25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    fozzy

Diefstallen iMacs in de regio Twente

De politie Twente overweegt een bovenregionaal opsporingsteam op een serie diefstallen van Apple computers te zetten.

Bij verschillende Twentse bedrijven in de grafische sector is ingebroken en zijn i-mac computers gestolen. Niet alleen in Twente, maar ook op andere plekken in Nederland worden veel van deze dure computers gestolen. De directeur van één van de gedupeerde bedrijven vermoedt dat er op bestelling wordt gestolen.

Zie ook:
    http://www.tctubantia.nl/regio/twente/4271334/iMacbende-op-rooftocht-in-Twente.ece

Vorig jaar werd op het bedrijf waar ik werk ook de iMac gestolen, maar die stond eigenlijk niet zichtbaar voor dieven.
    Blijkbaar zoeken ze ook gewoon op internet naar bedrijven, en als er dan op de website een iMac afgebeeld staat weten ze waarschijnlijk ook al genoeg om een bezoekje te brengen

Moderator
    Poezenbeest

Topictitel aangepast, zodat meteen duidelijk is over welk bericht et gaat

Het is natuurlijk nooit slim om foto’s van je interieur op een site te zetten, als dat niet strikt noodzakelijk is, maar aan de andere kant, als je dat al niet eens meer kan… Bedrijven zijn over het algemeen goed verzekerd tegen de diefstallen, maar dan nog is er altijd het persoonlijke leed en het verlies van manuren.

Dat laatste kan je natuurlijk makkelijk oplossen, door TimeMachine met een draadloze schijf in een kluis te doen, maar dan nog blijft het irritant. Er is ook software in de handel, die kan helpen met het terugkrijgen van de computers, meer daarover elders op uw forum.

Bijdrager
    fozzy

Toen de iMac bij ons bedrijf gestolen was stond er binnen 24 uur een nieuwe, goede service via de Leverancier natuurlijk.
    Het werk wat we kwijt waren betrof eigenlijk alleen maar het e-mailverkeer van dat weekend waarin de diefstal gebeurde.
    En ze hebben alleen de iMac meegenomen, toetsenbord, muis, en afstandsbediening lag nog op de tafel.

De printers/LaCie schijf lieten ze ook gewoon staan (gelukkig maar). Had vrijdags net gebackupt weer naar schijf en DVD.

Maar het is gewoon vervelend dat ze je werkomgeving betreden.

Bijdrager
    Yosemite

Volgens mij kan je beter al je werknemers een MacBook (Pro) met eventueel een los scherm geven. De laptops kan je dan aan het einde van de dag makkelijk in een kluis stoppen of iedereen neemt z’n computer mee naar huis.

Bijdrager
    knippie

Eeeh Thuis wordt er nooit ingebroken?

Bijdrager
    Yosemite
    ”knip0020″

Eeeh Thuis wordt er nooit ingebroken?

Klopt, er wordt alleen bij bedrijven ingebroken :wink:

Natuurlijk wordt er ook bij particulieren ingebroken, maar als er op bestelling gestolen wordt dan is het natuurlijk veel interessanter om bij een bedrijf in te breken waar tientallen Macs staan (en als het een grafisch bedrijf is is die kans erg groot) dan bij een willekeurige particulier die misschien een Mac heeft of een gare Aldi PC.

Als elke werknemer zijn laptop meeneemt dat spreid je het risico.

Moderator
    Mac Daddy

Zooo, dat klinkt gevaarlijk. Het gaat tot nu toe alleen maar om iMacs dus. Mijn stagebedrijf had maar 1 iMac, maar de persoon die daarmee werkte is toen ook overgestapt op een MBP.
    Maar ja. Mijn stagebedrijf zat in de postproductie van tv en film, dus er staan wel Mac Pro’s, een Powermac en de rest had een MBP of MB. De ene wilde rekenkracht en de andere wilde ook thuis een computer hebben.

Maar iedereen een MacBook(Pro) meegeven en het zo verspreiden is ook wel interessant, maar ze zijn tot nu toe alleen in iMac’s geïnteresseerd.

Moderator
    unSOUND
    ”Mac

Het gaat tot nu toe alleen maar om iMacs dus.

Dan heb ik hier met mijn Mac Pro dus niks te vrezen… Die willen ze blijkbaar niet. :P

Moderator
    Mac Daddy

LOL.

