17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    anna66

Bijdrager
    anna66

Bijdrager
    boerke

Whow spannende actie…wel doordacht.

Maar als je alles uitrekent, Wat zal de uiteindelijke opbrengst zijn voor die 2 rovers?

(bedenken plan, observeren, regelen kleding/busje, verkoop (buitenland connectie))
    uiteindelijk misschien 4000 euro per persoon?

tja, je kan ook een normale baan (als planner) zoeken….
    (dan krijg je dat bedrag elke maand)

Bijdrager
    Pivni Pes

Slim aangepakt van die gasten, niet goed uiteraard.
    Lijkt meer op een informant ter plekken bij de winkel of PostNL.

Bijdrager
    Pivni Pes

@boerke, dat spul komt niet hier op de markt, dit verdwijnt naar het Oostblok, daar levert het een heel stuk meer op.
    Bij mijn zijn er 2x alle computers met grof geweld gestolen, heel de voorpui moest worden vervangen.
    Al deze computers waren ingesteld met icloud, ik heb nooit geen terug melding meer gehad via find my iphone of iets dergelijks.
    Die gasten zijn slim, helaas gebruiken ze het slim zijn niet voor iets beters.

Bijdrager
    SunKeeper

Houdt alleen wel rekening dat niet elke dief zo slim is.

Het zal niet de eerste keer zijn dat bijv. volgende week ineens stukje bij beetje de boel op Marktplaats gaat verschijnen, onder vage vermommingen.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee echt, de iMac 20″ die ik te koop heb staan op Marktplaats is ooit door ons eerlijk gekocht hoor.

Dat jullie het maar vast weten, en we geen scheve ogen krijgen.:)

Bijdrager
    HJ

Wat mogelijk kan helpen om gevolgen van diefstal te minimaliseren:

– Find My Mac instellen. (doe dit voor al je Apple devices)
    – Installeer Prey.

https://www.preyproject.com

Bijdrager
    Pivni Pes

Find my mac ingesteld op alle Appel’s
    Totaal zijn er iets van 12 of 13 imac’s en mini’s bij ons gestolen, nooit maar dan ook nooit meer een signaal opgevangen met find my mac.
    Op 3 apenraten was Prey installeert, nooit iets van terug gevonden.
    Werkt allemaal leuk op je computer of iphone die wordt gejat hier in Nederland.
    Die gasten die het groter aan pakken weten hier echt wel een weg omheen.

Het moet zo worden dicht getimmerd dat zo’n computer niks meer waard is dan een baksteen.

Bijdrager
    Muziekfan

Van alle apparatuur die ik in de loop der jaren bij klanten gestolen zag worden is nooit meer iets vernomen. Oh ja, één keer waren de dieven niet zo slim en bleek via Prey dat de betreffende iMacs beland werden op de een of andere Marokkaanse bazar waar ze per dag verhuurd werden.
    Verder is het natuurlijk niet zo moeilijk: direct helemaal wissen terwijl niet verbonden aan het internet en klaar ben je.

Bijdrager
    JJmac

Hoe zit dat dan met het wachtwoord invullen? Of is daar ook een simpel verklaring voor.

Bijdrager
    SunKeeper

Toch zou dat niet zo simpel mogen zijn.
    Wanneer het serienummer wordt geregistreerd, zou je in theorie nooit meer het internet op kunnen met hetzelfde logic board zonder directe blokkade. Welke HD/SSD je er ook in zet.

Bij een 2014-2016 Mac zou ik het er toch niet op wagen, want Apple zit in de tussentijd niet stil. Bij oudere Macs is het systeem nog simpeler opgezet en makkelijker te omzeilen.

Hoe ze in dit geval de iPad 4-modellen dus gereed willen maken is mij ook een raadsel. De enige redelijke oplossing is al verkopen zonder iets aan de software te doen. Je kunt (als er iOS 9 of 10 op stond) die namelijk echt niet gewist krijgen, ook niet met een reset. Er zal blijvend om de ingestelde Apple ID gevraagd worden, voordat je pas kunt verbinden met een computer via een kabel. Je kunt dat niet forceren omdat de iPad zelf communicatie blokkeert.

Bijdrager
    Niels

Zoek mijn Mac, Filevault en een firmware wachtwoord, dan kunnen ze niks meer met je MacBook, behalve deze strippen voor alles behalve het logic board, het geheugen en de ssd. Maar uiteindelijk zie je er dan toch niks meer van terug.

Bijdrager
    Shmoo

Van alle apparatuur die ik in de loop der jaren bij klanten gestolen zag worden is nooit meer iets vernomen.

Precies… En dat heeft met de ± 1/3 van de dagwaarde te maken. Misdaad en criminaliteit is lonend en een win-win voor beide partijen.

Als jij een tweedehands MacBook Air die normaal 1000,- moet opbrengen via via kunt kopen voor 350 – 400,- (en omdat het Apple producten betreft waarschijnlijk nog wel iets hoger) dan knijpen heel veel mensen wel een oogje dicht als de enige spelregel is dat je het ding niet bij Apple of een service provider kunt inleveren. Je buurman ziet aan de buitenkant niet dat het ding gestolen is. Sterker nog, waarschijnlijk surft hier gewoon per dag ook wel 1 of 2% rond op een gestolen apparatuur alleen loop je daar natuurlijk niet mee te koop zoals je doodleuk vertelt welke speelfilm je als eerste hebt weten binnen te harken.

En laten we eerlijk zijn wat is criminaliteit in dit land … We doen allemaal wel eens iets stouts, vooral omdat het zo goed voelt.

Bijdrager
    anna66

ook beelden rechtsboven

rtv Utrecht

Bijdrager
    anna66

Bijdrager
    ernst.
    Pivni op 28 december 2016

Find my mac ingesteld op alle Appel’s
    Totaal zijn er iets van 12 of 13 imac’s en mini’s bij ons gestolen, nooit maar dan ook nooit meer een signaal opgevangen met find my mac.
    Op 3 apenraten was Prey installeert, nooit iets van terug gevonden.
    Werkt allemaal leuk op je computer of iphone die wordt gejat hier in Nederland.

En dan nog het gewoon verkopen in de winkel als ‘veilig’ en “moet je hebben om je gegevens bij verlies te kunnen opvragen.”als blijkt dus dat het als het erop aankomt = wereldwijd , niet werkt en je bij diefstal zoals hier alles kwijt bent.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.