8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    riniton

Digitale camera IXUS 60 op bureaublad

Ik heb vanmiddag een Canon Digital IXUS 60 gekocht.
    Nu wordt deze keurig herkent door iPhoto echter komt er geen schijf op het bureaublad te staan.
    Ik kan dus niet zelf, handmatig door mijn SD kaartje bladeren.
    Hoe kan ik er voor zorgen dat zodra ik mijn camera aansluit hij op het bureaublad verschijnt?

Bijdrager
    Freek.

Cardreader gebruiken. Ik heb een 20D met een CF-kaart. Ik vind dat zelf het plezierigst. Gweoon de hele bups via de FireWire cardreader naar de HD sleuren en dan uitzoeken.
    Je kan de camera ook rechtstreeks connecten met computer via één van de meegeleverde Canonprogramma’s. Daarmee moet je door je kaart heen kunnen browsen.

Bijdrager
    riniton
    ”FreekMac”

Cardreader gebruiken. Ik heb een 20D met een CF-kaart. Ik vind dat zelf het plezierigst. Gweoon de hele bups via de FireWire cardreader naar de HD sleuren en dan uitzoeken.
    Je kan de camera ook rechtstreeks connecten met computer via één van de meegeleverde Canonprogramma’s. Daarmee moet je door je kaart heen kunnen browsen.

Klopt, maar ik geef de voorkeur aan iPhoto.
    Andere camera’s die ik aan mijn Powerbook heb gehangen lieten wel altijd een schijf op het bureaublad zien, deze echter niet.

Bijdrager
    Freek.

Ehhh… er is wel eens iets over geschreven in een topic. Ik weet even niet meer waar. Zoek maar eens als je wil. Maar volgens mij was de conclusie dat dat idd niet ging met Canon camera’s. Dan blijft de cardreader-optie over. Die zijn er ook voor SD-kaarten. Weet niet of ze er in FW uitvoering zijn.

Bijdrager
    riniton
    ”FreekMac”

Ehhh… er is wel eens iets over geschreven in een topic. Ik weet even niet meer waar. Zoek maar eens als je wil. Maar volgens mij was de conclusie dat dat idd niet ging met Canon camera’s. Dan blijft de cardreader-optie over. Die zijn er ook voor SD-kaarten. Weet niet of ze er in FW uitvoering zijn.

Ok dankjwel! Het is niet echt noodzakelijk, maar het viel me op dat deze camera het niet doet!

Bijdrager
    klaus

Is er in je toestel geen optie om het geheugenkaartje als usb mass storage device te laten aanzien door de computer?

Is in ieder geval bij sommige camera’s zo.

Bijdrager
    Deskman

Dat heeft te maken met welke instelling in de camera wordt gehanteerd.
    Als hij staat ingesteld als ‘mass storage divice’ dan zie je hem als fysieke schijf op je buroblad verschijnen, en leest iPhoto hem wel leeg.
    Gedraagt de camera zich als een PTP-apparaat dan is de verbinding niet als fysiek apparaat in beeld, maar wel voor iPhoto zichtbaar.

Volgens mij kun je bij Canon niet kiezen. (bij Nikon wel)

Bijdrager
    mgmheck

Heb mijn camera zo niet bij de hand (lig in bed :)), maar een Canon A520 laat zich prima lezen door iPhoto. Je moet de camera dan wel ingesteld hebben op lezen en niet op fotograferen.
    Of ‘ie ook op het bureaublad verschijnt als extra harde schijf heb ik overigens nog nooit gecontroleerd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.