9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Granny Smith

Deuk in metaal

Vraagje: hoe maak je met PhotoShop volgend effect: (ik leg het heel simpel uit want ik ken de specifieke termen niet)

Neem een metalen plaat en slaag daarin een deuk (weliswaar met een vooraf bepaalde vorm).

De vorm is het logo van mijn ‘vrijetijdsbedrijfje’ en is voorlopig nog onbekend … ik wil eerst oefenen.

dus: tutorial voor MetalBrush en voor deuken zou handig zijn

oja ik ben totaal een leek in zoiets dus … easy please

Alvast bedankt

PS: een vb : het ‘Unixbased’ logo van apple (= rechthoek met UNIX erop)

Anoniem

Ik denk dat je met emboss (stylize-emboss) aardig in die richting kunt komen. Vooraf enigzins gaussian blur kan ook helpen.

Bijdrager
    Hemi

Zoiets?
    Ik heb even snel wat inelkaar gefrøbeld.

Er vanuit gaande dat de lichtbron linksboven is, anders is het een bult…;)

De handleiding om een Metallook te maken is hier en daar wel te vinden dacht ik als je even zoekt op het net.
    Maar ik ben begonnen met een grijsvlak, daarna met “Add Noise” ruis aangebracht, en deze ruis dan laten ‘uitwaaieren’ met de functie ‘Motion Blur’.

Daarna zet je met het lasso-selectietooltje een vrije vorm neer, en kopieer en plak je dit op de bestaande achtergrond, zodat je een extra laag krijgt.
    Dan kun je met “Layer Style” en de Bevel and Emboss gaan spelen tot je het gewenste diepte resultaat krijgt.
    Je kan dus bijv. de hardheid van de deuk veel vloeiender of juist harder maken eventueel.

Als betere basis zou je ook gewoon een goeie foto kunnen maken van een metalen plaat. Dat lijkt toch meestal echter dan een zelfgemaakt iets.
    Succes.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik heb ooit een boek gehad waarin dat soort dingen perfect werd uitgelegd. Het heette “Photoshop Wow” of zoiets.
    Als je zin hebt om je erin te verdiepen is het misschien leuk.

Ik heb ff gekeken bij Amazon, zie:
    http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0201722089/103-8784671-2853429?vi=glance
    het is (bij Amazon tenminste) nogal aan de prijs, je zou ook een afgeprijsde versie (voor Photoshop 4 of 5 of zo) kunnen kopen, de principes blijven hetzelfde.
    succes[/img]

Bijdrager
    Granny Smith

aan hemi: de bovenste deuk is exact wat ik wou (behalve de vorm natuurlijk) de ‘plaat’ moet Brushed Metal zijn (dus geen foto) bedankt
    (héhé nu nog een vorm/logo verzinnen)

aan al de rest: bedankt

Bijdrager
    Ronald vd Zande

Probeer EyeCandy 4000 eens.

Ronald

Bijdrager
    Ronald vd Zande

??????

Bijdrager
    tiny

We hebben ook liever niet dat je het er over hebt of het suggereert. Daarnaast hebben we vrijheid/blijheid ook hoog in het vaandel en daarom heb ik er voor gekozen om je post te laten staan en hem slechts van commentaar te voorzien. Maar ik ben blij dat we het eens zijn.

Bijdrager
    SanderQ

Het zou zuiver zijn als Ronald zelf zijn eerder geposte berichtje aanpaste. :wink: Dan zouden jullie het pas echt eens zijn.:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.