30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)
  • Q:
    Bijdrager
    midas

Diesel 4 cent duurder!!!

De diesel 4 cent duurder dat kan toch niet?!
    Ook de LPG gaat 2,5 cent omhoog omdat de prijs de afgelopen jaren nauwelijks gestegen is! LPG is nog wat minder slecht voor het milieu dan benzine en dan maken ze het duurder, ik snap het niet meer! Ze moeten het juist goedkoper maken, of nog beter de biobrandstoffen eens gaan stimuleren!

Bijdrager
    trabant

Als de vraag naar biobrandstoffen zo blijft groeien, zullen we straks de keuze moeten maken: gaan we vandaag met de auto naar het strand, of mag dat Mexicaanse boertje een dag langer leven?

Van de landbouwcapaciteit die voor biobrandstof gebruikt wordt, kun je namelijk ook eten.

Bijdrager
    Laribij

Precies wat het bericht zegt; het gaat om 4 cent. Het milieu boeit ze voor geen meter.

LPG is veel beter, en moet ook duurder, zelfs diesel stoot minder CO2 uit dan benzine.

Wat betreft fijnstof; als mensen er eerder dood van gaan, consumeren ze minder, dus zou fijnstof uiteindelijk toch nog goed zijn voor het milieu?:evil:

Bijdrager
    Turbanus

LPG is nb een afvalprodukt. Als we op water zouden gaan rijden, moeten we daar ook minstens 1 euro per liter vor gaan betalen….. Het zijn gewoon ordinaire dieven.

Moderator
    unSOUND
    ”Laribij”

zelfs diesel stoot minder CO2 uit dan benzine.

Maar Diesel heeft weer andere gevaarlijke stoffen als uitstoot… Wat dat betreft zijn ze allemaal even goed/slecht. Feit is dat de hele verbrandings-motor gewoon op de schop moet… simpel.

Bijdrager
    trabant

Dus jij rijdt je verse groenten wel even op de bakfiets van de boer via de veiling de stad in?

Milieuk heeft de M van Melkkoe.
    Je kunt beter proberen het verbruik naar beneden te schroeven. Door bijvoorbeeld niet naar het andere eind van de wereld te vliegen voor je vakantie.

Bijdrager
    Dick de Roos

Mag ik, omdat ik iedere dag naar mijn werk en huis fiets (toch gauw 30 km/dag) straks wel naar het einde van de wereld vliegen voor een vakantie?
    Biodiesel is het trouwens ook niet, omdat (naast het afval van de koolzaadplanten) de olie vooral uit de palm wordt gewonnen.
    En daarvoor moeten plantages worden aangelegd, die groeien op wat daarvoor een oerwoud was.
    En die apen, (en ander spul) ach, die worden echt niet gemist.
    Trouwens, dat oerwoud zou toch worden gekapt voor het hout. En zo sla je twee vliegen in een klap!
    En wees nu eerlijk: iedereen mag in een auto rijden. Ook de chinezen (die nu alles op alles zetten omdat er straks weer spelletjes gedaan moeten worden, die op de TV moeten worden uitgezonden).
    Jammer genoeg is er niet genoeg van alles en gaat de prijs omhoog, van melkproducten, van hout, van ijzer (staal), koper, nikkel; en nog zo wat en o ja, ook van olie.
    Vandaar die 4 cent.
    Nu maar eens kijken hoe lang dit alles door kan gaan…..
    Als je even nadenkt : niet erg lang meer. :cry:

EHet is nog vroeg. Eerst maar even een koffie pakken. :P

Bijdrager
    Seti-Hunter

Okay Nederland is koploper met de hoogte van de benzineprijs.
    Maar er zijn landen waar de LPG en Diesel duurder zijn.:?

Wat mij steekt is dat een van de meest vervuilende landen van de wereld omgerekend maar 45 eurocent per liter kost. De meeste benzine consumerende auto’s rijden en dan ook nog weigeren mee te werken aan een mondiaal milieuverdrag :x

Bijdrager
    Turbanus

Er zal id schaarste komen op het gebied van brandstof. En er worden zelfs oorlogen voor gevoerd. Welliswaar onder een dekmantel, maar toch….. Ik denk dat we ons gewoon moeten schikken dat we ons lot niet in eigen handen hebben en dat ook onze financiele mogelijkheden door anderen wordt bepaald.

