30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:

Bijdrager
    Rene van den Abeelen

Die Homepod… ik hoor er niets meer over

Komt dat ding zo zoetjes aan nou eens een keer naar Nederland?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee.

:)

Tegen de tijd dat ik mijn huis volledig bedien met Google Home (voor waarschijnlijk een fractie van de prijs van die Homepod + accessoires) zullen de eerste geruchten wel de ronde gaan doen dat het ding ‘misschien naar Nederland’ komt.

B.t.w. bedien ik eigenlijk nu mijn hele huis al via Google Home. .;)

Bijdrager
    no_poo

Ik was dat ding gewoon vergeten… Maar mocht je hem willen kopen, hij is bij verschillende webshops te krijgen (zie Tweakers Pricewatch).

Nederlandse bediening volgt dan een keer via een update.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 23 uur geleden door  no_poo.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, in het land van ooit.

Bijdrager
    gipsman

Ik had er in juli 2 gekocht bij Gravis Online Shop in Duitsland. Dat ging vlot (paar dagen) met slechts€15 verzendingskosten. Ook de integratie in de home app verliep zonder problemen. Geluid is op hifi niveau, ca. de Sonos 5. Minpunt: nog geen Nederlands voor siri. Ik weet niet hoe de spullen van Google, Amazon e.a. klinken en hoor het graag. De Sonos 1 en 3 vind ik maar niks, maar meningen verschillen. En btway de spraakcommando’s mis ik niet, maar zoals gezegd tegen siri moet je voorlopig Engels praten of je beste Duitse of Frans bovenhalen…

Bijdrager
    koen

Misschien in het huis van de toekomst.

Bijdrager
    KarelWillem

gipsman op 9 november 2018 om 18:02
    … Ik weet niet hoe de spullen van Google, Amazon e.a. klinken…

Die ga je niet kopen voor het hoge HiFi-niveau.

Maar dat doe je een HomePod ook niet hoop ik.

Ik luister mijn muziek zeker niet via een ‘mono’-speakertje, hoe goed die dan ook zou mogen klinken.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 21 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Ziegler

ze schijnen het in stereo heel behoorlijk te doen.

Bijdrager
    gipsman

Toch wel KW, want ik wist van te voren dat ze hifi niveau ‘benaderen’ maar niet evenaren. Maar is de vergelijking? Ik heb hier ook Bowers&Wilkins dm2a, daar kunnen die homepods niet aan tippen. Maar ook B&W dm12, dm4, dm5, allemaal oud maar gerenommeerde hifi en die zijn niet veel beter. Ik vergelijk natuurlijk niet met speakers van €800-etc., dat is een ander verhaal. Daarbij komt het gebruiksgemak en streaming als je dat hebt.

Bijdrager
    gipsman

En inderdaad, stereo is subliem. Ik koop speakers altijd tweedehands, want ga er van uit dat die technologie in de laatste 10-20 jaar ‘volwassen’ is geworden, maw een 1975 speaker kan even goed zijn als een 2015 speaker, maar 75% goedkoper. De homepods (en andere) zijn helemaal nieuwe ontwerpen ivm. miniaturisering, personalisering, gebruiksgemak etc. Bijlange niet perfect, maar interessante ontwikkeling.

Bijdrager
    GoeieDag

KarelGoogleWillem op 9 november 2018 om 17:06
    B.t.w. bedien ik eigenlijk nu mijn hele huis al via Google Home.

Heeft dat iets met de vraag te maken?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja.

Bijdrager
    GoeieDag

Nee. Ga gewoon elders, op een relevante plek, met andere liefhebbers in gesprek over je Google spullen.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is voor jou wat lastig te bevatten dat alle ‘Apple’ spullen hier gewoon lekker samenwerken met mooie Google services en hardware.

Beter zelfs dan met de zaken die Apple aanbiedt, maar die we in Nederland nog steeds niet mogen en kunnen gebruiken.

Dus er hoeft niemand ‘elders’ in gesprek. Want ook Apple gebruikers zullen spullen van Google thuis hebben staan, of van Amazon wat dat aangaat. Want die lopen op dat gebied toch nog wel een beetje voor op Apple in Nederland.

Bijdrager
    KarelWillem

Ziegler op 9 november 2018 om 18:58
    ze schijnen het in stereo heel behoorlijk te doen.

Zeker, dat klinkt best leuk.

Maar voor dat geld kan je absoluut veel beter krijgen.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 16 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    GoeieDag

Het is voor jou wat lastig te bevatten dat je gewoon aan het trollen bent in een draadje als dit.

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de ontwikkeling van de HomePod, en dan daarmee in dit draadje, en dan hoef ik jouw gezeik over Apple en opschepperij over Google niet te lezen, want niet relevant. En dat is zo ongeveer het niveau van jou in jouw bijdragen hier buiten het forum. Ban jezelf.

Bijdrager
    KarelWillem

De relevantie is het vergelijk met concurrerende systemen.

Apple heeft met de HomePod een bijzonder audiosysteem dat het merendeel van de vergelijkbare systemen in de schaduw zet.

Maar niet allemaal:

https://tweakers.net/video/16909/apple-homepod-vs-google-home-max-strijd-der-slimme-speakers.html

en

Het stem-bestuurde smart-home-gedeelte is bij Apple echter nog steeds niet optimaal.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 7 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    GoeieDag

De vraag van TS is niet hoe de HomePod presteert in vergelijking met Google producten. Dat maak jij ervan omdat je elk draadje waar jij in zit, die richting in wilt duwen. Je bent een troll geworden, KW.

