10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    paul pieket

diavoorstelling in IPhoto

Als ik een diavoorstelling wil branden op een schijfje (cd) is de kwaliteit belabberd slecht. Terwijl de foto┬┤s in IPhoto wel goed zijn. Ik brand de voorstelling met Toast.
    Is er een betere manier om een diavoorstelling te branden die op elke DVD speler af te spelen is.

Alvast bedankt,

Paul

Bijdrager
    noxius

iDvd, werkt erg goed:)

Bijdrager
    Rico Royal

Zowieso gaan alle foto’s terug naar een resolutie van 720 x 576 pixels aangezien die de resolutie van het DVD formaat is. Nog geen 1 Megapixel.
    Dit degradeerd de kwaliteit van de fotos, afgezien van de conversie kwaliteit.

Bijdrager
    Buzz
    ”Rico

Zowieso gaan alle foto’s terug naar een resolutie van 720 x 576 pixels aangezien die de resolutie van het DVD formaat is. Nog geen 1 Megapixel.

Slechts 0.41 Megapixel om precies te zijn.

Bijdrager
    nookie

Wat ik wel eens doe, een simpele manier in Iphoto is een map maken met de foto’s waar de voorstelling uit moet bestaan.

Selecteer die map, ga naar DEEL, dan EXPORTEER.
    Dan naar tabje quicktime, breedte en hoogte instellen en dan hoe lang de foto in beeld moet zijn.
    Kan je eventueel nog muziek eronder doen.

Hij maakt er een dan .mov van.

Die dan branden in Toast. De kwaliteit viel mij niet tegen op de tv.

Alleen heb je geen leuke effecten op deze manier.

Bijdrager

Je kan ook rechtstreeks een diavoorstelling aanmaken vanuit iDVD, toevoegen diavoorstelling. Dan kan er ook muziek onder en overgangen er bij. De kwaliteit is dan wel goed…….

Bijdrager
    Roelof Roos
    ”Buzz_D”
    ”Rico

Slechts 0.41 Megapixel om precies te zijn.

720 maal 576 is 414720 pixels. Maar het plaatje dat iPhoto produceert heeft in iedere pixel 3 kleuren: rood, groen en blauw. Een sensor van een digitale camera meet in iedere pixel maar 1 kleur: rood, groen of blauw. Je moet 414720 dus nog met 3 vermenigvuldigen (1244160) om een goede vergelijking te maken. Producenten van digitale camera’s zouden dit dus 1.25 megapixel noemen.

Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Pixel#Megapixel

Bijdrager
    nookie

Wow! Dat is even geleden dat hier nog gereageerd wordt, 2,5 jaar!

Bijdrager

Ja leuk he? Je had er waarschijnlijk niets meer aan:-)
    Nog tips over dit onderwerp? Ander programma misschien hier voor wat beter werkt?

Bijdrager
    Roelof Roos

Een van m’n goede voornemens was oude todo-tjes af te werken!;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.