21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    ShantyHeart

Device failed to calibrate the laser power? Advies ajb….

Hi allemaal,

Ben een backup aan ’t maken van m’n iTunes library (41GB) met de iTunes functie “Backup to disc”. Maar nu krijg ik de melding “The attemp to burn a disc failed. The device failed to calibrate the laser power level for this media.”

Iemand enig idee? Wellicht nog andere tips om die 41GB aan fijne muziek te backuppen?

Ik heb trouwens een PowerBook G4 1.67GHz met SuperDrive. De schijfjes zijn Sony DVD+RW.

Alvast veel dank!

Bijdrager
    ivar72

heb ik ook gehad… probeer je brander eens schoon te maken. is bij mij een aantalmaal goed gegaan maar na een keer of wat toch maar bedacht dat het einde oefening zou worden. Ik heb een extrene brander aangeschaft

Bijdrager
    Burp

Hij is aan het sterven, bespaar je tijd tijd en koop een nieuwe, heb het al te vaak gezien.

Bijdrager
    jjwikselaar

Als ik een ‘backup to disc’ doe krijg ik een foutmelding die erop lijkt….
    Hebben jullie een idee waar dit door komt?

De foutmelding:
    The attempt to bun a disc failed. The device is not supported for the requested burn operations

Bij voorbaat hartelijk dank!!

Bijdrager
    1234

lekker oud draadje dit, maar ik heb dus hetzelfde. Brander van MBP dood.

is er een mogelijkheid dat ik mijn powermac g5 in targetdisk mode aan mijn MBP hang en die brander gebruik om de DVD te branden?

Bijdrager
    Vinhelper

Ja, dat is mogelijk.

Dan moet op de PowerMac in Systeemvoorkeuren>”Delen” je schijfeenheid delen.

Bijdrager
    1234

ga ik even proberen, bedankt voor de snelle reactie!!

Bijdrager
    1234

ik krijg alleen maar “the disk is not readable by this computer…. Suggesties?

Bijdrager
    Vinhelper

Dan is de schijfeenheid in de PowerMac helaas te oud om DVD’s te lezen en ook te schrijven.

Heb je nog meer computers met een werkende schijfeenheid?

Bijdrager
    1234

nope, ik ga even een externe brander kopen. Schijnt alleen nogal gevoelige materie te zijn in combinatie met Macs…

Ik ga ff zoeken, dank voor je hulp!!

Moderator
    unSOUND
    Vinhelper op 15 januari 2011

Dan is de schijfeenheid in de PowerMac helaas te oud om DVD\’s te lezen en ook te schrijven.

Ehm, het is een G5, die hadden ook gewoon Superdrives aan boord…

Ik zou het gewoon eens proberen via TargetMode, zoals de TS in eerste instantie al van plan was…

Wat betreft externe jongens: http://www.alternate.nl/html/product/DVD-reWriters_Extern/Samsung/SE-S084F/469363/?tn=HARDWARE&l1=DVD+%2F+Blu-ray&l2=DVD-branders&l3=Extern

Die zou moeten werken. Maar ik zou eerst eens uitsluiten of het alleen met dat merk en type gebeurt voor je nieuwe hardware gaat kopen…

Bijdrager
    1234
    Vinhelper op 15 januari 2011

Dan is de schijfeenheid in de PowerMac helaas te oud om DVD\’s te lezen en ook te schrijven.

Heb je nog meer computers met een werkende schijfeenheid?

nog ff gechecked, dit is inderdaad het geval. Het is een Dual 1.8 die als server dient.

Bijdrager
    1234

Thanks UnSound, onze laatste posts kruisden elkaar. ik ga toch maar even een brandertje halen of een interne bij de pc boer halen en in mijn powermac bouwen. Het is allemaal een beetje een spoedklus, anders had ik mijn MBP gewoon naar een APR gebracht aangezien ik nog garantie heb op de troep die erin zit..

Moderator
    unSOUND

Ik zou in ieder geval EERST die FireWire Target-mode proberen, dat kost niks, behalve de tijd om de G5 te herstarten…

Bijdrager
    1234

heb ik gedaan. De brander is uberhaupt niet in staat om DVD’s te branden.

Moderator
    unSOUND

Dus ook andere merken niet ? Ook niet rechtstreeks vanaf de G5 ?

Bijdrager
    1234

nope, geeft in systeemprofiel aan dat hij alleen DVD leest.

Moderator
    unSOUND

Vaag. Zelfs het instap-model had indertijd een Superdrive… Is de drive ooit vervangen ?

Maar goed, dat maakt nu weinig meer uit. De goedkoopste oplossing voor dit moment is om de drive in de G5 te vervangen, een IDE brandertje heb je al voor 2 tientjes. Tenzij je echt een externe bij de MacBook nodig hebt…

Bijdrager
    1234

Nou, geld was niet echt een issue, snelheid wel.
    Ik heb even snel bij de Dixons om de hoek een brander gehaald;

https://dixons.nl/artikel/7125691c921/Samsung_Slimline_SE-S084D_TSWS_Externe_DVD-brander_wit

55 piek, mijn project staat er al op en is in de final check helemaal goed. Kortom een last van mijn schouders..

Enorm bedankt voor de hulp allen!!

Bijdrager
    Vinhelper

Graag gedaan. Grappig om te zien dat ik achteraf toch alle oorzaken wist.:razz:

Maar ga dan nog wel even naar de APR met de MBP om de ‘troep erin” te laten vervangen onder garantie.:wink:

Bijdrager
    1234

uiteraard, maar het klusje moest voor morgenochtend 8:30 wel even geklaard worden, dus dit was een mooie tussen oplossing.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.