13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    sven551

Externe hd: desktop vs portable

beste OMT’ers
    ik zit te twijfelen tussen een desktop externe hardeschijf of een een portable, ik heb momenteel een imac,mac min en een MBA portable zou handig zijn voor de air maar voor hetzelfde geld krijg ik 2x zoveel opslag, wat raden jullie mij aan?
    portable

desktop

Bijdrager
    youp

ik weet niet, ik heb voor 110€ een 1tb portable hd gekocht. Western digital met usb 3, ik zou dus voor portable gaan

Moderator
    unSOUND

Ik zou de portable schijf aanraden als je ook onderweg bestanden op de Air wilt kunnen zetten.

En ik zou adviseren een andere avatar te nemen in plaats van mijn foto van mijn Mac.

Bijdrager
    MBPuser

Whahaha :lol::grin:

@ unSOUND,

Wees blij dat het geen foto van roze valbeugels is:grin:

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Met het subforum “Desktop” wordt bedoeld een vaste Mac (iMac, Mac Pro). Jouw topic hoort dus niet thuis in dat subforum en ik heb het daarom ook verplaatst. Én tegelijk je topictitel wat duidelijker gemaakt.[/mod]

Moderator
    unSOUND

Dan zal hij eerst langs jouw huis moeten rijden om die te maken…

[mod name=unSOUND url=/profiel/unsound]En mag ik je er aan herinneren dat we hier niet in de Lounge zitten ?[/mod]

Bijdrager
    Soulshaker
    unSOUND op 02 september 2012

En ik zou adviseren een andere avatar te nemen in plaats van mijn foto van mijn Mac.

Klopt , aangezien foto’s ook auteursrechten hebben en men hiervoor zelfs juridisch aangeklaagd kan worden.
    Maar dat ter zijde .

Mobiele opslag is handig , vooral met mobiele macs.
    Nadeel is dat mobiele schijven lang niet zo snel zijn als de gewone dekstopversies.
    Ook is een mobiele schijf duurder dan de desktop . (vergeleken met dezelfde capaciteit)

Bijdrager
    Soulshaker

dubbelpost

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb voorheen een desktop hardeschijf gehad en nu heb ik een FW800 portable. Ik zou zeker voor een draagbare kiezen. Geen gezeur meer met stopcontacten en je kunt hem altijd gebruiken.

Bijdrager
    Soulshaker

ik raad je ook 1 met fw800 aan.
    Je hebt een mac mini (zag ik in ander topic) , dus nog zonder usb3 .

Ik raad je deze aan

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?id=10553

Ik heb die ook.

En als je macbook air ook geen usb 3 hebt , kan je de thunderbolt naar fw800 adaper kabel kopen.
    FW800 is ongeveer dubbel zo snel als usb 2

Bijdrager
    sven551

op mn air heb ik wel usb 3

Bijdrager
    Soulshaker

Dan is die rugged een goede keuze .
    Die heeft usb 3 en fw800
    Usb 3 voor de macbook air en fw800 voor de mini

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik heb deze Rugged Lacie schijf. Ik gebruik alleen FW800, maar in jouw geval zou ik die van Soul’s link nemen, want die heeft wel USB 3.0.

Stopcontacten had ik ook geen zin meer in, daarom deze portable.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.