17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

Digitale fotolijst keuzes

Nu wil ik wel een digitale fotolijst, dus rond gaan kijken.
    Maar man, wat is keus nu beperkt tov paar jaar geleden!
    Kijkhoek waardeloos bij hama / rollei. Waarom verkopen ze niet gewoon topmodellen met HD kwaliteit en goede kijkhoek, wil er best meer voor betalen.

Ik wil alleen foto’s slideshow in willekeurige volgorde met een goede kijkhoek. Meer vraag ik niet.
    SD of interne opslag, voorkeur voor SD, snel en makkelijk. Wifi mag altijd.

Het zou ook elke dag op vaste tijden aan moeten gaan en uit. Dat kan een iPad niet, geloof ik. Ik heb nog iPad 3 liggen voor kids. Een iPad heeft uitstekende kijkhoek, maar om die als digitale fotolijst te neerzetten?

Weerstation, klok en allerlei poespas functies hoef ik niet.
    Weet iemand goede types / alternatieven?

Bijdrager
    KarelWillem

Er is geen droog brood te verdienen aan een digitale fotolijst.

Zo’n beetje iedereen loopt met een digitale fotolijst op zak.
    Dus die specifieke markt is veel te beperkt.

Koop gewoon een willekeurig tablet, dat kan echt alles doen wat je er van verlangt.

Voor minder dan 100 euro koop je een prima tablet met uitstekend beeldscherm.

Bijdrager
    polansky

Wat KarelWillem zegt – Je doet er beter aan een (goedkope) tablet te kopen en die neer te zetten. Android apps voldoende die je kunt gebruiken voor het weergeven van je foto’s.

Bijdrager
    martijnkoemans

Hee Svs,

Heb je hier wat aan?

Bijdrager
    SvS

Dank jullie wel voor de tips!
    Allemaal serieus bekeken. Ook niet genoemde Rasperry Pi optie.
    Na wat surfen gaan we misschien voor deze, het pareltje des fotolijsten:
    https://mementosmartframe.com .

Geen gedoe met Android, iOS, etc en die in donker goed sluimert etc, tijdstippen inschakelen, precies wat we willen. En dan ook nog 4K. Het is wel alleen prijzig. Maar oké, dat zijn mooie meubels en Apple’s ook…

Bijdrager
    martijnkoemans

Wow dat is een dik ding!!!
    Idd wel een tikkie prijzig.. maar dan heb je ook wat!

Bijdrager
    Shmoo

Dat kost mijn TV nog niet eens. ?

Los daarvan is onze familie nou niet zo fotogeniek dat ik ze in zo’n prijzig lijstje aan de muur wil hangen. Ik denk dat je voor dat geld beter kunst kunt kopen.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn 40″ UHD kost nog minder dan die 25″ versie.

Bijdrager
    SvS

Een Hummer kost meer dan een Peugeot 107. Op de snelweg rijden kunnen ze allebei. Tja.

@Shmoo
    ieder zijn meug. We hebben teveel mooie foto’s om daar niks mee te doen.
    Van zowel natuur als fijne mensen in onze omgeving.

Moeilijke keus. Maar zoals Martijn al zei, dan heb je ook wat.

Bijdrager
    KarelWillem

In dit geval kost een Hummer feitelijk minder dan een Peugeot 107.;)

Bijdrager
    SvS

Ja. We zijn er nog niet over uit.
    Denken nu aan cytem 15″ bij fotolijst.info om te beginnen.
    Natuurlijk is memento nog steeds het mooist, maar ook: wat als het een DOA product is. Ik durf t niet aan.
    En dan op termijn toch grotere lijst kopen met rasperry pi of iets kleins erin plus een scherm.

Bijdrager
    SvS

Gekocht.
    Fantastisch! Veel beter dan dat rommel bij MediaMarkt en zo. Rollei en Hama met slechte kijkhoeken en/of logo op de frame.

Bijdrager
    KarelWillem

Goh, dan zijn er toch veel meer op de markt dan ik had gedacht.

Maar inderdaad dat spul wat je bij Blokker of Mediamarkt haalt is echt waardeloos.

Bijdrager
    MrHanz

@SvS: heb je nu een memento gekocht? (want de link verwijst naar een cytem-fotolijst). En wat zijn je ervaringen ermee (nu je hem ruim een jaar hebt)?

Bijdrager
    SvS

Ik heb een jaar geleden dat cytem lijst gekocht. Geen Momento, maar verder geen spijt. Helaas is dit model niet meer verkrijgbaar, maar het bevalt ons goed. Mooi kraakhelder beeld met kijkhoek van 170 graden. Functies van digitale fotolijst zijn aanwezig. Dus erg fijn zo.

Momento doen we toch niet. Niks mis met Momento, maar we zijn nu tevreden zo.

Ps ik heb me laten vertellen dat er bij dat webshop fotolijst.info weer nieuwe opvolgende modellen van Cytem zijn gekomen. Let ook op kijkhoek als je er een koopt.

Bijdrager
    Sybranddevries

Dank SvS, dat trok mij over de streep. Ik heb vandaag ook mijn lijstje binnen. De Cytem_DiaMineQS_10s-w_IPS_Zwart. Wouw, wat een beeld. We hebben de Hama teruggebracht wegens slechte kleuren en kijkhoek. Die waren slechter dan onze 10 jaar oude Philips.  De Cytem is echt een stap voorwaarts. Een feest om naar te kijken. 16:10 formaat is net goed voor mijn DSLR formaat foto’s. 4:3 formaten worden niet meer gemaakt helaas.
    Fotolijstjes.info ook prima webwinkel. Snel antwoord op mijn vragen en snelle levering. Ik was wat sceptisch omdat ik noch van het merk, noch van de winkel gehoord had. Het is een goed verstopte  niche voor fotoliefhebbers. Beide kan ik inmiddels aanraden. Nu hopen dat deze lijst het ook weer 10 jaar volhoudt.

Bijdrager
    SvS

Sybranddevries, mooie keus!! Veel plezier ermee!

Hier doet die van ons nog goed (Cytem). Duizenden foto’s, dus geen dag hetzelfde “voorstelling”.

Onbegrijpelijk dat de modellen als die van Hama nog steeds verkocht worden met hun beschamende specs!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.