8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Jaydude

Diakritische tekens op de Windows-manier…

Mijn dochter heeft typles op een Word/Windows-machine, maar ze wil thuis oefenen in Word op de Mac. (wij hebben geen Windows PC, en ook geen Office voor PC op Bootcamp).

Nu is ze toe aan de diakritische tekens (trema, dakje, accenten), en dat werkt op een Mac natuurlijk anders dan op een PC.
    Weet iemand of er een utilitietje is om de Windows manier te simuleren?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zit er niet dagelijks achter, maar op een Windows-toetsenbord zitten die dingen toch gewoon op dezelfde plek?

Bijdrager
    dhamhuis

Activeer als invoerbron (in systeemvoorkeur toetsenbord): VS (internationaal) – Pc

Bijdrager
    Buzz

Zowel op de Windows als op de Mac zijn er verschillende manieren om deze tekens in te voeren. Misschien helpt het om een korte beschrijving te geven van de methode die ze op de Windows machine leert, en die ze dus nu ook op de Mac wil toepassen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Grote kans dat de manier die aangeleerd wordt is om (bijvoorbeeld) ” in te drukken en dan op de e om ë te krijgen. Dit is aan te zetten op de manier die dhamhuis aangeeft. Als je dan ook het vinkje „Toon invoermenu in menubalk” aanzet kun je rechtsboven in beeld op het vlaggetje klikken en kiezen welke manier je wilt gebruiken.

Bijdrager
    Franky Mac

Inderdaad, omdat ik op mijn werk helaas windows moet gebruiken heb ik mijn keyboard ook ingesteld op VS (internationaal) – Pc. Verder heb ik mijn Ctrl en Cmd toetsen omgedraaid, omdat ik steeds de mist in ging met knippen en plakken. Systeemvoorkeuren -> Toetsenbord -> tabje Toetsenbord -> Speciale toetsen

Bijdrager
    Buzz

Kijk, weer wat geleerd. Die manier kende ik nog niet voor op de Mac.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zou niet aanraden hem te gebruiken … zelfs toen ik nog nooit op een Mac gewerkt had vond ik het een ellende om bijvoorbeeld elke keer twee apostroffen te krijgen, of te moeten bedenken om op de spatiebalk te drukken, wanneer ik er maar eentje wilde, of om laten we zeggen Ëen te zien wanneer ik ”Een wilde typen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.