7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Wolf

DHCP ID?

Heb net m’n Quad binnen en krijg geen verbinding met het internet. Wél met m’n netwerk.

Tijdens installatie van OS bij m’n oude G5 (Panther) voerde ik gewoon de naam van mijn netwerk in en het WEP-wachtwoord en de verbinding was rond. Nu krijg ik nadat ik WEP invoer een -voor mij- nieuw venster waarin om een DHCP ID gevraagd wordt.

Ik zou het niet weten. Waarom moet ik dit nu opeens invoeren? Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt,

Wolf

Bijdrager
    fistkikker

Ik weet niet wat voor DHCP server of router je geïnstalleerd hebt, maar dat is wel belangrijke info. Of zit je rechtstreeks met een switch/hub op een kabelinternetverbinding?

Je Mac krijgt een ip-adres van een DHCP-server, bijvoorbeeld in je router. In een airport base station of express kan je bijvoorbeeld instellen dat het ding ip-adressen uit moet delen.

Hoe zit dat bij jou?

Misschien kan je gewoon een willekeurig DHCP-ID invullen. Dat kan bijvoorbeeld ook bij je netwerkconfiguratie in je systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    chupacabra

Blijkbaar krijgt je computer wel een ip adres, je hebt immers verbinding met je netwerk.
    Maar geen ip verwijzing van een gateway en/of dns server.
    Voer deze handmatig in, dan moet het goed zijn.

WEP is de encrypty op je draadloze netwerk.
    En staat in principe los hiervan.

Succes!

Arnoldd

Bijdrager
    Wolf
    ”fistkikker”

Ik weet niet wat voor DHCP server of router je geïnstalleerd hebt, maar dat is wel belangrijke info. Of zit je rechtstreeks met een switch/hub op een kabelinternetverbinding?

Je Mac krijgt een ip-adres van een DHCP-server, bijvoorbeeld in je router. In een airport base station of express kan je bijvoorbeeld instellen dat het ding ip-adressen uit moet delen.

Hoe zit dat bij jou?

Misschien kan je gewoon een willekeurig DHCP-ID invullen. Dat kan bijvoorbeeld ook bij je netwerkconfiguratie in je systeemvoorkeuren.

SMC 7804WBRA modem/router via airport extreme. M’n oude powerbook is er op aangesloten, de laptop van m’n vriendin en tot voor kort dus m’n oude G5 met Panther. Geen probleem. Zit net te denken: kan het met het MAC address te maken hebben? Want die heb ik nog niet ingesteld in het modem.

Bijdrager
    Wolf
    ”chupacabra”

Blijkbaar krijgt je computer wel een ip adres, je hebt immers verbinding met je netwerk.
    Maar geen ip verwijzing van een gateway en/of dns server.
    Voer deze handmatig in, dan moet het goed zijn.

Arnoldd

Wat moet ik handmatig invoeren? Waar haal ik die info vandaan?

Bijdrager
    fistkikker

systeemvoorkeuren -> netwerk -> airport -> configureer…

daar kan je ook je DHCP-ID kwijt. Volgens mij mag je zelf wat bedenken.

Als je op je router hebt ingesteld dat hij op MAC adressen filtert c.q. alleen die MAC-adressen toelaat die hij kent, dan moet je daar eerst het MAC adres van je nieuwe G5 toevoegen.

Bijdrager
    Wolf

Het was het MAC-adres…:mrgreen: Stom!

Bedankt voor de hulp!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.