15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Macchiavelli

deze melding niet meer….

waarschijnlijk simpele oplossing voor, maar hoe kan ik instellen dat ik niet elke keer deze melding krijg?

Bijdrager
    Hansi2124

Safari voorkeuren: Algemeen > onderaan vinkje plaatsen.

Bijdrager
    Hansi2124

Oh, Firefox….

Zal wel ongeveer hetzelfde zijn denk ik….

Bijdrager
    Vinhelper

Het is meestal wel handig de openingspost goed te lezen…

Er staat Firefox.:wink:

Edit: je zag het al…

Bijdrager
    Oppie

Wat is er mis met een goede beveiliging?
    Ik kan wel scenario’s verzinnen waarom zo’n mededeling best nuttig kan zijn…

@Vin: hoezo: “er staat FF”? Staat er niet; het staat alleen in het plaatje, en waarom zou je dat letterlijk lezen als je het al kent?!

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is sowieso geen klacht van Safari of FireFox, maar van Finder zelf:)

De melding zegt je nog wel even welk programma de file heeft gedownload, zodat je kan controleren of je’m zelf hebt gedownloaded, of dat het een trojan is geweest die het voor je heeft gedaan. Zoals een ander al zei: ik ben d’r alleen maar blij mee.

Bijdrager
    Macchiavelli

ja een windows computer kan ook handig zijn, maar die wil ik toch ook niet??

iemand een oplossing?

Bijdrager
    marcelnijman

Juist om te voorkomen dat jouw mac een windows-computer wordt (= vol met virussen) hoor je deze waarschuwing *aan* te laten staan. En geniet bij elke keer dat je op “Open” klikt dat *jij* de enige bent die toestemming kan geven voor het runnen van gedownloade software. Je hebt toch niet voor niks een mac?!

Moderator
    unSOUND

Dit soort vensters zijn juist typisch Windows gedrag: Niks aan de beveiliging doen, maar gewoon de verantwoordelijkheid bij de gebruiker leggen door hem op een knopje te laten klikken en voilà: verantwoordelijkheid afgeschoven.

En inderdaad: Ik heb niet voor niks een Mac. En juist daarom hoef ik zulke vensters niet, want ik hoef me nergens druk om te maken.

Bijdrager
    marcelnijman

Een computer is geen helderziende. Natuurlijk moet hij af en toe de verantwoordelijkheid bij de gebruiker leggen. Je wilt bijvoorbeeld toch ook niet dat er aanpassingen aan je systeem kunnen plaatsvinden zonder dat je het root-password hoeft in te tikken?

Stel, ik maak een mooie html-pagina die bij het bekijken “stiekem” de applicatie Virus.app bij de gebruiker downloadt en opent. Hoef jij dan ook zulke vensters niet?

Dus ik snap je punt echt niet.

Bijdrager
    Oppie

unSOUND: I disagree with you!
    Jij en wij hoeven ons (nog?) niet druk te maken om virussen, maar Trojanen en dat soort malware is natuurlijk -hoewel nog vrij zeldzaam op de Mac- een reëel probleem.
    Apple anticipeert uiteraard op een onvermijdelijke toename van de bedreigingen; ze moeten ook wel, want het verwijt van laksheid vwb beveiliging ligt altijd op de loer.

Een voorbeeld: de eerste trojaan voor de Mac (zover ik dan weet) was vermomd als een jpg. Dan is het toch fijn dat als die trojaan zich opent na binnenhalen van die z.g. jpg, je zo’n waarschuwing krijgt…

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik sluit me aan bij Oppie en Marcel… Of eigenlijk: zij bij mij, want ik schreef al iets vergelijkbaars gisteren:)

Inderdaad: je wilt voor je iets lanceert zeker weten waar het vandaan afkomstig is.

Bijdrager
    Oppie

Nietes Cailin, ik was eerst: ik had het over -inderdaad, niet nader aangeduide- scenario’s…:razz::wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Damn! *snap*

<3

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.