-
Hij doet dit niet random er is gewoon maar een overgang
vanuit de diavoorstelling dat is overvloeien na paar sec.
Ik weet niet of dat aan te passen is maar volgens mij is dat
niet mogelijk. Ik wou zelf ook een post hierover beginnen
omdat ik eigelijk wel een andere overgang zou willen kubus
ofzo i.p.v de overloeien en eventueel wat sneller. Ook zou ik
een diavoorstelling icoon in de werkbalk in de finder willen
kunnen zetten zodat je sneller een diavoorstelling kan maken
ik gebruik de diavoorstelling fucntie echt vaak maar hij is volgens
mij niet aan pas baar.”Double_UK””Paul”Remon”Hij doet dit niet random [knip]…..
Echt wel!
Echt niet. Bij mij toont ‘ie gewoon de afbeeldingen in de volgorde van hoe ze in de map staan.
Een keuze uit overgangen zou inderdaad leuk zijn. Nog niet gevonden.
Dan moet er toch ergens iets in te stellen zijn. Ik heb net nog gekeken want Remon bracht me aan het twijfelen.
Hij gooit ze bij mij echt door mekaar over het scherm.Bij mij is de volgorde ook anders maar ik heb andere
namen niet dmi101 dmi102 dmi 103 etc. de volgorde
maakt mij niet uit maar dat random ging mij meer om
de transsitions en de tijd hoelang hij in beeld blijft.
Maar goed misschien in een update of in leopard.Heb het even met andere foto’s geprobeerd met namen
in een volgorde maar ze gaan bij mij ook random.De volgorde van vertonen in de diavoorstelling (in de finder) gaat middels de 3 weergave-icoontjes (symbool/lijst,kolommen) bovenin de balk van de geopende map, respectievelijk 1) random, 2) van achter naar voor, en 3) van voor naar achter. Simpel niet?
Heb er lang naar gezocht, maar toch per toeval ontdekt!Ik heb het probleem nogmaals onder de loep genomen, en zo “simpel” als ik gister zei, is het nou ook weer niet!
Voor alle duidelijkheid: het gaat over diavoorstelling in de finder (dus niet in het programma Voorvertoning en ook niet in iPhoto)
Wat blijkt bij vele malen testen met verschillende mapjes met foto’s (jpeg):
als de selectie van de foto’s (waarvan je een diavoorstelling wilt maken) gemaakt wordt in het weergave-venster KOLOMMEN, is de volgorde in de diavoorstelling van voor naar achter (of van a tot z, of van 1 tot 10 zo je wilt).
Echter! Is het weergave-venster LIJST of SYMBOLEN, dan is de voorstelling (in tegenstelling tot mijn opmerking gister hierover) “random”, maar er is toch een vooraf bepaalde volgorde, want in beide gevallen (LIJST en SYMBOLEN) is de vertoningsvolgorde omgekeerd!
Ik heb niet kunnen ontdekken dat andere volgorde-criteria (zoals bestandsgrootte, aanmaakdatum,bewerkingsdatum) een rol spelen in de volgorde van vertoning in Diavoorstelling in de Finder.
Overigens is het natuurlijk van de gekke, dat er niet gewoon ergens een menu met instellingen te vinden is…
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.