11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    SvS

Die goeie ouwe Front Row

En nu een Mac verkoopklaar gemaakt.
    Met 10.5.8 erop. Mooi was het. Front Row staat er ook op. Heel mooi stukje handige software.
    Waarom heeft Apple die er eigenlijk eruit gesloopt?

Het had nu ook wel mooi gestaan op Apple TV 4 middels verbinding met NAS, eventueel iCloud en Macs.

Geblokkeerd
    Anoniem
    SvS op 07 mei 2017

Het had nu ook wel mooi gestaan op Apple TV 4 middels verbinding met NAS, eventueel iCloud en Macs.

Die snap ik niet, Front Row op Apple TV? Front Row was exact dezelfde software als wat op de eerste versies van Apple TV stond, in feite staat het er nog steeds op.

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom heeft Apple die er eigenlijk eruit gesloopt?

Je zegt het zelf al; Apple TV.

Je gaat mensen niet hetzelfde bieden op hun desktop, als je die Apple TV wilt verkopen.

Bijdrager
    SvS

Klopt. Maar zonder hulp van derden kan ik met Apple apps geen verbinding maken met NAS voor content. En muziek en video zitten in aparte apps. Ik spreek over Apple TV 4, dus niet eerdere generaties. Tja, so be it. Het geeft nu geen wauw-gevoel, wat we wel hadden in Front Row-tijd, nu helemaal met gesloten eco-systeem. Verder wel tevreden met dat ding, hoor.;-):angel:

Geblokkeerd
    Anoniem
    SvS op 07 mei 2017

Klopt. Maar zonder hulp van derden kan ik met Apple apps geen verbinding maken met NAS voor content. En muziek en video zitten in aparte apps. Ik spreek over Apple TV 4, dus niet eerdere generaties. Tja, so be it. Het geeft nu geen wauw-gevoel, wat we wel hadden in Front Row-tijd, nu helemaal met gesloten eco-systeem. Verder wel tevreden met dat ding, hoor.;-):angel:

Dus jij wil één app met daarin muziek, video, foto’s.

Op de Mac was het inderdaad één app, Front Row, die je startte. Vervolgens ga je naar muziek (iTunes), video’s (iTunes) of foto’s (iPhoto).

Op de oude Apple TV’s moest je ook kiezen tussen muziek, video’s en foto’s, immers was dit Front Row op een apart apparaat.

Op de nieuwe Apple TV is hier niks veranderd. Zet hem aan en kies voor muziek, video’s of foto’s.

Sterker: je kan er apps bij doen zoals op je iPhone. De NAS content komt dus in een aparte app, bedoelde je dat?

Bijdrager
    SvS

Ik weet niet wat ik nou eigenlijk wil, het was toen in 2006 van “wow, dat het kan … wauw. Wat mooi gedaan.” En dan in die OS Leopard-periode regelmatig gebruikt.

Maar aan muziek/video’s/foto’s van tvOS zelf heb ik niks, want ik heb niks aan content in iCloud, maar wel op NAS. Dat Apple daar niet eens rekening mee houdt, vind ik een beetje jammer. Waarom alleen poorten naar de iCloud? Ik gebruik Infuse (Lite) voor films vanuit NAS. Foto’s doe ik wel op de Mac. Muziek speel ik toch niet af op de TV.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja kijk nou snap ik je pas goed. Ik gebruikte zelf ook een NAS maar tegelijk ook (vaker) iCloud. Vroeger werkte Front Row ook alleen met iTunes en iPhoto naar mijn weten. Op de iPhone werkt het hetzelfde. Ook op de Mac eigenlijk waar je via de Finder vaak naar VLC gaat om een film van de NAS te spelen. Tja, classic Apple natuurlijk om geen apparaten van derden te integreren, alhoewel dat technisch in dit geval knap lastig is. iTunes heeft zijn eigen bibliotheek bestand net als de Foto’s app.

Bijdrager
    SvS

Nee idd, apps zoals Infuse, DS photo, DS video, VLC inderdaad, XBMC, etc, die krijgen het wel voor elkaar om NAS te geraken. Dus, Apple is gewoon een beetje eigenwijs.;-)

Bijdrager
    McMeller

Wat een rare discussie.

Apple is raar omdat je apps nodig hebt om dingen gedaan te krijgen? En de huidige Apple TV is gesloten in tegenstelling tot de eerste?

Geblokkeerd
    Anoniem

Nou niet echt een discussie, meer een boel verwarring:-P

Bijdrager
    nnsa

Nu hebben we (gelukkig) Plex.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.