11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    gein

dia’s scannen

Hallo,

Ik wil voor mijn moeder (76) een dia-scanner kopen. Vanwege haar leeftijd moet het een gemakkelijk te
    hanteren apparaat zijn. En dan zou ik ook graag willen weten welke software het best te gebruiken is hiervoor.

ik ben benieuwd…

Annemiek

Bijdrager
    Freek.

Ik heb zo geen idee welke scanner er het best geschikt voor is maar hulde voor je moeder die op haar 76ste nog aan het dia’s scannen gaat…
    Met welk systeem werkt ze? Om hoeveel dia’s gaat het?

Bijdrager
    Made Mike

Kieskeurig

[size=9:3670b50cd7]edit:
    Links maken doen we op dit forum met bbb-code. HTML tags werken niet. Ik heb het even aangepast.
    MacBjorn[/size:3670b50cd7]

Bijdrager
    gein

Ze gaat voor het eerst op een mac aan de slag (ook op latere leeftijd kan men nog verlichting vinden!!) en zal op 10.3 gaan werken. Het is een iMac, en ik ben op zoek naar een handig en snel te leren systeem. Het zijn veel dia’s: ik denk wel 1000 of zo. Dus ze zal daar een lange tijd mee zoet zijn, maar dat wil ze ook graag. Ze doet nu ‘alleen maar’ spelletjes op een vervelende Windows-bak, en ik ben haar naar de Mac aan het ‘masseren’.

Bijdrager
    computer space

Een Minolta scandual IV is erg goed. Ik heb de III en die werkt prima. Wel even kijken hoe je de films erin doet. Niet iedere scanner is 73-jaar-vriendelijk en sommige vragen een flink fingerspitzengeful om de film te laden.

Bijdrager
    awi

ik vind zelf het programma “nikon scan” wat geleverd wordt bij de nikon coolscan scanners vrij makkelijk te bedienen en ook nog goede kwaliteit leveren.

Bijdrager
    Yorrr

misschien is een epson perfection ook voldoende voor jou moeder

echte kwaliteit zal ze niet hard nodig hebben om het te bekijken op het scherm

Bijdrager
    Emiel

Net als Martiniman heb ook ik de Minolta Dimage Scan Dual III. Prima apparaat en met de bijgeleverde software moet het zeker lukken.
    Hier was overigens al eerder een draadje over, wellicht dat je daar nog wat info kunt vinden.
    Klik.

Bijdrager
    gein

Heel erg bedankt voor alle tips
    ik ga ze op mijn gemak bekijken
    en dan de oude dame aan het werk zetten….

nogmaals bedankt!

Annemiek

Bijdrager
    Emiel

Ja dat is inderdaad ook een goede manier om je oude materialen te digitaliseren. Koop je moeder van 76 een scanner voor haar verjaardag en zet ‘r aan het werk. :wink:

Bijdrager
    Hexley
    ”Florentino

Net als Martiniman heb ook ik de Minolta Dimage Scan Dual III. Prima apparaat en met de bijgeleverde software moet het zeker lukken.
    Hier was overigens al eerder een draadje over, wellicht dat je daar nog wat info kunt vinden.
    Klik.

Tja, Minolta is als eerste al een tijdje geen Minolta meer maar Konica Minolta.
    En als tweede ze zijn officeel per 1 april gestopt met hun foto afdeling, Sony heeft het over genomen.

Nou kun je je afvragen hoe het met garantie zit, maar belangrijker is de software!

En laat deze nou redelijk brak zijn!
    Ik heb zelf een Dimage Scan Dual IV staan, en het lukt me bijna nooit om een compleet filmpje te scannen zonder dat de software moeilijk gaat doen.
    Het loopt vast en start niet meer op,…
    Dit probleem heb ik op zowel PPC als intel Mac’s met OS X10.4

De oplossing die ik heb is:
    Een kopie/backup van de orginele prefrences map maken, op het moment dat hij werkt.
    En als het dan vast loopt:
    Gooi de probleem map leeg en zet een kopie van de mappen prefs en profile uit de backup terug. En dat geintje doe ik soms meer als 10 keer per dag.
    Met Automator maakt het weinig uit,…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.