6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mac loos

Digitale en analoge klok verschillen een uur op nieuwe iMac

Goedeavond
    Indien ik bij Datum en tijd het automatisch op datum en tijd laat instellen dan geeft de digitale klok een uur verschil met de analoge klok ?
    Analoge klok geeft de juiste tijd alleen rechts boven in staat de verkeerde tijd ook bij de screen saver.
    Het andere rare is dat ik nu ongeveer 2/3 keer per uur van internet word gegooit en dit alleen weer terug krijg indien ik of mijn kabelmodem reset of verniew DHCP-lease aanklik. (Ziggo)

Iemand een tip?
    Thanks
    Aaron

Bijdrager
    juniper rose

Heeft dat uur niet iets te maken met de zomer/winter tijd? Tja Ziggo,…. die heb ik ook maar geen problemen met de DHCP lease (nog) Misschien iets met een router instelling? Sorry voor de belabberde hulp maar toch :wink:
    Veel plezier met je nieuwe mac na alle opstart-instel-dingetjes.
    Roos

Bijdrager
    1984
    ”mac

Indien ik bij Datum en tijd het automatisch op datum en tijd laat instellen dan geeft de digitale klok een uur verschil met de analoge klok ?
    Analoge klok geeft de juiste tijd alleen rechts boven in staat de verkeerde tijd ook bij de screen saver.

Het 2de lijkt me een probleem met je internet verbinding/provider

Bijdrager
    mac loos

Datum tijd scherm staat op automatisch tijdzone staat op amsterdam.
    Alleen de digitale klok in dat scherm geeft 19:34:52 en de analoge klok 20:35:52

Bijdrager
    Yaris

Dat is een bug wanneer je de Migratie-assistent gebruikt bij de overgang van Tiger naar Leopard.

Oplossing: selecteer in het Findermenu Ga > Ga naar map en geef /etc in. Verwijder de map ‘localtime’ en geef de tijdzone opnieuw in in de Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    mac loos

Thanks Yaris,

Dit is idd de oplossing.

Fijne avond

Aaron

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.