15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    lord anubis

deze (update) software 'Yosemite" is niet geschikt voor deze computer. huh

een probleempje.

ik heb een iMac van 2008 en draaide 10.10.0, en wilde de 10.10.1 update uitvoeren.
    aan het einde van de rit, loopt het een tijd vast en krijg bovengenoemde melding en dat er fouten zijn, en opnieuw moet proberen.
    Na enkele keren geprobeerd, disk herstel uit willen voeren , maar krijg de melding “er zijn geen packages aanwezig. HD structuur is oké.

iemand dit ook meegemaakt en een oplossing gevonden?

Edit. werkt weer goed.

Bijdrager
    SunKeeper

Waar haal je die update dan vandaan? Die is nog helemaal niet officieel uitgebracht.

Indien je developer bent zit je hier op het verkeerde forum, daar heeft Apple een eigen forum voor.

Bijdrager
    NielsDam

Heb je al een herstart gedaan?

@sunkeeper: Je continue geblaf over het wel/niet developer zijn wordt nu wel een beetje vermoeiend:p Bovendien kun je de .1 update ook gewoon downloaden als je geregistreerd bent onder het Appleseed beta programma. Misschien wordt het tijd om eens een keer positief bij te dragen?

Bijdrager
    lord anubis

Via software update.
    herstart al diverse keren.
    ik zag dat al mijn programma’s weg waren. Zelfs de Osx instal file in programma’s. de instal folder kan ik niet in vanwege geen rechten.

nu net vanuit een ccc ( carbon copy cloner ) werkend Yosemite opgestart en hiermee nu een nieuwe instal bezig. echter wat ik zag is dat de update hier 5.7Gb is.

Op de Macbook pro 2013 geen problemen.

Bijdrager
    SunKeeper

@nielsdam: Ik snap je standpunt, maar ik ben ook van mening dat je in geval van beta’s een stukje kennis moet hebben, ten minste hoe je vanuit de basis een probleem aanpakt.

Dit klinkt alweer alsof iemand op zijn hoofdsysteem met experimentele software aan de gang is en nu zonder backup weer in paniek zit omdat zijn Mac niet meer precies doet wat ie moet doen.

Apple brengt niet voor niets meerdere betaversies uit van iedere OS X-update, dat is niet omdat de eerste al helemaal perfect is. Een crash is niet de bedoeling, maar kun je ook niet altijd vermijden. Vaak helpt herstarten, combo-update draaien, veilig opstarten je alweer op weg.

Is iemand het alsnog niet met bovenstaande eens, sla dan de post gewoon over. Of filter mij er helemaal uit, daar zijn tegenwoordig scriptjes voor. Maakt me echt niets uit, je mag je eigen Mac precies instellen zoals je wilt.:idea:

Bijdrager
    NielsDam

@lord_anubis:
    Mooi dat je een CCC back-up hebt kunnen terugzetten. Nu even afwachten of de update nu wel goed loopt. Aangezien je iMac uit 2008 is neem ik aan dat je deze machine als secundaire beta-Mac gebruikt? Ik zou de beta’s van de .x updates gewoon overslaan en een week of twee wachten op de definitieve updates. Scheelt je een hoop tijd en mogelijke problemen. Je kunt trouwens je Mac ook (tijdelijk) afmelden voor het Appleseed programma: https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/unenroll

@sunkeeper:
    Dat is nu precies een hekel punt met het publieke beta-programma, iedereen kan er gebruik van maken. Misschien als Apple een basis-instructie zou geven met hoe een back-up te maken en hoe gebruik te maken van recovery modus, etc. er misschien een stuk minder vragen zouden zijn.
    Dat gezegd hebbende, mensen komen hier op het forum voor hulp. Simpelweg een probleem afschrijven en verwijzen naar het Apple forum om het feit dat ze beta-software gebruiken gaat mij iets te ver. Je kunt er als forumlid natuurlijk ook gewoon voor kiezen om dit soort reacties niet meer te plaatsen, scheelt voor jezelf ook een hoop energie en frustratie.

