7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    tarun

Dicteerfunctie op iPhone werkt niet meer

Sinds de laatste update van iOS werkt de dicteerfunctie (microfoontje links van de spatiebalk) niet meer. De instellingen (Algemeen > Toetsenbord > Dicteren) staan goed. Heb dit al een paar keer aan en uit gezet. De iPhone geherstart. Geen resultaat. Wie kan me helpen?

Moderator
    Night

Clean install (restore) van iOS al uitgevoerd (na maken backup in iTunes)?

Bijdrager
    tarun

Nee. Ik hoopte op een iets minder drastische oplossing.

Bijdrager
    Retyro

Voor de dicteerfunctie is verbinding met het internet vereist. Zeker weten dat de iPhone verbinding heeft met het internet?

Is de dicteerknop ook wel aanwezig in het toetsenbord? Waneer deze er wel staat maar grijs is gekleurd dan heeft hij geen verbinding, waneer de knop helemaal niet aanwezig is dan is er iets anders aan de hand maar denk ik niet dat ik je verder kan helpen (afgezien van hetzelfde advies geven als Night).

Ik ga er trouwens ook van uit dat je de juiste dicteertalen hebt geactiveerd?

Bijdrager
    tarun

Ja, heb internet. Siri werkt namelijk wel.

De dicteerknop is niet grijs. Ik kan er op klikken en dan worden de golfjes van mijn stem zichtbaar.

Dicteertalen zijn Nederlands en Engels.

Moderator
    Night

Wat is ‘drastisch’ als je alle normale, gangbare opties al onverrichterzake hebt geprobeerd?

Bijdrager
    tarun
    Night op 07 januari 2018

Wat is ‘drastisch’ als je alle normale, gangbare opties al onverrichterzake hebt geprobeerd?

Een restore kost redelijk wat tijd. Dus hoopte ik op een snellere oplossing. Maar die is er blijkbaar niet.

Net een restore gedaan. Helaas nog steeds geen dicteren mogelijk. Wel heb ik gemerkt dat het heel af en toe wel werkt. Alsof het dicteren wordt geblokkeerd?

Heel spannend. Op 4G geen problemen, WiFi wel. Mijn dochter ook. Er wordt dus iets geblokkeerd door het WiFi-netwerk? Maar wat?

Weer een stapje verder: Siri op de MacBook werkt uitstekend. Dus toch niet iets mis het het WiFi-netwerk zelf. Maar alleen de iPhone via WiFi die geen Siri of dicteren doet.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen bericht aanvullen via 'bewerk' uit het menu als je op je avatar klikt
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.