6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

diagnostische test

Hoe voer ik een diagnostische test van mijn iPod uit? De software is versie 3.0.2.

Bijdrager
    rburgt

Wat zou je willen weten van je iPod? Zover ik weet is er niet echt een goede manier om er achter te komen hoe lang je ipod nog mee gaat…

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik bedoel: hoe kan ik zelf een Disc Scan doen? Het werkt niet met de methode die elders in dit forum beschreven staat:

Ik citeer:

“Het eerste dat ze bij Apple doen is waarschijnlijk die ingebouwde Disk Scan uitvoeren. Die zou je dus nog kunnen proberen, als je dat nog niet gedaan hebt. Op de 3G werkt het zo: Resetten, forward back en action (middelste knop) tegelijk ingedrukt houden terwijl je het Apple logo ziet, tot je in het diagnostics menu komt waar je HDD scan kan kiezen. Navigeren in het menu gaat met de forward en back knoppen, niet met het scroll wheel. Doe dit wel terwijl de iPod aan het stopcontact hangt. ”

Dat resetten is geen probleem, maar het lukt me niet om in dat diagnostics menu te komen.

Bijdrager
    bas-macfan

Gevonden op http://www.ipodlounge.com. Werkt bij mij erg goed ( 4g ipod 20 gig ). Als je een ander model hebt moet je ff naar de site gaan en via de zoekfuntie naar diagnostic zoeken. Daar vind je de mode voor de mini en 3g.

Bas

P.S. ff een paar keer klooien dan lukt het wel. na de reset gelijk center+reverse indrukken.

Backstage: New iPod 4G diagnostics

“Kick, punch, it’s all in the mind! If you wanna test me, I’m sure you’ll find…”

Hold [center button + menu button]. It resets. Then hold [center button + reverse button].

Hmmmm. Looks like the new iPod can spit out its serial number on command (nothing new, except to this menu). And wow, amazing how hot that hard disk can get; the mini runs so much cooler at peak. Then there’s that status test. On the mini, it says “WINTKLCD,” and on the 4G, it says “OPTRXLCD.” Component sources for the screens, or something else? The other stuff on the screens means headphones (yes/no), with or without FireWire Power charging, and with or without USB Power charging. Interesting, it seems to think that an optical TOSLINK cable counts as headphones, but there might just be a physical sensor in there.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dankjewel, het is gelukt!

Greetz, Dennis.

Bijdrager
    iJezz

Wat houd zo’n diagnostische test eigenlijk in ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.