25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    Speedy Tomato

Digitaal port folio

Hallo allemaal, ik ben kunstenaar en wil graag mijn werk (audio-video-foto-tekeningen) in een digitaal port folio kunnen presenteren. Er is op dit gebied veel mogelijk maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zoek niks ingewikkelds, gewoon een overzichtelijke manier om mijn werk te presenteren. Alvast bedankt & geniet van deze prachtige lentedag:)

M

Bijdrager
    KarelWillem

Portfolio

Port Folio is waarschijnlijk een haven ergens in de wereld.

Enfin, niet te moeilijk maken, en gewoon de eerste de beste fraaie voorziening pakken?

https://www.portfoliobox.net/nl

Bijdrager
    Speedy Tomato

@karelwillem, daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Zal wel ergens aan de Portugese kust liggen:) Maar port folio of portfolio … Ik wil graag van mensen zelf horen of ze goede ervaringen hebben met een bepaald programma of app.

Bijdrager
    sedikit

Meerdere vliegen in één klap: Flickr, gratis
    https://www.flickr.com/
    Als je even in je inbox hier kijkt, geef ik je een link waar je kunt zien hoe die presentatie er uit kan zien.

Bijdrager
    Shmoo

Als je even in je inbox hier kijkt, geef ik je een link waar je kunt zien hoe die presentatie er uit kan zien.

Heel mooi verwacht ik.:)

**Shmoo friemelt tussen z’n tenen en wiebelt op zijn stoel.

Bijdrager
    sedikit

shmooshumorspuit11.com

Bijdrager
    computer space

indexhibit?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

flickr is inderdaad het simpelst.

Bijdrager
    Furbz

Ik weet niet of Behance Adobe gelinkt is, maar dat is een behoorlijk grote speler!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

en wil graag mijn werk (audio-video-foto-tekeningen) in een digitaal port folio kunnen presenteren.

De antwoorden tot nu toe zijn voor online portfolio’s (website)
    Is dat wat je bedoelt of wil je een programma wat draait op je macbook of iPad zodat je zelf je werk kan presenteren?

Bijdrager
    olbo

iMovie (maak gebruik van Ken Burns effect voor stills en wat tekst elementen voor ‘uitleg’). En dan op Vimeo zetten en delen?

Moderator
    Mac Daddy

Als de topicstarter een Adobe CC account heeft, dan kan hij ook met Adobe Portfolio vrij eenvoudig een website bouwen. En dat Adobe Portfolio was ooit ProSite van Behance en werkt dus goed samen met Behance.

Bijdrager
    sedikit

En toen werd het weer eens stil…. (n)

Bijdrager
    Furbz

Geef m wat tijd! Kunstenaars hebben daar geen besef van ?

Bijdrager
    sedikit
    Furbz op 28 maart 2017

Geef m wat tijd! Kunstenaars hebben daar geen:) besef van ?

Dit is helemaal nieuw voor me. Dus, kunstenaars:
    -maken dingen die “mijn zoontje ook kan maken”
    -hebben geen besef van tijd
    -neuken veel
    -liggen de hele dag in bed
    -zuipen veel
    -en zitten allemaal aan het subsidie-infuus

Ach, waren sommige dingen maar waar… :) :) :)

Bijdrager
    Shmoo

audio-video-foto-tekeningen

Dat wordt vooral een dingetje. Dat zijn vier verschillende onderwerpen die elk zo hn eigen portfolio-dienst hebben. Behance is volgens mij veel meer voor ontwerpers. Ik heb daar nog nooit iemand audio of video zien uploaden maar misschien kijk ik verkeerd.

Flickr is weer typisch zo’n fotodienst.

Uiteindelijk denk ik dat je dan toch het beste kunt kijken naar iets van een eigen domein met een systeem waar je werk in al deze formaten op kunt plaatsen. Probleem is alleen hoe ga je dat bij je doelgroep krijgen want je bent best wel onzichtbaar in het begin en je zult echt werk moeten maken om jezelf te profileren en zichtbaar te worden.

Bijdrager
    Maikelw

Pinterest niet wat?

Moderator
    Mac Daddy

Video kan je prima embedden in Behance. Audio kan je in een video upload gooien, uiteraard met een leuk beeld erbij of een audio wave die op de audio reageert.