Bijdrager
    Turbanus

Das nog eens een verstandige beslissimg zeg! De kinderbijslag omlaag!!! Wat een sukkels.

Bijdrager
    trabant

w00t! Een christelijke regering die de fokpremie omlaag schroeft? Dàt is inderdaad nieuws.

Wat de Amerikanen te weinig betalen voor hun peut, dat leggen wij in Europa bij. En inderdaad; vooral dat volgzame Nederland schijnt die last alleen te willen dragen. Wij lijken Boxer wel, het domme paard uit Orwells Animal Farm: “I will work harder.”

Bijdrager
    Seti-Hunter
    ”trabant”

…Wat de Amerikanen te weinig betalen voor hun peut, dat leggen wij in Europa bij. En inderdaad; vooral dat volgzame Nederland schijnt die last alleen te willen dragen. Wij lijken Boxer wel, het domme paard uit Orwells Animal Farm: “I will work harder.”

Of blijven wij tot in het oneindige dankbaar voor wat de Amerikanen voor ons gedaan hebben in ’40-’45 en dus overal ja en amen op zeggen voor wat ze ons “opdragen”:?

De barricaden op!!! (maar dat zal weinig uithalen)

Bijdrager
    trabant

Die oorlog zou toch wel eens afgelopen moeten zijn. We hebben ook al eens Hollanditis gehad.

Maar zowel Bush als Balkenende denken dat zij door god gezonden zijn.
    Bush heeft zich voor zijn eerste termijn in Florida erdoorheen gefraudeerd en eenmaal op de stoel is een tweede termijn relatief makkelijk eraan te plakken.
    Balkenende was voor dit vierde kabinet van hem niet eens de verkiezingswinnaar, en toch heeft Beatrix hem als formateur aangewezen. Nota bene diezelfde Balkenende die haar in de week dat Claus stierf kwam vertellen dat die jonge honden van de LPF het kabinet hadden laten vallen.
    Heeft hare Majesteit Balkenende bij gebrek aan beter aangewezen (voor de poen hoef je zoiets immers niet te doen) of begint ze haar krachten te verliezen?

Bijdrager
    madcat

Zelf ben ik nog steed erg blij met mijn tankpas + bijbehordende wagen.

De regering maakt het inderdaad niks uit of het milieu er nu beter van wordt of niet, van die kolencentrales die ze hier gaan bouwen snap ik ook nog steeds helemaal niks.
    Bouw toch eens een stuk of wat kerncentrales, net zoals belgie/duitsland/frankrijk/etc doen.

Dat zal veel meer bijdragen aan het milieu dan die paar autotjes.
    En als je dan toch de auto verontreining wil beperken.. zorg er dan voor dat de auto’s op de weg de zelfde snelheid kunnen rijden en niet steeds van 0 naar 30 moeten gaan op de snelwegen.

benzine verhoging is gewoon net zoals de BTW verhoging een manier om meer geld binnen te harken.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ach, ze hebben er jarenlang voor gestudeerd. Ze weten heus wel wat ze doen.

Ik zou het alles behalve fijn vinden als iemand mij komt vertellen hoe ik mijn werk moet doen.

Bijdrager
    Turbanus

:? Fijn dat je ervoor afgestudeerd kunt zijn om het gald van anderen te mogen besteden…..:)

Bijdrager
    Turbanus

Hij vergeet even dat de echte ondernemers NL allang hebben verlaten, omdat ze anders op de wereldmarkt niks kunnen betekenen. Wat hier overblijft zijn geen ondernemers en handelslui, maar afgestudeerden academici en laag opgeleiden, die goed zijn voor de verschillende bestuurslagen en de interne economie van NL. Niet voor de export. Ik heb al jaren geleden aangegeven dat dit gaat gebeuren en dat de polikliek hier geen goed antwoord op zal kunnen vinden. Als er minder geld binnenkomt, omdat het handelsoverschot verkleind, zullen ze naar “andere” inkomsten gaan zoeken, zoals in de titel van dit topic, maar ze zullen nooit hun eigen ruime jasje uittrekken. Back to the 30ties zou ik zeggen……

Uit de Telegraaf zojuist!

