6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Pretletter

Digitaal signaal naar EyeTV 250

Ik las hier dat je ook een digitaal signaal kan aansluiten op de EyeTV 250. Ik neem aan dat dit gaan met een scard – S-video kabel. De scard ghaat in de decoder, de S-Video in de EyeTV. Is dit zo of moet ik het anders aansluiten?

Volgens mij is het wel zo dat ik dan alleen het kanaal dat ik instel op mijn (digitale tv) decoder kan opnemen. Ik kan dus niet naar het ene digitale kanaal kijken en het andere digitale kanaal opnemen. Of zie ik dat verkeerd?

Bedankt weer.

Bijdrager
    macjk

Je zal zo inderdaad beeld krijgen er is alleen weinig digitaal meer aan als je via een analoge scart kabel gaat werken.

wanneer je digitaal beeld wilt zal je direct de tv kabel in de 250 moeten stoppen alleen codeert je provider het signaal oftewel je ontvangt niks digitaal.(soms enkele kanalen die niet gecodeerd zijn)

Bijdrager
    Pretletter
    ”macjk”

Je zal zo inderdaad beeld krijgen er is alleen weinig digitaal meer aan als je via een analoge scart kabel gaat werken.

wanneer je digitaal beeld wilt zal je direct de tv kabel in de 250 moeten stoppen alleen codeert je provider het signaal oftewel je ontvangt niks digitaal.(soms enkele kanalen die niet gecodeerd zijn)

Dat begrijp ik. Maar het aanbod is digitaal veel groter dan analoog. Ik kan dus dan van meer kanalen opnemen. Dat het geen digiitale kwaliteit is, is voor mij geen probleem.

Nu nog antwoord op mijn tweede vraag:-)

Bijdrager
    Sander1972

Antwoord op je tweede vraag:

Dat hangt af hoe je de zaken aansluit vermoed ik. Als je de digitale decoder aansluit op je EyeTV, maar ook de gewone (coax) kabel, dan heb je in principe twee bronnen. Ik denk dat die EyeTV een eigen tuner heeft, dus zou je theoretisch moeten kunnen kijken naar het analoge, terwijl je het digitale opneemt (via de SCART).

Neem mij niet op woord hier, heb er geen ervaring mee, maar baseer dit op andere topics op diverse fora.

Bijdrager
    Pretletter
    ”Sander1972″

Dat hangt af hoe je de zaken aansluit vermoed ik. Als je de digitale decoder aansluit op je EyeTV, maar ook de gewone (coax) kabel, dan heb je in principe twee bronnen. Ik denk dat die EyeTV een eigen tuner heeft, dus zou je theoretisch moeten kunnen kijken naar het analoge, terwijl je het digitale opneemt (via de SCART).

Neem mij niet op woord hier, heb er geen ervaring mee, maar baseer dit op andere topics op diverse fora.

Er loopt vanaf de decoder een kabel rechtstreeks naar de tv. Een andere kabel zou dan vanaf de decoder naar de EyeTV lopen. Ik kan dan via de EyeTV alleen het kanaal opnemen waarnaar ik gelijktijdig kijk op de tv volgens mij. De decoder heeft een enkele tuner. Er gaat dus hetzelfde kanaal door beide kabels. Als ik met de EyeTV een ander kanaal wil opnemen moet ik dat dus analoodoen volgens mij.

klopt dat?

Bijdrager
    Sander1972
    ”Pretletter”
    ”Sander1972″

Er loopt vanaf de decoder een kabel rechtstreeks naar de tv. Een andere kabel zou dan vanaf de decoder naar de EyeTV lopen. Ik kan dan via de EyeTV alleen het kanaal opnemen waarnaar ik gelijktijdig kijk op de tv volgens mij. De decoder heeft een enkele tuner. Er gaat dus hetzelfde kanaal door beide kabels. Als ik met de EyeTV een ander kanaal wil opnemen moet ik dat dus analoodoen volgens mij.

klopt dat?

Ik weet niet wat voor decoder je hebt, maar de mijne hier in Belgiƫ heeft feitelijk drie uitgangen. Twee daarvan geven het signaal van de decoder via scart of component. De andere is gewoon het doorlussen van de coax antenne kabel die een analoog signaal bevat dat niet door de tuner van de decoder wordt gestuurd.

Gezien het feit dat de tv een tuner heeft en ook de eyetv, zou dat signaal gebruikt kunnen worden om iets anders te kijken dan dat je via het andere signaal (de digitale uitgang van de decoder) aan het opnemen bent.

In de opstelling die je hierboven beschrijft kan het zijn dat je gelijk hebt, maar dat hangt dus af wat voor soort kabel er naar je TV loopt. Als dat een gewone doorlussen van de analoge coax is, dan kun je op de TV (via diens tuner) iets anders kijken dan je aan het opnemen bent op de EyeTV.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.