6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Diavoorstelling in iPhoto laat zich niet verwijderen

Ik heb ooit in iPhoto een reisoverzicht gemaakt met enkele honderden foto’s en daar een diavoorstelling van gemaakt. ( Onderaan in de linkerkolom van iPhoto “voorstelling)

Ik zou een nieuw overzicht willen maken maar de oude diavoorstelling laat zich niet meer verwijderen.

Ik krijg telkens een keuzevenstertje met de tekst : Foto is onvindbaar en dan heb ik de keuze tussen “Annuleer – zoek foto en probeer opnieuw”. Bij elke klik komt er weer een nieuwe foto om op te zoeken. Ik ben niet van plan honderden foto’s die ik waarschijnlijk ooit verplaatst heb opnieuw te gaan zoeken en wil de oude diavoorstelling dus verwijderen. Maar , dat lukt blijkbaar niet. Het venstertje heeft geen enkele mogelijlkheid om af te sluiten en in het menu staat ook alles in het grijs. Ook met rechtsklik lukt het niet. Als ik iPhoto wil afsluiten moet ik het zelfs via “forceer stop” doen want ik kan via het menu ook niet afsluiten zolang dat keuzevensterthe daar staat.

(macOS Mojave-10.14.6 – iPhoto 9.6.1)

Weet iemand hoe ik die diavoorstelling weg krijg ?

Sleutelbeheerder
    Night

Was dat niet iets met ‘alt’ ingedrukt iPhoto opstarten?

Bijdrager
    mowat

Bedankt voor je reactie Night.

Dat opstarten met ALT geeft je de keuze tussen de fotoblibliotheken om mee op te starten.

Ik heb zojuist nog even gesprobeerd op die manier en ik krijg mijn ene en enige fotoblibliotheek  met naam “Photo Library (standaard)”, maar ik zie niet in hoe ik daar dan die diavoorstelling mee kan verwijderen en hoe ik dat vervelende keuzezoekvenstertje zonder afsluitknopje kan kwijtraken…

Bijdrager
    McPim

To delete a saved slideshow:

– Select the saved slideshow in the Source pane, press DELETE, and click Delete when iPhoto asks if you’re sure. Or just press CMD+DELETE to avoid the warning dialog.

– Either select the slideshow and choose Delete Slideshow from the Photos menu or CONTROL-click it and choose Delete Slideshow from the contextual menu.

..staat hier. Werken die vier manieren allemaal niet?

Wordt het niet eens tijd om iPhoto vaarwel te zeggen trouwens 😬?

Bijdrager
    mowat

Ik heb al de oplossingen die je doorgeeft geprobeerd McPim , maar geen enkele had effect want bij het selecteren van de diavoorstelling kwam telkens het zoekvenstertje te voorschijn en kon er behalve de 3 keuze sgeen enkele opdracht meer uitgevoerd worden behalve dan geforceerd uitloggen via alt-cmd-esc.

Ik heb uiteindelijk voor de vervelendste oplossing gekozen en dat was de bijna 200 foto’s via het zoekvenstertje terugzoeken en toen ik de laatste opgegeven had was mijn diavoorstelling weer benaderbaar voor alle opdrachten en kon ze zonder probleem verwijderd worden.

Wat iPhoto betreft , op mijn Mojave gebruik ik nog iPhoto maar op Catalina ben ik overgeschakeld op foto’s.

Bijdrager
    McPim

Mooi zondagmiddagklusje 😛👍🏻, maar wel irritant inderdaad.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.