9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Granny Smith

Deuk in metaal

Vraagje: hoe maak je met PhotoShop volgend effect: (ik leg het heel simpel uit want ik ken de specifieke termen niet)

Neem een metalen plaat en slaag daarin een deuk (weliswaar met een vooraf bepaalde vorm).

De vorm is het logo van mijn ‘vrijetijdsbedrijfje’ en is voorlopig nog onbekend … ik wil eerst oefenen.

dus: tutorial voor MetalBrush en voor deuken zou handig zijn

oja ik ben totaal een leek in zoiets dus … easy please

Alvast bedankt

PS: een vb : het ‘Unixbased’ logo van apple (= rechthoek met UNIX erop)

Anoniem

Ik denk dat je met emboss (stylize-emboss) aardig in die richting kunt komen. Vooraf enigzins gaussian blur kan ook helpen.

Bijdrager
    Hemi

Zoiets?
    Ik heb even snel wat inelkaar gefrøbeld.

Er vanuit gaande dat de lichtbron linksboven is, anders is het een bult…;)

De handleiding om een Metallook te maken is hier en daar wel te vinden dacht ik als je even zoekt op het net.
    Maar ik ben begonnen met een grijsvlak, daarna met “Add Noise” ruis aangebracht, en deze ruis dan laten ‘uitwaaieren’ met de functie ‘Motion Blur’.

Daarna zet je met het lasso-selectietooltje een vrije vorm neer, en kopieer en plak je dit op de bestaande achtergrond, zodat je een extra laag krijgt.
    Dan kun je met “Layer Style” en de Bevel and Emboss gaan spelen tot je het gewenste diepte resultaat krijgt.
    Je kan dus bijv. de hardheid van de deuk veel vloeiender of juist harder maken eventueel.

Als betere basis zou je ook gewoon een goeie foto kunnen maken van een metalen plaat. Dat lijkt toch meestal echter dan een zelfgemaakt iets.
    Succes.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik heb ooit een boek gehad waarin dat soort dingen perfect werd uitgelegd. Het heette “Photoshop Wow” of zoiets.
    Als je zin hebt om je erin te verdiepen is het misschien leuk.

Ik heb ff gekeken bij Amazon, zie: