10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Niek1986

diavoorstelling

Hallo allemaal, ik heb een vraagje:)
    Stel ik wil al mn vakantie foto’s in een diavoorstelling laten zien aan mn familie. Hoe pak ik dat aan? Via Voorvertoning doe ik het nu maar als ik bijvoorbeeld een mailtje heb kan ik daar op Diavoorstelling klikken.

Hoe maak ik een Diavoorstelling voor de foto’s die al op mn schijf staan?

Groetjes,
    Niek

Bijdrager
    Esquare

Als het goed is, staat iPhoto op die MacBook.

Bijdrager
    SeaTrue

in iPhoto kan je al je foto’s importeren en een diavoorstelling maken. Deze kan je dan eventueel exporteren en deze via het programaatje iDVD op dvd branden. Zo kan je dit laten zien met een dvd speler. Als je een extra kabeltje koopt (20€ ongeveer: miniDVI -> s-video) kan je je macbook op de televisie aansluiten en gewoon de diavoorstelling vanop je macbook op de televisie afspelen (voor als je geen dvdbrander hebt of geen dvd wilt verspillen)

Bijdrager
    Niek1986
    ”Esquare”

Ja die staat er op, daar zit inderdaad ook een Diavoorstelling in. Maar niet dezelfde als in dat Mail programma. Kun je die niet zomaar gebruiken in een voorstelling dan?

Bijdrager
    Niek1986

Denk dat ik dan maar via iPhoto ga doen:roll:

Bijdrager
    Niek1986
    ”Niek1986″
    ”Esquare”

Ja die staat er op, daar zit inderdaad ook een Diavoorstelling in. Maar niet dezelfde als in dat Mail programma. Kun je die niet zomaar gebruiken in een voorstelling dan?

Is dat geen los programma? Of los benaderbaar?

Bijdrager
    Niek1986

Hmm.. voorvertoning, en dan Weergave, diavoorstelling ([shift] :apple: F):) En ook iPhoto

Bijdrager
    ROCKSTAR

je kan ook gewoon je foto’s selecteren in de finder en dan op het radartje klikken en vervolgens diavoorstelling

Bijdrager
    napoje

via het contextuele menu

foto’s selecteren ctrl clik (of rechtermuisknop) en diavoorstelling selecteren…

dat niemand dit weet verbaasd me.

Bijdrager
    Oppie

En wat is nu eigenlijk de vraag?
    Je geeft zelf namelijk al allerlei antwoorden.

1- In Finder foto’s selecteren>contextueel menu/ ‘Taak’ icon>Diavoorsteling
    2- iPhoto heeft zeer veel mogelijkheden (tijd, overgangen, ‘Ken Burns’, muziek, etc)
    3- Mail.app heeft zijn eigen ‘diavoorstelling’ voor gemailde foto’s en heeft dus geen nut voor een standaard diavoorsteling.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.