13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Matt-le-Boss

Desktopafbeelding achterhalen

Hey,

superblij met mijn nieuwe iMac heb ik samen met mn broertje de belachelijkste foto’s gemaakt in photobooth. De leukste had ik ingesteld als desktopachtergrond.

Toen ik de foto naar iemand wilde mailen, was ik hem opeens kwijt, ik denk dat ik hem heb verwijderd uit photobooth. Maar! Hij staat nog wel op mn desktop, ik neem aan dat hij dus nog ergens op mn harde schijf staat, maar waar? Ik wil de foto graag alsnog kunnen gebruiken!

ik hoop dat iemand me kan helpen:D

Inactief
    Anoniem

Systeemvoorkeuren -> Bureaublad en schermbeveiliging -> Tabje Bureaublad en dan kun je zien hoe hij heet en waar hij staat.

Bijdrager
    mooirood

Wat je kunt doen:
    -Shift-Appeltoets-4-
    en dan -spatie-

Je pijltje wordt nu een fototoestel; klik op je bureaublad met het fototoestel [fototoestelgeluid] en als het goed is verschijnt je achtergrond als plaatje op je desktop.

Enmailenmaar!

Bijdrager
    wjgmspeedy

Die desktop wordt in de cache bewaard. Met File juicer zul je die waarschijnlijk wel uit de cache kunnen halen.
    http://echoone.com/filejuicer/

Inactief
    Anoniem

@mooirood

Da’s inderdaad! nog makkelijk! Handig…:mrgreen:

Bijdrager
    hansenonline

heb je al gekeken in macintosch hd>bibliotheek>desktoppictures ?

Bijdrager
    Matt-le-Boss
    ”hansenonline”

heb je al gekeken in macintosch hd>bibliotheek>desktoppictures ?

ja, daar staat hij niet…

in hd> bibliotheek>caches staat nog een map ‘desktop pictures’ hierin zit een bestand 501.4271600

zou dit hem zijn en zoja, hoe kan ik hem achterhalen

ow en die methode van het screenshot maken van mn desktop, dit werkt inderdaad, maar er is een stukje van de foto weggevallen, ik kan de foto dus niet in zn geheel terugkrijgen hiermee…

Bijdrager
    rvanheukelum

En uiteraard staat hij gewoon nog in je Fotobooth-folder … tussen al je andere fotootjes … (OW JAH!!!)

Bijdrager
    Matt-le-Boss
    ”R_van_Heukelum”

En uiteraard staat hij gewoon nog in je Fotobooth-folder … tussen al je andere fotootjes … (OW JAH!!!)

nee, als hij daar stond had ik hier niet gepost, k hou niet zo van je ondertoontje:?

Moderator
    unSOUND
    ”Matt-le-Boss”

nee, als hij daar stond had ik hier niet gepost

Je moest eens weten… er zijn de laatste tijd voor de gekste dingen topics gestart, dus het had echt gekund…

Bijdrager
    Brainiac
    ”mooirood”

Wat je kunt doen:
    -Shift-Appeltoets-4-
    en dan -spatie-

Je pijltje wordt nu een fototoestel; klik op je bureaublad met het fototoestel [fototoestelgeluid] en als het goed is verschijnt je achtergrond als plaatje op je desktop.

Enmailenmaar!

krijg nou wat, zalige functie! :D

Inactief
    Anoniem

Ja… dat wist ik ook niet. Dacht dat je dan je bureaublad met alle rommel erop te zien zou krijgen…:?

Bijdrager
    Matt-le-Boss

ja, is inderdaad handig, kheb hem nu voor het grootste deel terug, maar toch blijf ik nieuwsgierig naar hoe ik hem gewoon zelf uit de cache zou kunnen halen..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.