10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ndunsbergen

developer bij apple

Hallo OMT’ers,

Ik zou het kort houden, ik wil graag wat meer informatie over developer bij apple. Lijkt me wel interessant voor in de toekomst. Maar wat het nou precies is wordt mij niet duidelijk. Ik weet dat er hier op het onemorething forum genoeg zijn dus vandaar dit topic.

Graag hoor ik van jullie! Tips voordelen, nadelen, wat ik er mee kan etc etc.

Alvast bedankt!
    Nick

Bijdrager
    jimeh

Ik snap je vraag niet.
    Wil je developer worden bij apple?
    Zo ja zou ik me eerst persoonlijk verdiepen in programmeren en vervolgens een goede hbo/universitaire opleiding doen maar zonder zeer uitzonderlijke skills kom je in je verste dromen nog niet binnen bij apple.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Misschien dat de vraag is: “Hoe word ik ontwikkelaar van programma’s voor Apple-besturingssystemen?”?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Je kan gratis Xcode downloaden. Daarmee kan je Apps maken voor alles van Apple: iPhone, iPod, Mac etc.

Dat kan helemaal gratis.

Als je ze in de AppStore wilt kan je voor $99 per jaar developer worden. Dit is apart voor Mac en iDevices.

Maar ga eerst Objective-C leren, voordat je iets in de AppStore hebt ben je een tijd(je) verder.

Bij Apple werken is iets heel anders, dan ben je echt jaren verder en kom je met heeeel veel geluk binnen. Maar ik persoonlijk werk liever bij Google, maar daar kom je ook niet zomaar binnen.

Bijdrager
    ndunsbergen

Hm, het gaat mij eigenlijk om het maken van apps. Ik ben al druk bezig met Xcode. Het gaat erom dat ik deze app straks bij leerlingen bij ons op school kunnen gebruiken.

Het is niet mogelijk om een app te maken en deze zelf te verspreiden zonder de app store of ontwikkelaar bij apple?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Voor zover ik weet kan dat alleen met gejailbreakte (jailgebreakte? break gejailde?) iPads/iPods/iPhones, of door het apparaat aan de computer met Xcode te hangen zodat je de app erop kunt “testen”. Dat zou je dan echter met elk apparaat apart moeten doen om de app erop te krijgen, denk ik — als dat überhaupt al gaat met meerdere apparaten.

Bijdrager
    ndunsbergen

Hm okay, bedankt voor de reacties! Ik ga wel eens even kijken;)

Inactief
    Anoniem

Het kost $99 per jaar, en dan kunnen al je leerlingen je apps gebruiken zonder dat het in de app store staat. Heeft je school daar geen budget voor ?

Bijdrager
    ndunsbergen

Vast wel, ik ben alleen zelf nog een leerling.. Maar dat komt vast helemaal goed.

Hartstikke bedankt!

Bijdrager
    Luuksweb
    koen op 28 oktober 2013

Het kost $99 per jaar, en dan kunnen al je leerlingen je apps gebruiken zonder dat het in de app store staat. Heeft je school daar geen budget voor ?

Dit klopt niet volledig.
    Wanneer je de app niet in de App Store wilt hebben staan kan de app op maximaal 100 devices worden geïnstalleerd.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.