Balkenende mist ambitie in Nederland
    WAGENINGEN – Premier Jan Peter Balkenende mist ambitie in Nederland. Burgers moeten meer ondernemen en bedrijven moeten vernieuwende producten lanceren om de concurrentie met China en India aan te kunnen. Het matigen van de lonen is niet voldoende om aansluiting met deze landen te houden.
    „We zullen de mentaliteit van middelmatigheid achter ons moeten laten en het ondernemersbloed sneller door onze aderen moeten laten stromen”, aldus Balkenende dinsdag bij de opening van het academisch jaar van de Wageningen Universiteit.
    „In het verleden behaalden we onze economische groei vooral door loonmatiging en grotere participatie. Dat model biedt onvoldoende soelaas voor de toekomst”, stelt hij.
    Volgens Balkenende holt de vergrijzing het reservoir aan werknemers uit. „Eenvoudigweg omdat die bron opdroogt en er geen extra handen meer zijn om het werk te doen. We zullen het dus over een andere boeg moeten gooien om ons welvaartsniveau te behouden en verder uit te bouwen.”
    Het toekomstig succes van Nederland hangt volgens de minister-president af van drie factoren: „Kennis, innovatie en ondernemerschap. Er zal slimmer gewerkt moeten worden”, stelt hij. „Deze bouwstenen zijn op dit moment onvoldoende sterk om als fundament onder de toekomstige welvaart te kunnen fungeren.”

Verder spreekt Balkenende burgers aan op hun commercieel gevoel. „Zo veel mogelijk willen verkopen en nieuwsgierigheid, het is een prima basis voor een goede ondernemer. En het is ook een prima mentaliteit om vooruitgang te boeken en dynamiek te genereren. Ik mis dat te veel in Nederland”, aldus Balkenende.

Hij wil dat leerlingen en studenten tijdens hun opleiding in aanraking komen met ondernemerschap. Ook moet het onderwijs op een hoger peil worden getrokken. „Het Nederlandse hoger onderwijs scoort internationaal gezien niet goed. Ook blijkt dat het aandeel hoger opgeleiden in Nederland lager is dan dat in een aantal andere rijke landen.”

Balkenende hekelt de houding van veel studenten, die zichzelf tevreden stellen met een krappe voldoende. Eenmaal afgestudeerd wil hij onderzoekers stimuleren door hen te laten profiteren van hun uitvindingen. „Eén van de belemmeringen is dat onderzoekers zelf onvoldoende meeprofiteren van de commerciële opbrengsten van hun eigen idee. Daar zal verandering in komen”, kondigt hij aan.

Bijdrager
    Rik H.
    ”madcat”

De regering maakt het inderdaad niks uit of het milieu er nu beter van wordt of niet, van die kolencentrales die ze hier gaan bouwen snap ik ook nog steeds helemaal niks.
    Bouw toch eens een stuk of wat kerncentrales, net zoals belgie/duitsland/frankrijk/etc doen.

Kolen kosten geen drol en dat komt de winst van de elektriciteitsmaatschappijen alleen maar ten goede, als consument schiet je er geen flikker mee op.
    En kernenergie is ook een oplossing voor op slechts de redelijk korte termijn, uranium is nl. ook niet onbeperkt beschikbaar.

Wat unSOUND zegt klopt wat mij betreft, zoek een alternatief voor de verbrandingsmotor.
    Spaarlampen draaien, stekkers uit het stopcontact van opladers voor telefoon e.d., warme trui aan en de kachel een graadje lager, biologisch gekweekt vlees etc. is goedbedoelde onzin.
    Het is alleen maar uitstel van executie en vooral bedoeld om ons huidige luxe leventje te kunnen rekken.

Echte alternatieven moeten er komen, wat dat betreft is het jammer dat figuren als Wubbo Ockels niets te vertellen hebben in de politiek.
    Die kunnen nog eens voor verfrissende ideeën zorgen, hoe gek het ook klinkt.
    Met het gereformeerde zooitje wat er nu zit (Bos, Balkenende en Rouvoet hebben immers dezelfde achtergrond) zie ik het allemaal niet zo gebeuren.
    En de oppositie hoor je ook niet, dus daar kun je ook al geen creativiteit van verwachten.

