6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    iDude

digitale camera als usb-schijf?

Ik heb een digitale sony camera. het probleem is dat hij als je hem via usb aan de mac hangt, hij niet zichtbaar is als externe schijf. Als ik de camera via usb inplug, start iphoto automatisch op en daar herkent hij hem wel als sony camera. Ik kan dan ook probleemloos de photo’s rechstreeks in iphoto importeren. Probleem is ik heb op de camera ook filmpjes staan die ik op de harddisk wil zetten. Als ik de camera unplug of uitzet, dan geeft macosX: device not properly disconnected dus de camera is wel als usb verbonden, maar ik zie hem dus niet in de finder.

iemand ideen?

Bijdrager
    joaquin

Heb je alles via de terminal gekeken? (‘df -k’, ‘ls /Volumes’, …)

Bijdrager
    mborsten

Misschien heb je ingesteld staan dat externe volumes niet op je bureaublad komen te staan. Als je een nieuwe finder-window opent, staat hij misschien dan wel in het rijtje in de linker bovenhoek?

Bijdrager
    Martin Raimond

Met het programma fotolader wat standaard in osx zit kun je de filmpjes van je camera halen

Bijdrager
    Sage

Bij veel camera’s moet je trouwens eerst een driver downloaden van de site voordat je het ook als USB schijf kan gebruiken. Dat is in ieder geval zo bij sommige Canon’s.

Bijdrager
    lsmisch

Heb je geen kaartlezertje?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.