Bijdrager
    gipsman

Ik denk niet meteen dat KW een troll is. Wèl dat hij wil aangeven dat google meer   mogelijk maakt voor minder geld. Wat hij niet zegt is dat google de prijs kan drukken door data te graaien bij gebruikers, idem dito amazon. Of de homepod prijs OK is moet je natuurlijk zelf uitzoeken, maar ik denk dat het een redelijk juiste prijs gezien de kwaliteit, misschien wel één van de meest correcte prijzen voor een appleproduct. De iPhone prijzen bv. vind ik outrageous en dat komt natuurlijk doordat iedereen zo’n  iPhone wil hebben. Gaat niet blijven duren…

Bijdrager
    KarelWillem

gipsman op 10 november 2018 om 11:46
    …Wèl dat hij wil aangeven dat google meer mogelijk maakt voor minder geld. Wat hij niet zegt is dat google de prijs kan drukken door data te graaien bij gebruikers, idem dito amazon….

Nou nee. Want aangezien een vergelijkbare speaker bij Google meer kost dan bij Apple, is dat niet precies wat ik wil zeggen.

Ik wil wel zeggen dat zowel Google als Amazon in home automation Apple aan het voorbijstreven is.

Maar om weer even terug te gaan naar de oorspronkelijke vraag: zolang Siri en de HomePod niet voor 100% Nederlands met elkaar communiceren komt die HomePod dus niet naar Nederland.

Is dat (nu nog) niet belangrijk voor je, dan kun je prima een keer een middagje naar Duitsland of zo, waar je voor € 349,- de HomePod mee naar huis mag nemen. Zodra er Nederlandse ondersteuning is, kan je ‘Duitse’ HomePod daar gewoon ook mee werken.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 4 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Usain

Bijdrager
    KarelWillem

Ach, GoeieDag en Usain hebben vandaag samen weer relatie-therapie zie ik.

Bijdrager
    Ziegler

<p class=”cite”>gipsman op 10 november 2018 om 11:46</p>
    De iPhone prijzen bv. vind ik outrageous en dat komt natuurlijk doordat iedereen zo’n  iPhone wil hebben. Gaat niet blijven duren…

Het gaat dit winter ook vriezen. En nu?

Bijdrager
    GoeieDag

Maakt niet uit wat jij wilt zeggen, KW; het gaat erom wat TS hier met zijn draadje wilt bereiken. En het gaat erom wat überhaupt de basis van een liefhebbers forum is.

Zo zou je bij elk draadje over een iPhone kunnen zeggen waarom een Galaxy/One Plus/Pixel hierin beter is, of goedkoper, of beiden. Elk draadje over de Mac kun je vervuilen met het verhaal dat een Windows 10 PC iets ook beter kan, én goedkoper, etc. Maar daar gaan al die draadjes niet over.

Dat jij vanaf het begin rondloopt in online Mac Apple gemeenschappen (MacFreak, OSX.nl), wil niet zeggen dat jij speciale rechten hebt om te mogen trollen. Jij hebt inmiddels een andere liefde gevonden. Prima, maar gedraag je daar ook naar. En dat is dus niet dat kinderachtige, liederlijke gedrag wat je hier nu meestal laat zien.

Bijdrager
    KarelWillem

Even samenvatten: Je hebt in dit topic vijf keer gereageerd, waarvan precies vijf keer geen enkele relevantie met de vraag van de topicstarter te vinden is.

Daarentegen geef ik aan dat de HomePod naar alle waarschijnlijkheid voorlopig niet in Nederland te koop zal zijn, geef een vergelijk met andere systemen, en vertel op welke manier je direct een HomePod zou kunnen kopen, en dat deze in de (nabije/verre) toekomst dan ook gewoon in het Nederlands gebruikt kan worden.

Mag jij kiezen wie er hier in dit topic loopt te trollen.

Bijdrager
    GoeieDag

Mooie jij-bak. Zoek het verder lekker uit; ga jij maar google pushen waar je wilt.

Bijdrager
    KarelWillem

KarelWillem op 11 november 2018 om 10:20
    …Je hebt in dit topic vijf keer gereageerd, waarvan precies vijf keer geen enkele relevantie met de vraag van de topicstarter te vinden is…

Zes keer.

Alles wat je wilt en moet weten over de HomePod:

https://www.iculture.nl/apple-accessoires/homepod/review/

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 3 uur geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Shmoo

Karel, rustig aan….

Straks moet de timmerman van de woningbouwvereniging weer zijn tandafdrukken uit de trapleuning schuren.

Bijdrager
    meesje

<p class=”cite”>KarelWillem op 10 november 2018 om 12:13</p>
    Ik wil wel zeggen dat zowel Google als Amazon in home automation Apple aan het voorbijstreven is.

Wat een onzin! Er is een groot verschil tussen home automation en voice control. Wat dat laatste betreft, zijn Google en Amazon inderdaad (veel) verder dan Apple. Echter op het vlak van home automation lopen ze mijlenver achter. Kun je in Google of Amazon een automatisering inregelen van ‘als deur open en na zonsondergang dan lichten aan’? Dat is pas home automation. Apple is de enige die met HomeKit een platform biedt voor thuisautomatisering.

Bijdrager
    Shmoo

Germ, jij moet nog veel leren. Weet je wel hoe gevaarlijk het is als je zelf geen enkel product van X in huis hebt en je gaat het dan proberen op te nemen tegen iemand als KarelWillem die zojuist van X zijn hobby heeft gemaakt.

Als voorbeeld:

KarelWillem maakte in 2006 websites met iWeb, in 2016 deed hij dat nog steeds met iWeb, zonder dat Apple het wist! Dat is ongeveer van het niveau fanatiek dat ze alleen bij de Park Hee Commando’s van Korea bezitten. Dat zijn gele fanatiekelingen waar zelfs Steven Seagal nog een witte duif voor loslaat. 🕊

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.