Moderator
    Mac Daddy

Als je het met gemak wil kunnen doen, dus zonder al te veel technische kennis. En je wilt het in een website vorm, dan zijn dit denk ik de best opties.
    – Adobe Portfolio (als je al Adobe CC hebt, kost het niets extra)
    – Squarespace (kost je wel wat, maar erg gebruiksvriendelijk)
    Zoals Squarespace zijn er meer bedrijven die een soortgelijke dienst aanbieden, dus ik zou zeker prijzen en diensten vergelijken.

Als het puur fotografie is, kan je het duurste 500px.com abonnement nemen, want hierbij bieden ze ook een portfolio website dienst aan.
    Als het puur video/bewegend beeld is, kan je het duurste Vimeo abonnement nemen, want ook daar zit een portfolio dienst bij.

Dit zijn dus allen online website portfolio mogelijkheden.

Bijdrager
    Furbz
    sedikit op 28 maart 2017
    Furbz op 28 maart 2017

Geef m wat tijd! Kunstenaars hebben daar geen:) besef van ?

Dit is helemaal nieuw voor me. Dus, kunstenaars:
    -maken dingen die “mijn zoontje ook kan maken”
    -hebben geen besef van tijd
    -neuken veel
    -liggen de hele dag in bed
    -zuipen veel
    -en zitten allemaal aan het subsidie-infuus

Ach, waren sommige dingen maar waar… :) :) :)

Hell yeah!

Bijdrager
    Speedy Tomato

Hallo, daar zijn we weer!/ @sedikit, heb je werk bekeken, dank vd link! Heb gelijk wat inspiratie op gedaan! Flickr is het overwegen waard./ @ Shmoo, last van zwemmerseczeem? :). Misschien doe ik voor klanten en collega’s voorlopig een dropboxlink./ @computer space, indexhibit ga ik bekijken./ @furbz, Behance heb ik zelfgeen goede ervaringen mee. M’n ipad crashte bijna./ @ EagerB0bNeard, ik zoek eigenlijk allebei: zowel presentatie voor klanten en collega’s ter plekke of onderweg, en daarnaast een (voorlopig gratis) mogelijkheid om mijn werk met de wereld te delen, maar dat laatste heeft nog geen hoge prioriteit./ @olbo, imovie gebruik ik ook, naast andere programma’s, maar hoezo het Ken Burns effect vd stills?/ @ Mac Daddy, Adobe of je andere opties, zou fijn zijn maar ja, arme kunstenaar dus moet nog even sparen …/ @ Maikelw, Pinterest heb ik ook aan gedacht …

En aan een ieder: dank vh het meedenken en het vertrouwen in uw mede-kunstenaar :). Probeer een beetje te onthaasten en me niet al te veel aan te trekken vd dagelijkse stroom mails en berichten dus een antwoord kan best twee dagen duren. Komt vanzelf, dus gewoon lekker achterover leunen, zoals Dropbox altijd zegt :). Kan het iedereen aanraden! De techniek staat in dienst van mij, en niet andersom:) En ja, kunstenaars leven inderdaad in een paralel universum met dito tijdszone :). Daarnaast was ik natuurlijk ook druk met het uitoefenen van mijn linkse hobby’s, navelstaren en een bezoekje aan de subsidie-ruif:) … Druk druk druk:)

Bijdrager
    EagerB0bNerd

@computer space, indexhibit ga ik bekijken./ @furbz, Behance heb ik zelfgeen goede ervaringen mee. M’n ipad crashte bijna./ @ EagerB0bNeard, ik zoek eigenlijk allebei: zowel presentatie voor klanten en collega’s ter plekke of

Ok, presentatie ter plekke zou ik niet 1,2,3 weten, maar elke eenvoudige handbediende “slideshow” lijkt me prima.

Indexhibit zou ik je echt heel erg sterk afraden, ik help wel eens mensen die het gebruiken en er vervolgens mee vastlopen en het is echt een drama.
    Support is er ook niet. Ik zou dan liever naar een tumblr site kijken, werkt veel gemakkelijker en is goed met foto’s en video’s.

Bijdrager
    olbo
    Speedy op 28 maart 2017

imovie gebruik ik ook, naast andere programma’s, maar hoezo het Ken Burns effect vd stills?

Het was maar een tip. Als je tekeningen/still met video afwisselt dan komt dat mooier uit. Maar een kunstenaar weet wel wat te doen.:wink:

Bijdrager
    Speedy Tomato

@olbo, oh nu snap ik wat je bedoeld :). Je hebt gelijk qua afwisseling.

Bijdrager
    Furbz

Gozert, ik zou lekker een squarespace nemen voor 8 euro in de maand!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.