5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    PoBoG4

Digitaal uitwisselingsnetwerk

Beste Macosx’ers,
    Dit is niet zozeer een apple vraag, hoewel er misschien wel mogelijkheden zijn om dit met macsoftware te realiseren.

Wat is de bedoeling:
    Het realiseren van een digiaal uitwisselingsnetwerk van kennis. Ik dacht gelijk aan een forum, maar aangezien er ook bestanden (Word of PDF) uitgewisseld dienen te worden denk ik niet dat een phpBB forum zal voldoen.
    Het zal een afgeschermd deel op een website moeten worden waar leden toegang toe hebben. Natuurlijk moet het voor leden mogelijk zijn om informatie te uploaden (en dat dit dan na controle definitief wordt geplaatst) …

Iemand een suggestie hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    iJoost

Jawel, daar zijn tal van leuke voorzieningen voor op internet. Ik denk dat je die zo wel tegenkomt.

Bijdrager
    DarkRaverNL

http://www.phpgroupware.org/ zelf niet gebruikt, maar is denk ik precies wat je zoekt.

Bijdrager
    PoBoG4

Bedankt heren!

Ik had niet aan de term groupware gedacht … dus had al wel gegoogled maar niet met de gewenste resultaten.

Eens kijken of er wat tussenzit. Als er nog andere suggesties zijn … Zijn deze zeker welkom.

Bijdrager
    dyn

Wiki’s worden hiervoor ook nog wel vaak gebruikt. Mocht je nog een combinatie willen hebben van een versiebeheer systeem voor diverse soorten bestanden en een wiki dan is trac misschien wel wat. Hij is wel wat meer gericht op software engineering maar dat maakt niet zo veel uit (zo heb je een bugtracker die je zou kunnen gebruiken om bugs in je site te melden, verder heeft die waarschijnlijk niet veel nut).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.