6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nitwitska

Dictafoon opname speelt niet af

Gisteren heb ik een gesprek opgenomen dat ik vandaag schriftelijk wilde uitwerken, maar de opname speelt niet af. Ik zie de opname wel staan in mijn dictafoon, keurig met graphics, maar wat ik ook doe, afspelen doet hij niet.
    Hoe krijg ik mijn opname ‘aan de praat’? (Mooie uitdrukking in dit geval. (-;

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 dagen, 16 uren geleden door Pete.Z. Reden: Verplaatst
    Bijdrager
    Kwadraatje

Is er een wit speaker symbool te zien rechtsboven? Zo ja, klik erop. Als het goed is, wordt het dan een blauw symbool. Probeer dan nog eens af te spelen.

Bijdrager
    Nitwitska

Beste Kwadraatje,
    Waar zou ik dat speaker symbool moeten zien? Ik heb de Dictafoon op mijn Mac gebruikt. Ik zie het speaker symbool niet.

Bijdrager
    Kwadraatje

Aha, dat had je er niet bij verteld.

Wat gebeurt er als je op de afspeelknop klikt? Helemaal niks? Of gaat de blauwe streep links wel lopen, maar hoor je geen geluid?

Bijdrager
    Nitwitska

Ha Kwadraatje,
    Er gebeurt niets wanneer ik op de afspeelknop klik. Hij weigert af te spelen. Wanneer ik een duplicaat maak, is dat leeg. Geen geluidsgraphics in het duplicaat. Ik zie de opname ook niet terug in iTunes. Maar in de Dictafoon app staan bij de originele opname wel keurig de graphics. Het is een vrij lange opname. Maar die heb ik eerder probleemloos gemaakt. Begrijp niet wat er dit keer verkeerd gaat.

Fijn dat je meedenkt.

Bijdrager
    Kwadraatje

De opnamen worden normaal gesproken weggeschreven in deze directory (in het Nederlands hetende eerste twee ‘thuis’ en ‘bibliotheek’): HOME/Library/Application Support/com.apple.voicememos/Recordings

In de Recordings directory zou een .m4a-bestand moeten zitten, met als naam de datum en tijd van de opname. Als die ontbreekt, ziet het er somber uit vrees ik.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.