3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Mickeymii

Dicteren op Apple Watch werkt zelden

Sinds een aantal weken heb ik een Apple Watch Series 4. Ben er helemaal tevreden mee, op een ding na: de dicteer functie voor het beantwoorden op berichten (en dus ook Siri) werkt zelden. Soms krijg ik helemaal geen tekst, en soms stopt de zin halverwege. Vergelijkbare zinnen die ik op mn iPhone inspreek doen het vervolgens wel prima. Heb de Watch al eens opnieuw opgestart en zelfs opnieuw geïnstalleerd maar werkt nog steeds belabberd slecht. Is dit een vaker voorkomend (software) probleem, of heb ik misschien een kapotte microfoon of iets dergelijks?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Serie 2 hier. Werkt prima, maar gaat soms ook wel eens mis, vooral wanneer ik slecht articuleer. Maar over het algemeen gaat het best goed. Ik voer soms hele conversaties zonder mijn telefoon nodig te hebben (onder het koken bijvoorbeeld, als je je handen niet de hele tijd schoon wil maken). Deze morgen heb ik zelfs op mijn fiets nog een berichtje verstuurd.

Het zou dus wel beter moeten werken dan jij hierboven beschrijft.

Bijdrager
    abbenhui

Ook op mijn Series 4 werkt het prima. Ligt m.i. dus niet aan het ontwerp, verder onderzoek denk ik nodig.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.