13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    schepens

diaproject op dvd branden

heb i-book g4 zonder dvd burner. kan ik met externe dvd burner toch dvd branden ? moet ik eerst nog speciale software draaien ? het is een dvd burner met usb aansluiting. zal idvd deze burner zomaar herkennen ?

Moderator
    unSOUND

Ligt eraan welke versie iDVD je gebruikt…

Versie ’05 kan werken met externe branders,
    versie ’04 heeft een patch nodig om extern te kunnen branden.

Bijdrager
    schepens

werk met versie 05 idvd. zou dus moeten lukken. externe brander van merk lacie.

Moderator
    unSOUND

Dan gaat het gewoon werken. :D

Bijdrager
    schepens

heb diaproject gearchiveerd en daarna gewoon op cd-r gebrand. als ik projectie via cdr will openen krijg ik de melding dat project beveiligd is tegen schrijven. kan dus project niet openen via idvd. zou dit komen omdat project reeds gekend is binnen idvd ?

Moderator
    unSOUND

Dat komt omdat alles op een CD read-only is…

Eerst naar je harde schijf kopieeren dus…

Bijdrager
    SvS
    ”unSOUND”

versie ’04 heeft een patch nodig om extern te kunnen branden.

Hallo, ik heb versie ’04 en waar kan ik die patch vinden?

Moderator
    unSOUND

De patch ( download begint gelijk )

Deze download bevat 2 bestandjes, Hurz en Pfurz. Plaats deze los in je thuismap.
    Start iDVD, doe je dingetjes, klik op het brand icoon onderin met controll ingedrukt.
    Je krijgt dat de optie: branden met een externe brander, of maak een disk-image.

Het is even een beetje goochelen met de brandknop,
    soms pakt ie ‘m wel gelijk, soms niet…

Bijdrager
    applet

Hi Unsound….vanuit de zoekfunctie ben ik op dit draadje terecht gekomen en wilde even wat checken.

Je zegt dat iDVD CD-R niet kan bewerken omdat dit Read-Only is.

Maar kan iDVD dan wel met CD-RW werken?

Ik heb namelijk hetzelfde geval als hierboven, 12 inch i Book met iDVD, zonder DVD brander…

Maar als ik het goed begrepen heb moet het wel mogelijk zijn om projecten op te slaan op CD-R (max capaciteit dus 700 mb) en is het mogelijk deze toch op de DVD speler af te spelen?

Mijn DVD speler kan Mpeg 4, Jpeg,MP3 en DivX aan…
    Alvast bedankt!

Moderator
    unSOUND

iDVD kan zelf niet zomaar met CD’s overweg…

Maar je kunt wel een diashow in iDVD maken en deze opslaan als een image. Is het project kleiner dan 700 mb, kun je hem misschien zelfs als gewone DVD film op een CD branden, sommige DVD spelers trappen daar echter niet in.

Andere optie is om andere software te gebruiken, er zijn meer programma’s die van een serie foto’s een diashow kunnen maken, en deze kunnen opslaan als een mpeg-4 film…

Dat kan onder andere met iPhoto natuurlijk,
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=71860

Maar ook met Photo to movie:
    http://lqgraphics.com/software/phototomovie.php

Bijdrager
    applet

Jeetje Unsound! Jij bent sneller dan het licht!!

Geweldig zeg! kleiner dan 700 mb zal voor mij geen probleem zijn aangezien ik niet verwacht grotere projecten te maken.

Ik vraag me overigens ook wel af waarom Apple er toch deze ruimtevretende programma’s als iMovie en iDVD op een 12 inch zonder dvd brander zetten….

Als jij alternatieven hebt hou ik me graag aanbevolen

Edit: je hebt ze al gevonden:-)

Bedankt!!

Moderator
    unSOUND

Sinds iLife 04 is branden via externe branders mogelijk, en ik denk dat Apple het nog om 2 andere redenen doet, namelijk omdat sommige mensen onderweg aan een project werken, en dat thuis op hun krachtigere machine afmaken, en soms om je lekker te maken, zodat je later wel een duurder model koopt.

( ik heb mijn vorige post nog aangevuld met 2 alternatieven mocht iDVD niet werken. )

Bijdrager
    applet

Daar zit wat in, Apple is erg goed in lekker maken, ben ik zelf wel achtergekomen;-)

Bedankt voor de tips!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.