13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    celie

desktop widgets:

Zijn er nog mensen die widgets gebruiken? Of is dit heel erg 2006

Bijdrager
    fred44nl

ja, hoor
    ik gebruik enkele widgets en nog vaak ook:)

Bijdrager
    celie

Buienradar en een post-it memoblaadje om snel iets te noteren.
    Maar ik denk dat er nog maar weinig ontwikkeling is in widgetland

Bijdrager
    SunKeeper

Je bedoelt Dashboard widgets?

Ja, gebruik ik nog elke dag.
    iStat Pro, weeknummerding, batterijniveau van de trackpad/muis, fansnelheden, weer, klok, treinvertrektijden van een station, vertalen enz.

Ik ben ook benieuwd of macOS Sierra nog een Dashboard heeft, of dat die nou naast de boot is gevallen.

Bijdrager
    celie

Die bedoel ik: Dashboard widgets

Bijdrager
    KarelWillem

Gut, ik weet niet eens meer hoe ik die dingen activeer.

Dus, eh… nee.

Bijdrager
    SunKeeper

Systeemvoorkeuren > Mission Control > Dashboard

Standaard zet Apple het uit.
    Beetje flauw, maar dat vindt ik altijd al van het feit dat ze bestaande instellingen aan lopen passen terwijl je een OS X-upgrade doet.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is niet dat ik het perse wil weten hoor.:)

Ik vond ze al nooit bijzonder interessant. En met al het mobiele geweld om me heen, en de snelheid van het Internet, hebben die widgets gewoon weinig tot geen waarde meer.

Bijdrager
    Franky Mac

Eigenlijk alleen de Buienradar widget.

Bijdrager
    whaha

Ik weet het niet hoor, met één druk op de knop de Buienradar Dashboard widget activeren of een browser opstarten / selecteren, een nieuw tabblad of venster aanmaken en dan in de snelkiezer buienradar selecteren.

Ik zou alleen wel willen dat mijn Dashboard Buienradar widget niet de hele tijd zegt dat ie een update nodig heeft, terwijl ie de laatste versie heeft.
    Zeker nu ik een SSD in mijn iMac heb zitten, ben ik weer erg fan geworden van het Dashboard. Het is gewoon een snelle manier om te controleren of je Firefox weer heel je geheugen heeft opgegeten of om te controleren of al je programma’s, widgets en apps up to date zijn.

Helaas vermoed ik ook dat het een stille dood zal sterven en nee ik vind het ‘vandaag’ onderdeel van het notificatiescherm niet zo nuttig als het Dashboard.

Bijdrager
    Franky Mac

Ik had inderdaad ook problemen met de nieuwe versie te installeren. Zie hier voor instructies hoe dit op te lossen:

NL Weerradar Widget

Bijdrager
    SunKeeper
    whaha op 29 juni 2016

en nee ik vind het ‘vandaag’ onderdeel van het notificatiescherm niet zo nuttig als het Dashboard.

Dat kan het best wel zijn, maar dan moeten er wel developers zijn die die widgets gaan schrijven.

Op iOS is het zelfs al dun gezaaid, dus op OS X al vrijwel helemaal radiostilte.

Dan maar weer terug naar de Panther-tijd, toen je nog alle info per site moest opzoeken.

Inactief
    Anoniem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.