8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Koekenboes

Dictafoon voor de Mac

Ik ben op zoek naar een opnameapparaatje die naadloos met de Mac overweg kan (of andersom) voor interviewopnames. Een ipod is geen optie, aangezien ik veldwerk onderzoek ga doen in een sloppenwijk en niet het risico wil nemen dat ik die ‘kwijtraak’. Iemand een aanrader?

Bijdrager
    Nietzman

Je raakt liever je mac ‘kwijt’ dan een iPod? :?.

Bijdrager
    Jeroen-W
    ”Nietzman”

Je raakt liever je mac ‘kwijt’ dan een iPod? :?.

De TS raakt liever een dictafoon kwijt dan een iPod….

Een dictafoon maakt toch gewoon gebruik van geluidsbestanden? Deze kan je dan ook met een Mac openen, of vergis ik me nu?

Bijdrager
    Koekenboes

De mac neem ik niet mee de straat op, maar die blijft veilig achter slot en grendel (hoop ik)

De meeste dictafoons zullen vast wel compatibel zijn met apple, maar vroeg me af of iemand ervaringen heeft met een bepaald apparaatje.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Bolle1961

Olympus heeft voice recorders die in wma opnemen met usb aansluiting, misschien heb je daar wat aan

Bijdrager
    MacFrank

De kosten van een iPod lijken me te overzien, maar OK…
    Ik gebruik voor interviews een Roland R-09HR.
    Werkt met geheugenkaarten en knip vervolgens de hele handel aan flarden in ProTools, of desgewenst FCP.
    Werkt als de brandweer.

Bijdrager
    rotrax

voor interviews is de zoom H2 perfect. neemt zelfs dolby surround op als je dat wilt. en slaat de gegevens op als bijvoorbeeld MP3.

http://digitalmedia.oreilly.com/2007/09/13/review-zoom-h2-surround-recorder.html

hij wordt overcompleet geleverd en heeft echt het mooiste geluid wat er op de markt is voor deze prijs (circa €170) je kan hem bijvoorbeeld als microfoon gebruiken of plaatsen op een tafel met bijgeleverde accessoires. als je ook wilt gaan podcasten is dit wat je wilt hebben

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.