Nee, als ik wat zou jatten bij een grafisch bedrijf dan zou ik het wel weten. :wink:

Maar een goede dief denkt efficiënter. Een notebook, iMac of plat scherm neem je het snelste mee.
    WIl je het veiliger maken, dan werk je achter een Mac Pro met een groot CRT scherm.:wink:

Bijdrager
    trabant
    ”fozzy”

Toen de iMac bij ons bedrijf gestolen was stond er binnen 24 uur een nieuwe

Soms willen de dieven twee weken later nog wel eens terugkomen, om het gloednieuwe vervangngsspul mee te nemen.

Bijdrager
    WaZoo
    ”trabant”
    ”fozzy”

Toen de iMac bij ons bedrijf gestolen was stond er binnen 24 uur een nieuwe

Soms willen de dieven twee weken later nog wel eens terugkomen, om het gloednieuwe vervangngsspul mee te nemen.

Sterker nog, dat gebeurt bijna in 100% van de gevallen, dus oppassen maar weer:(

Bijdrager
    MacbookTo

Klopt. Bij het bedrijf van onze zoon in Amsterdam was ingebroken, maar waren ze betrapt door de overburen (restaurantje). Die hadden ze een pak slaag gegeven en weg laten gaan. Ze hadden ook niets mee kunnen nemen omdat alles aan kettingen e.d. lag. Maar……ze zijn later teruggekomen met breekijzers. Alles foetsie.
    Toen zijn de deuren vergrendeld e.d. en is het niet meer voorgekomen

Bijdrager
    PowerMacje
    ”unSOUND”
    ”Mac

Het gaat tot nu toe alleen maar om iMacs dus.

Dan heb ik hier met mijn Mac Pro dus niks te vrezen… Die willen ze blijkbaar niet. :P

Die willen ze ook wel: http://www.youtube.com/watch?v=TbDc2uhijcM:roll:

Bijdrager
    RJ

Ja maar dit zijn geen gewone pc’s: “Dit zijn hele speciale G5’s die uitsluitend voor de grafische industrie gebruikt worden.”:P

Bijdrager
    PowerMacje

Let niet op die directeur:P

Bijdrager
    Rub3n

bij me broer op kantoor zijn vandaag macs gejat.

Ze zijn 8 minuten binnen geweest.

Buit: 1 Mac Pro en 1 iMac (wit)…

Bijdrager
    Jurriaan.

je moet ze ook ten alle tijde met een kabel aan het bureau oid vastmaken

Bijdrager
    bartje

Dat schrikt ze tegenwoordig ook niet af.

Ik denk dat unSOUND zich nou wel zorgen mag gaan maken. Er worden nou ook Mac pro’s gejat zie ik:evil:

Bijdrager
    Jurriaan.

nou als je een kabel van 12 mm hebt, dat krijg je niet zomaar door met een betonschaar.

Bijdrager
    PowerMacje

Bij m’n vader op het werk (drukkerij) is ook een Mac Pro gestolen met 2 Cinema Displays… (2de keer)

Bijdrager
    Bart3d

klopt, gewoon een dikke kabel aan je buro, dan hebben ze meer werk en is de kans groter dat die gasten
    ondekt worden of dat de politie al voor de deur staat, praat uit ervaring.
    zorg ook dat je je dongles aan usb verlengkabels hebt hangen of neem ze elke dag mee naar huis of berg op.
    dat is je licentie en leveranciers kunnen moeilijk doen en eisen dat je nieuw pakket koop en dat kan
    bij cadprogramma’s aardig oplopen.

Bijdrager
    Rub3n

bij mijn broer was de politie er binnen 8 minuten…
    Ik denk inderdaad als ze kabels eraan hebben, dat ze dat niet gered hadden.

Bijdrager
    Pretorian

onderschat die bende niet. in Hengelo was de politie er binnen 4 minuten (de 2e inbraak) en toen was alles al weg. Ook in Enschede hetzelfde liedje. Ze weten exact waar ze moeten zijn, waar het staat en hoe je snel binnen bent.

Bijdrager
    Xigh

Pff wat wordt er tegenwoordig veel gestolen. Misschien niet een ontwikkeling van tegenwoordig, maar het valt me wel steeds meer op. Erg jammer.

Bijdrager
    iNaffer

Ik hoop niet dat ze naar de regio Utrecht komen:P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.