Bijdrager
    KarelWillem

…deze (update) software ‘Yosemote‘…

Wijzig het nog even in Yosemite.
    Dan kan iemand anders het later ook nog terug vinden.

Bijdrager
    lord anubis

Er zijn ook anderen die inmiddels de 10.10.1 hebben.
    Op een van mijn mac’s gebruik ik idd een dev id, maar op de anderen, degenen hierboven genoemd gebruik ik geen dev id. Mijn Id’s zijn altijd gescheiden, dus je bezorgdheid is onterecht, feitelijk jammer je een beetje te veel en te snel.

Of het nu een beta is of niet, er was/is een probleem. Wat ik melde is wat ik mee maak, hoor je mij zeuren over iets. Altijd nuttig voor anderen.

Mijn imac 2011 dev machine is nog steeds en altijd beta, en zal zonodig zo voorlopig blijven.
    Mijn Hackintosh heeft 10.10.0 er draait zonder problemen met meerdere schermen w.o een pivot scherm. ( draait het stabielste )
    Mijn macBook Pro had veel problemen als ik een tweede scherm er op aan sloot onder 10.10.0. O.a horizontale cursor.
    Mijn gezins iMac 2008 nog meer problemen onder 10.10.0. zeer veel met AFP en screen garbage zeker in Safari windows.

Of datgene wat gedownload is juist was, kan ik niet meer checken, maar wat ik zie is dat de update eerst op de iMac ruim 5,7Gb is en nu en op de powerBook slechts enkele honderden MB’s zijn. ik kopieer altijd de os downloads en zet ze apart. Apart is dat er op de iMac’s nu ook een HP update is en op de twee anderen weer niet. Mogelijk is dat Apple waarschijnlijk in fase’s de update’s beschikbaar stelt.

voor de anderen bedankt.

ps. de pivot werkt ook goed met de mbp, nu net even twee monitoren, usb>ethernet en hdmi tv test gedaan. werkt allemaal.
    de 2008 iMac draait ook met 10.10.1.

Bijdrager
    GoeieDag
    KarelWillem op 05 november 2014

…deze (update) software ‘Yosemote‘…

Wijzig het nog even in Yosemite.
    Dan kan iemand anders het later ook nog terug vinden.

Nee joh, 10.10.1 heet Yosemote. Wist je dat dan nog niet, KW?

Bijdrager
    koen

Yøsemøte:grin:

@lord anubis: vergeet niet om je bevindingen ook aan Apple door te geven(y)

Bijdrager
    SunKeeper

Nu de vraag nog hoe je Yosemote verstaanbaar uit kan spreken..:-D

Bijdrager
    wessel1512

halo ik hep ook een prodlem met osx 10.10 kan iemant ik hep heer al een topik voor ge maakt maar niemant rejageert en ik den radeloos

topik http://www.onemorething.nl/community/topic/internet-prodlemen/#post-2757417

Bijdrager
    bbqwerty

Rustig wessel, in je genoemde topic zie ik (veel) mensen al reageren. Dit is ook een heel ander probleem dan jouw internetprobleem.

groetjes

Bijdrager
    lord anubis

Hoi Koen, deze nog niet.

Wel zojuist twee anderen over Smart Folders.
    1. Dat tags niet gefilterd worden als de ge-tagde files op een niet standaard verbonden partitie staat. Labels werken daar en tegen weer wel.
    2. De ander dat je geen mogelijkheid heb om Smart folders aan te passen als je ze niet in de navigatie kolom heb staan.
    je kan ‘Zoek criteria’ alleen wijzigen als je het geselecteerd hebt in de navigatie kolom en dan rechts klikt. Deze optie heb je niet als je de file zelf klikt. En je wilt niet altijd je search resultaat in je navigatie bar hebben.

Bijdrager
    NielsDam

Apart is dat er op de iMac’s nu ook een HP update is en op de twee anderen weer niet.

Dit is te verklaren als je de HP printersoftware niet op alle Mac’s hebt geïnstalleerd. Anders is het inderdaad wel vreemd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.