23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    SeaTrue

deze koper vertrouwen?

ik heb op internet mijn laptop aangeboden. Nu heb ik gemerkt dat er twee biedingen op zijn. De laatste heb ik een mailtje gestuurd (in het nederlands) en kreeg dit terug (in het engels).

hi there,
    am Miss Kate Davies from USA, am interested in immediate purchase of this your item, i want to buy it to one of my brother who is doing his final project in a west african country (Ibadan, Nigeria) is the item in good condition? and also get back to me with the total cost of the item including the shipping cost to ibadan nigeria via DHL and i will like to make your payment via international money order or bank to bank wire transfer. so get back to me ontime with your full name and address or your full bank details, so that i can proceed for your payment ASAP.
    thanks as i wait to your soonest responds to my mail [email protected] (heb de email iets veranderd)
    regards.
    Kate.

is dit te vertrouwen? In het eertse geval leek het mij niet, maar als ik zeg dat ze eerst geld moeten storten en dat ik de computer dan opstuur. Of is dat nog steeds een risico?

Bijdrager
    JamesButter

NEE.

Sorry ff toevoeging: laatst was op -nederlandse- tv nog heel item hierover. Ze storten teveel geld ofzo, zodat jij dat terugstort naar hun, en als jij dan de cheque of wat het ook is gaat innen blijkt alles nep te zijn.
    Als ze t niet op deze manier doen, hebben ze nog wel 985476 andere manieren om je op te lichten. Ik zou het echt niet vertrouwen.

Bijdrager
    magic-with-mac

Niet doen, is een oplichter.

Bijdrager
    SeaTrue

dacht ik al, wou het gewoon zeker weten, anders was het een mooie kans…

Bijdrager
    JamesButter

Jup.

Dit soort mensen verdienen het om.. ach laat ik me inhouden, ben bijna oud en wijs genoeg ervoor:P

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

het email adres alleen al, nulnuleen? Dat klinkt ergens *kuch* engels *kuch*
    en dan een slecht smoesje ergens in africa… :roll:

Bijdrager
    Turbanus

Hier moet nog een draadje over lopen in de lounge. Was er ook iemand aktief om die cimineel eraan te hangen.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Rimsic”

het email adres alleen al, nulnuleen? Dat klinkt ergens *kuch* engels *kuch*
    en dan een slecht smoesje ergens in africa… :roll:

heb de email aangespast :x

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”Turbanus”

Hier moet nog een draadje over lopen in de lounge. Was er ook iemand aktief om die cimineel eraan te hangen.

Dat was dacht ik Meneer Guggenheimer doe maar een zoek op nigeria.

Bijdrager
    trabant

Aangezien Amerikanen hun USA als de hele wereld beschouwen, zullen ze toch echt wel melden waar in dat grote land ze zitten. En waarom uit Europa met die gekke 220V stroom een AZERTY-apparaat importeren dat ze om de hoek veel goedkoper kunnen krijgen? Waarom zou zo iemand onze marktplaatsen afstruinen?
    Een Amerikaan schrijft bovendien wel een beter Engels, en ach, zie ik daar het woord Nigeria?
    Sorry Sam, maar dat je er dan nog een topic voor moet openen.

Bijdrager
    MacBeer

Ik las de tekst en toen ik bij het woord ‘Nigeria’ kwam moest ik even lachen :lol:

Bijdrager
    RobinZwama

Gewoon doen:P

Nigeria staat er al zeker niet bekend om. :innocent:

Bijdrager
    Turbanus

:? Die Macbeer lust vast wel een gerookte makreel…..:wink:

Moderator
    Pete.Z

Misschien dat de reverend wel eerlijk is? :lol:

Bijdrager
    vogel
    ”samheijens”

hi there,
    am Miss Kate Davies from USA, am interested in immediate purchase of this your item, i want to buy it to one of my brother who is doing his final project in a west african country (Ibadan, Nigeria) is the item in good condition? and also get back to me with the total cost of the item including the shipping cost to ibadan nigeria via DHL and i will like to make your payment via international money order or bank to bank wire transfer. so get back to me ontime with your full name and address or your full bank details, so that i can proceed for your payment ASAP.
    thanks as i wait to your soonest responds to my mail [email protected] (heb de email iets veranderd)
    regards.
    Kate.

Alleen al vanwege het lachwekkende engels en het hilarische verband tussen de afzender en het e-mail adres moest ik deze nog een keer quoten. Geweldig! Hoe dom moet je zijn om hier in te stinken?
    keetdeeviesnulnuleen… LOL!
    Sorry Sam, das niet persoonlijk hoor. :)

Bijdrager
    Electr0n

Nee niet doen,
    Dat is nep, als je iets verkoopt. Verkoop het aan Nederlandse mensen, en laat ze het ophalen!

Bijdrager
    chocolate

Haha ik heb eens een heel emailgesprek met die gast gehad die 700 euro wou geven voor mn amd64 setup. Ik drijfde hem echt ver hoor tot ie het op een gegeven moment opgaf! Niet vertrouwen elke ad met Nigeria in is dus nep:p

Bijdrager
    Oppie
    ”trabant”

Dat was ook mijn gedachte; maar ja, Sam geeft er zelf een verklaring voor: hebberigheid!:evil:

”samheijens”

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Oppie”
    ”trabant”

Dat was ook mijn gedachte; maar ja, Sam geeft er zelf een verklaring voor: hebberigheid!:evil:

”samheijens”

ik wil gewoon een macbook :innocent:

Bijdrager
    Hanhart
    ”vogel”

keetdeeviesnulnuleen… LOL!

Vogeltje, ik wil je pret niet bederven, maar dat is niet het echte e-mail adres. :P Sam heeft het wat aangepast. :wink: :)

Bijdrager
    vogel

Jammerjammerjammer… Maar zonder dat adres blijft ie toch leuk.

Moderator
    unSOUND

Als het woord Nigeria in een mailtje zit, weet je al hoe laat het is…

”samheijens”

i want to buy it to one of my brother who is doing his final project in a west african country (Ibadan, Nigeria) is the item in good condition? and also get back to me with the total cost of the item including the shipping cost to ibadan Nigeria via DHL and i will like to make your payment via international money order or bank to bank wire transfer.

Bijdrager
    Marius1976

Ik zou -geinspireerd door een op internet te vinden verhaal over ANUS computers- gewoon alles afhandelen maar de echte laptop niet opsturen.

Het is al bijna weer SINTERKLAASTIJD dus de hoogste tijd om het surprise maken wat in de vingers te krijgen.

Knutsel een leuke -vooral ERG ERG ERG zware- surprise in elkaar: een laptop van karton, opgevuld met bakstenen.

Stel voor aan de wederpartij dat je het pakket op kosten van de ontvanger verstuurt, omdat je geen zicht hebt op de verzendkosten.

Dat wordt smullen!
    Marius

p.s. doe er wel een chocoladeletter in, voor de aardigheid.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.