7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sawtooth

dichtklappen macbook via dvi

ik heb mn tv via dvi gekoppeld aan de macbook, maar als ik de macbook dichtklap dan gaat ie in standby, is dit uit te zetten?

fanx!

Bijdrager
    Maurits

Op mijn oude powerbook (G4 15″) kon je werken met display closed, onder de volgende voorwaarden:
    -extern scherm (TV niet getest)
    -poweradaptor aangesloten
    -extern toetsenbord en muis aangesloten.

iBooks konden dat niet (of via een truukje)
    dus of de MacBook het kan, probeer het eens met dezelfde dingen als hierboven, en laat het ons weten.

mjs
    aangepast: volgens dit artikel kan de macbook het wel!
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300562

Bijdrager
    thejazz

Ja het kan.
    Google maar eens op “clamshell mode”.

Er zijn een paar patches te vinden.
    Het is wel op eigen risico. Hij schijnt namelijk heel erg warm te worden.

[/quote]

Bijdrager
    atropos

Ik heb net het tegenovergestelde probleem… Als ik mijn MBP sluit, gaat hij niet uit.
    In het begin ging het wel, maar nu niet meer.

Bijdrager
    PietjePuk

MacBook en mss zelfs de MacBook Pro niet te doen wanneer ie draait. Dan kan er namelijk veel minder warmte direct weg dan wanneer ie open staat. Zet gewoon je brightness van je scherm op 0.

Bijdrager
    klaus

De beide MacBooks zijn er op voorzien om ook met het scherm dicht te kunnen draaien. Je brightness op 0 zetten is dan toch geen oplossing.

De vele mensen die met een externe monitor werken doen dit toch ook niet? Met een simpele muis kan je de computer uit de slaap halen als je de monitor ingeklapt hebt.

Al die fabeltjes dat het niet goed zou zijn, laat je er niet door van de wijs brengen.

Bijdrager
    thejazz

Je kan Clamshell mode draaien op je macbooks ook op de volgende manier.

Klap hem dicht. Wanneer hij gaat slapen kan je hem weer wakker maken met je afstandbediening.
    Pas inderdaad op met de warmte.

@ atrapos: Mijn broer heeft hetzelfde probleem. En hij heeft hem weggebracht voor AppleCare.
    Hij heeft dit probleem gekregen nadat de macbook stond te blazen terwijl hij dicht zat in de tas.
    Sindsdien kijk ik ook altijd of mijn macbook wel gaat slapen of misschien toch op standby staat.
    Hij heeft trouwens ook dat wanneer hij wel aan het slapen was dat hij hem niet meer wakker kon krijgen. Alleen via een reboot.

Laat het duidelijk zijn dat het nog niet helemaal goed gaat. Ik verwacht daarom nog wel een aantal updates hiermee.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.