13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Harryk

digi002 versus powerbook systeemeisen

Is er iemand die werkt met de protools digi002 in combinatie met een wat oudere Powerbook G4 667 Mhz?
    Met de Mbox werkt dit prima, volgens sommigen moet de Firewire digi002 ook werken met 667 Mhz.
    De powerbook heeft 1 firewire uitgang en ik vraag me af of doorlussen van de Lacie Harddisk kan (want je hebt 2 firewire apparaten, de digi002 en de externe harddisk).
    Ook vraag ik me af of er verschil is in processorbelasting van de allernieuwste protools (2005) en de versie ervoor (sorry, ben de versienummers even kwijt).
    Ik zal het binnenkort ook zelf gaan proberen, heb de digi002 net in huis maar nog niet bekeken…
    Harry

Bijdrager
    extraa

Je kan de DIGI002 zonder probleem op je powerbook gebruiken. De kracht van je processor heeft geen invloed op de hardware die je gebruikt.
    Het doorlussen van de 002 (of de firewireschijf) is niet aan te raden… Ik zou een Firewire hub gebruiken. Ik heb er slechte ervaringen mee…

Wat de Protools versies betreft. Ik weet niet of de processor anders word aangesproken, maar kijk even op de Digidesign site, daar staan alle specificaties..

Succes!

Groet![/url]

Bijdrager
    bart

De combinatie PBook en digi002 werkt gewoon goed.
    (ik gebruik de digi 002 regelmatig met een Ibook 500)
    Het doorlussen van firewire werkt volgens Digidesign ook gewoon, ze geven het op hun website als volgt aan: van je PBook naar de digi002, en dan van de digi002 door naar de HD.
    (ik heb geen ervaring met deze doorlus-toepassing, maar gebruik wel regelmatig twee via fiwi aangesloten doorgeluste Lacie-disks en dat gaat probleemloos…)

Bijdrager
    Harryk

De combinatie PBook en digi002 werkt gewoon goed.
    (ik gebruik de digi 002 regelmatig met een Ibook 500)

Bart, hoe zwaar belast je de powerbook dan? Dus hoeveel tracks, 48 of 96 khz enz.
    Harry

Bijdrager
    joostovermars

ik heb wel ervaring met de door digidesign aangeraden doorlusconstructie en het werkt bij mij zonder problemen. PB1,25 GHz/512MB & digi002 rack & FW400 HD extern.

Bijdrager
    mcician

mijn ervaringen zijn ook positief, ik gebruik bovendien nog extra preamps en converters die ik bedien via firewire en dat loopt allemaal pico bello !

Bijdrager
    bart

Bart, hoe zwaar belast je de powerbook dan? Dus hoeveel tracks, 48 of 96 khz enz.
    Harry

Mijn IBook is geen vergelijk met jouw PBook wat prestaties betreft, mijn Ibook presteert stukken minder. De laatste opname/mix die ik ermee heb gemaakt was eentje met 10 audiosporen (44.1kHz/24 bits) en zo’n 8 ingesluisde plugins. Dat ging probleemloos.

aanvulling; ik heb daarbij nooit meer als twee tracks tegelijk opgenomen.

Bijdrager
    Fokker3

Ik neem geregeld op (44.1 kHz, 24 bits, 2 – 14 kanalen) met mijn Digi002 + Powerbook 667 MHz. Die 14 kanalen was wel stevig doorwerken voor de powerbook, maar het ging zonder fouten. Al moet ik toegeven, dat ik geen toets meer aan durfde te raken, dus zelfs geen markers zetten tijdens de opname.

Later nog wel eens met 12 kanalen gewerkt, en dat gaat echt prima.

Alle kanalen overigens microfoon-signalen: 4 van de Digi002 zelf, 8 van mijn Focusrite Octopre, en eventueel 2 van een Behriger microfoon-preamp (ben de naam effe kwijt).

Afmixen en plugins toepassen doe ik overigens altijd via mijn G4 desktop (Dual G4 1 GHz)

Bijdrager
    Harryk

Ik neem geregeld op (44.1 kHz, 24 bits, 2 – 14 kanalen) met mijn Digi002 + Powerbook 667 MHz. Die 14 kanalen was wel stevig doorwerken voor de powerbook, maar het ging zonder fouten. Al moet ik toegeven, dat ik geen toets meer aan durfde te raken, dus zelfs geen markers zetten tijdens de opname.

Dat is goed nieuws! Ik ben in principe blij als ik 4 kanalen op 48/24 binnen kan krijgen, en dat lijkt te lukken als ik jouw verhaal hoor. Alles uitzetten wat niet nodig is, airport uit en zo.

Nog wel een vraag, wanneer belast je het systeem het minst, als je kiest voor een kleine buffer size (minder latency) of een grote buffer size (meer latency). Ik denk dat het laatste beter is bij live opname waar het erom gaat dat protools z’n werk blijft doen?
    Ook kun je het aanspreken van de CPU instellen (ik dacht uit mijn hoofd tot 85%). Die instelling kan er ook toe doen.

Bijdrager
    joostovermars

ja, cpu op 85%. DAE buffer op default en ‘gewone’ buffer op 512. en dan natuurlijk slaapstand en schermbeveiliging uit en cpu power op max. met 4 sporen kan je ook gewoon de interne disk gebruiken. pas boven de 8 tracks wordt extern noodzakelijk. een D-verb galmpje op een bus en een limiter op de output trekt ‘ie dan ook nog wel.

Bijdrager
    bass

Bij mij ook geen enkel probleem met deze combinatie.
    De externe harde schijf is aan m’n 002 aangesloten en werkt perfect.

Bijdrager
    Fokker3
    ”joostovermars”

met 4 sporen kan je ook gewoon de interne disk gebruiken. pas boven de 8 tracks wordt extern noodzakelijk.

Heb ik dan zoveel mazzel gehad? Alle opnames tot nu toe (ook die 14 kanaals die ik hiervoor noemde) opgenomen op de interne schijf. Wel op een aparte, voor de opname geformateerde, partitie trouwens.

Bijdrager
    joostovermars

sommige mensen hebben altijd mazzel :D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.