5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    rogerpaolo

Desktop screen resolution invloed op weergave plex en vlc?

Hallo,

Ik gebruik een Mac mini als media Centre. Omdat vanaf de bank de full HD resolutie lastig leesbaar is gebruik ik liever 720p. Heeft dit invloed op hoe plex en vlc content weergeven? Dus wanneer ik een full HD dilm afspeel wordt dit in in 720p weergegeven of staat dit los van de desktop resolutie?

Gr.

Bijdrager
    Maurits

Wat denk je zelf?
    uitproberen lijkt me heel simpel, en volgens mij zal VLC dus de lage 720p resolutie gebruiken.
    Met een utility als display menu (http://displaymenu.milchimgemuesefach.de/about.html) kan ik makkelijk switchen.
    Met VLC moet je eerst switchen, dan VLC opstarten om de volle resolutie te kunnen gebruiken.

Bijdrager
    rogerpaolo

OK, thanks. Het is overigens niet een hele gekke vraag hoor, er zijn heel veel programma’s die de standaard resolutie overrulen, denk maar aan games, waar je in de app de resolutie instelt.

Bijdrager
    IGBA

Je kunt het ook zo bekijken: als je zo ver van de tv zit dat je in HD de letters moeilijk kunt lezen, kun je de boel net zo goed in 720p laten. De extra pixels van HD-resolutie zijn dan in feite overbodige ballast.

Bijdrager
    rogerpaolo

volgens mij klopt dat niet helemaal. De kijkafstand van een HD tv is in de regee nou eenmaal groter dan van een computerbeeldscherm, je zit daar meestal tussen de 2 en 6 keer de beelddiagonaal van vandaan. Probeer maar eens je 24″ scherm op 1920 x 1080 te lezen van een afstand van 3 meter. Maar goed, het is ook niet echt een antwoord op mijn vraag.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.