9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    slicksic

digitale camera op os 9

hallo,

Ik heb net een digitale camera gekocht(canon a520) en nu schijnt deze alleen te werken op Mac OS X (v10.1.5 – 10.3). Kan deze dan met geen mogelijkheid werken op os 9?

Ik kan dit zelf niet checken, want de camera is een kado voor iemand met een imac os 9.

gr slick

Bijdrager
    PureLogic
    ”slicksic”

hallo,

Ik heb net een digitale camera gekocht(canon a520) en nu schijnt deze alleen te werken op Mac OS X (v10.1.5 – 10.3). Kan deze dan met geen mogelijkheid werken op os 9?

Ik kan dit zelf niet checken, want de camera is een kado voor iemand met een imac os 9.

gr slick

Je zou op de Canon site kunnen kijken of er drivers zijn te downloaden voor Mac OS 9.

En anders moet er nog een Mac OS X dvd’tje bij.:P

Bijdrager
    sammerman

meestal kun je hem wel aansluiten als verwisselbare schijf. Alleen de software werk waarschijnlijk niet.
    Dit is tenminste het geval bij mijn 2 camera’s

Sam

Bijdrager
    Sbojevets

Even aansluiten en misschien mount hij op je bureaublad en kan je de foto’s er van afhalen. Een programma als iPhoto zal je niet snel tegenkomen voor OS9. Anders inderdaad even een progje zoeken van de leverancier, of misschien op versiontracker.com, wat geschikt is voor de Mac.

Bijdrager
    Jaan

Ik heb een Caon-programmaatje dat heet Image-browser. Werkt perfect op OS 9 (en met perfect bedoel ik: veel beter dan iPhoto), zeker in combinatie met Photoshop 4.

Jan

Bijdrager
    Turbanus

Wat heb je voor een machien Slickstick?

Bijdrager
    hardus

Gewoon een kaarlezertje kopen en daar de kaart indouwen, dan heb je niks met drivers te maken.

Bijdrager
    Rudolfo
    ”Jaan”

Ik heb een Caon-programmaatje dat heet Image-browser. Werkt perfect op OS 9 (en met perfect bedoel ik: veel beter dan iPhoto), zeker in combinatie met Photoshop 4.

Jan

idd, ik heb ook goede ervaringen met dit programma.

Bijdrager
    awesomemac

Klopt, de meeste camera’s op OS 9 aansluiten en je krijgt een image op je bureaublad waarvan je de foto’s af kan halen. Tenminste dat heb ik ook met mijn camera.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.