En helaas heb ik de oplossing ook niet, ik stap morgen weer vrolijk in de auto en ga weer naar mijn baas trouw aan het werk. Binnenkort natuurlijk wel met een roetfilter, dan heb ik mijn kloten ook weer geklaard:oops:
    Dus eigenlijk moet ik niet zeuren en klagen, maar ik ben natuurlijk niet voor niets een Nederlander 8)

En de prijs van LPG is de afgelopen 4 jaar met zo’n 25% gestegen, dus dat van die onveranderde prijs is stierenstront.

Bijdrager
    trabant

Door de bruinkoolwinning in het Ruhrgebiet zakt hier in Limburg het grondwater onder een aanvaardbaar peil. Dat vind ik een hoge prijs voor kolen. Sowieso is die bruinkoolwinning niet rendabel. Maar niemand durft die dagbouw te stoppen, omdat dat anders een massale werkloosheid tot gevolg heeft.

”Turbanus”

Uit de Telegraaf zojuist!

Balkenende mist ambitie in Nederland

„We zullen de mentaliteit van middelmatigheid achter ons moeten laten en het ondernemersbloed sneller door onze aderen moeten laten stromen”, aldus Balkenende dinsdag bij de opening van het academisch jaar van de Wageningen Universiteit.

Hoor wie ’t zegt…
    Juist de kleine ondernemers (met of zonder frisse nieuwe ideeën) zijn voortdurend door de overheid afgeknepen en het wordt ze aan alle kanten ontmoedigd om personeel aan te nemen.

Bijdrager
    Rik H.
    ”trabant”

Door de bruinkoolwinning in het Ruhrgebiet zakt hier in Limburg het grondwater onder een aanvaardbaar peil. Dat vind ik een hoge prijs voor kolen. Sowieso is die bruinkoolwinning niet rendabel. Maar niemand durft die dagbouw te stoppen, omdat dat anders een massale werkloosheid tot gevolg heeft.

Dat van het wegzakken in Limburg interesseert ze in Den Haag geen zak, ligt achter Utrecht en is per definitie niet boeiend.
    Half Groningen zakt weg door de aardgaswinning, de opbrengsten van dat aardgas zijn vooral niet ten gunste gekomen aan de drie noordelijke provincies.
    Ik geloof dat Joseph “neus” Luns een groot deel van dat gas verkwanseld heeft aan Italië met een langlopende verbintenis, dus daar hebben we weinig aan verdiend.
    Nog even en dan kunnen we dat aardgas voor een hoop geld gaan importeren uit het immer onbetrouwbare Rusland.

Bijdrager
    madcat
    ”Rik
    ”madcat”

”Rik

Kolen kosten geen drol en dat komt de winst van de elektriciteitsmaatschappijen alleen maar ten goede, als consument schiet je er geen flikker mee op.
    En kernenergie is ook een oplossing voor op slechts de redelijk korte termijn, uranium is nl. ook niet onbeperkt beschikbaar.

Inderdaad ze bouwen kolen centrales om dezelfde reden als china… cheap energy.. maar heel erg milieu verontreinigend. Kern energie op basis van kernsplitsing is nu nog de enige optie ja, maar kernfusie is “de energie van het universum” als we dat eenmaal beheersen is het redelijk vergelijkbaar met ongelimiteerde schone energie.

”Rik

[
    Wat unSOUND zegt klopt wat mij betreft, zoek een alternatief voor de verbrandingsmotor.
    Spaarlampen draaien, stekkers uit het stopcontact van opladers voor telefoon e.d., warme trui aan en de kachel een graadje lager, biologisch gekweekt vlees etc. is goedbedoelde onzin.
    Het is alleen maar uitstel van executie en vooral bedoeld om ons huidige luxe leventje te kunnen rekken.

Maar 3% van alle energie wordt gebruikt door licht, hetzelfde geld voor de auto, dat is ook een klein percentatie van alles wat wordt verbruikt. de meeste energie wordt verbruikt door alle fabrieken.
    Een spaarlamp (die trouwens enorm veel energie kost om te maken) levert niks op en ik vraag me af of het zelfs het milieu niet meer verontreinigt aangezien er enorm veel chemicaliën worden gebruikt.

