4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

Desktop ontoegankelijk

Sinds gisteren is mijn Desktop ontoegankelijk, ik kan ook geen printscreens meer maken om dit hier te laten zien want dan krijg ik dus ook de melding dat ik geen toegang krijg tot de desktop.  Iemand een idee hoe dit kan gebeuren? of nog beter hoe herstel je de desktop (en eventueel de opslag van de printscreens naar een andere locatie)

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUBFORUM GEPLAATST

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ga naar je thuismap, klik met rechts op de map Bureaublad (of Desktop, mocht je je systeem op Engelstalig hebben staan), en kies „Toon info”. Helemaal onderaan kijk je bij „Delen en bevoegdheden” of jouw account de map wel kan lezen en schrijven. Zo niet, probeer dat dan te veranderen.

Bijdrager
    bonestaak

Dan krijg je:

De map Desktop kan niet worden geopend omdat je geen bevoegdheden hebt om de inhoud ervan te zien.

En natuurlijk om hier ook weer mijn printscreens van de fouten te laten zien heb ik geprobeerd om de locatie van de printscreens te veranderen naar simpelweg de map in de root:  scherm

defaults write com.apple.screencapture location [scherm]; killall SystemUIServer

2018-01-20 17:55:19.326 defaults[2343:93869] Could not parse: [scherm]. Try single-quoting it.

Heeft met Icloud te maken,  via een omweg heb ik mijn account weer op lezen en schrijven gezet,  Toen kwamen plots de bestanden weer in beeld.

Echter na inschakeling Icloud (die ook Desktop synchroniseert) waren de bestanden weer weg, moest ik het truukje op de Icloud ook weer toepassen (maar de bestanden blijven nu op de echte desktop weg).

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  Night. Reden: JE kan je eigen bericht aanvullen via 'bewerk' uit het menu als je op je avatar klikt
    • Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>bonestaak op 20 januari 2018 om 17:59</p>
    Dan krijg je:

De map Desktop kan niet worden geopend omdat je geen bevoegdheden hebt om de inhoud ervan te zien.

Zo’n melding zou je alleen moeten krijgen wanneer je de map probeert te openen, niet wanneer je erop rechtsklikt om een menu tevoorschijn te toveren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.