Echte alternatieven moeten er komen, wat dat betreft is het jammer dat figuren als Wubbo Ockels niets te vertellen hebben in de politiek.
    Die kunnen nog eens voor verfrissende ideeën zorgen, hoe gek het ook klinkt.
    Met het gereformeerde zooitje wat er nu zit (Bos, Balkenende en Rouvoet hebben immers dezelfde achtergrond) zie ik het allemaal niet zo gebeuren.
    En de oppositie hoor je ook niet, dus daar kun je ook al geen creativiteit van verwachten.

En helaas heb ik de oplossing ook niet, ik stap morgen weer vrolijk in de auto en ga weer naar mijn baas trouw aan het werk. Binnenkort natuurlijk wel met een roetfilter, dan heb ik mijn kloten ook weer geklaard:oops:
    Dus eigenlijk moet ik niet zeuren en klagen, maar ik ben natuurlijk niet voor niets een Nederlander 8)

En de prijs van LPG is de afgelopen 4 jaar met zo’n 25% gestegen, dus dat van die onveranderde prijs is stierenstront.

Het jammere van de politiek is dat ze niet verder dan 1-4 of misschien 8 jaar kijken en daardoor maken ze stomme beslissingen puur om een paar zetels te winnen. Dat is de reden waarom het gewoon niet werkt, persoonlijk begrijp ik echt niet wat de 2e kamer nu wil bereiken, in mijn ogen is het een soap geworden die alleen nog maar bezig zijn met korte termijn oplossingen en puin ruimen van eerder gemaakte fouten.
    Dit allemaal gevoed doordat “vriendjes” graag dit doorgedrukt willen zien en de partij daarmee weer wat centjes krijgt.

Die hele milieu hype is er ook alleen maar om weer meer centen van de burger te pikken.

Bijdrager
    sally

Brood 5 cent duurder!!!

Bijdrager
    Turbanus

Ik moet even onderstrepen wat Trabant betoogt. Niet alleen het hebben van personeel is hier een probleem, maar ook zelf personeel zijn is een probleem. Mischien beoogt met dan NL een land met 100% flexwerkers zal moeten worden of zo…. Maar hier komt dus fijntjes aan het licht dat geen flauw benul van vakmanschap en bedrijfskennis heeft in onze bestuurslagen. Er wordt allerlei onzinnigheid ingevoerd om het beide partijen juist niet gemakkelijker te maken. Ik sprak toevallig vanmiddag een “gewone” medewerker van DHL, die er eerlijk voor uitkwam dat hij van zijn salaris eigenlijk niet meer rond kon komen en eigenlijk geen auto zou moeten rijden en ook niet op vakantie zou moeten gaan. Vergeet niet dat er veel mensen met een eigen huis zijn die nu keurig hun eigen huis op zitten te vreten om het financieel een beetje ruimer te hebben.

Bijdrager
    Roberta

Om over de melk nog maar te zwijgen.
    Ben je net in staat om een beetje een reserve op te bouwen, ga je in koopkracht achteruit als de economie stijgt.
    En het bittere gevoel dat je voor de zoveelste keer belazerd wordt.

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Balkenende

Het toekomstig succes van Nederland hangt volgens de minister-president af van drie factoren: „Kennis, innovatie en ondernemerschap. Er zal slimmer gewerkt moeten worden”, stelt hij. „Deze bouwstenen zijn op dit moment onvoldoende sterk om als fundament onder de toekomstige welvaart te kunnen fungeren.”

Mag ik de voorzitter van het kennisplatform NL er even op wijzen dat hij met dat gremium geen ruk heeft gepresteerd?
    Slimmer werken? Breng Nederland aan de Mac! :apple: Om maar eens wat te noemen!
    Maar daar heeft deze MP (!) c.s. nog nooit van gehoord.
    Wel kletsen over de 5,4 mentaliteit van (neem ik aan ) de jeugd, maar een werkelijk briljant idee heb ik van onze leiders in dit kader nog niet mogen vernemen. Eigenlijk helemaal geen briljant idee.

Iemand die echt visie heeft spreekt het land toe in de trant van:
    ”Landgenoten zo kan het niet langer! We gaan op deze koers naar de verdommenis. We gaan hier met z’n allen wat aan doen”.
    En dit gaat dan nog een tijdje in deze trant door. Met een aantal oplossingen die we gaan uitvoeren.
    :? Dat zou mooi zijn. :innocent: Niet leuk, maar wel nodig.

Maar we denken met z’n allen (nou ja veel denken dat): après nous le déluge!
    Oftewel: mijn tijd zal het wel duren. Het is jammer voor jullie, maar ik leef nu en jullie bekijken het maar.

Bijdrager
    sally

Welnee. Stelletje zuurpruimen (pruimen zijn trouwens goedkoop en lekker op ogenblik)
    Brood was gewoon altijd al veel te goedkoop en ondergewaardeerd.
    We hebben het goed anders zaten we hier niet snel te internetten (nou ja snel)
    En dat gezeur over de politiek is ook altijd dezelfde riedel.
    Kop op! Morgen regent het nog wat, maar daarna zijn ons acht drogen dagen voorspeld met een slap zonnetje. Een prachtige herfst ligt in het verschiet.

Bijdrager
    trabant
    ”sally”

Een prachtige herfst ligt in het verschiet.

En een koude winter: In Polen zijn de ooievaars twee weken eerder dan normaal aan hun trek begonnen.

”Rik
    ”trabant”

Door de bruinkoolwinning in het Ruhrgebiet zakt hier in Limburg het grondwater onder een aanvaardbaar peil.

Dat van het wegzakken in Limburg interesseert ze in Den Haag geen zak, ligt achter Utrecht en is per definitie niet boeiend.

Het Ruhrgebiet is Duits en de desinteresse voor Limburg hebben we met het onterecht kappen van het Schinveldse bos t.b.v. de Awacs (ze hadden ook de baan in Duitse richting kunnen verlengen) wel gemerkt.
    Met als gevolg dat we er hier niet meer mee kunnen zitten als iemand zijn troep in de Maas flikkert. Dat komt vanzelf wel in Rotterdam terecht. En gelet op wat de Walen in hun slordigheid erin dumpen, valt de Limburgse troep nog mee ook!

Bijdrager
    Apfel
    ”trabant”

Wat de Amerikanen te weinig betalen voor hun peut, dat leggen wij in Europa bij. En inderdaad; vooral dat volgzame Nederland schijnt die last alleen te willen dragen. Wij lijken Boxer wel, het domme paard uit Orwells Animal Farm: “I will work harder.”

Volgens mij betalen de Yankees ook gewoon de marktprijs, Nederlandse benzine bestaat voor 75% uit belastingen, de staat verdient er meer op dan de oliesjeiks.
    Als je goedkoop wil tanken kan je het best naar Venuzuela gaan, daar is de benzine met 3 eurocent per liter het goedkoopst.
    Hier in Den Haag zeuren ze ook altijd over de luchtkwaliteit, maar 8 van de 10 dagen staat hier toch een stevige zeebries, dus dat zal ook wel overdreven zijn, heb wel eens gelezen dat je de meest vervuilde lucht in huis aantreft.

Bijdrager
    Robert de Groot

Het is niet vreemd dat wanneer er een links kabinet gevormd is, de accijnzen en belastingen omhoog gaan. De historie heeft ons dat al vaak geleerd (kwartje van Kok?!, red.). De regering smijt momenteel met geld voor “de armen” in NL en de middenstand en daarboven betaald daarvoor, want die hebben namelijk het geld. Sommigen vinden dat sociaal, anderen vinden dat socialistisch. Ik snap niet waarom het in een welvarend land als NL nodig is om in totaal 60-70% van je inkomen aan de staat te geven. Stimuleer de koopkracht juist en laat daardoor nieuwe banen ontstaan! Toch niet het tegenovergestelde. Hogere belastingen -> Minder koopkracht -> Dienstverlening + MKB zien omzet dalen -> werkgelegenheid daalt -> werkeloosheid stijgt.

Zo zie je maar dat sociaal en socialistisch niet synoniem zijn, al verkopen de PvdA en SP het wel zo.
    Ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk!

Bijdrager
    Turbanus

En dit gaat natuurlijk nog een tandje doorschakelen in de komende jaren en ook nog na de volgende verkiezingen. Al presenteert zich momenteel wel een onverwachte principiele splijtzwam in de PvdA. Meneer Bos zal wel het veld moeten gaan ruimen als het zover is. De eerste klas kontendraaier zal nu vanuit eigen gelederen worden verweten waarom er geen onderzoek naar onze deelname aan de oorlog in Irak is gekomen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 50)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.