30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    Brims

desktop manager

Waarom zit de desktop manager niet standaard in het OS?

Bijdrager
    Sage

Omdat het er niet standaard inzit? :P

Maar even serieus. Waar voor wel. Veel mensen vinden het ook zwaar irritant en zeker voor mensen die nieuw zijn met de computer en met de Mac is het nogal verwarrend.

Maar van mij mag het wel. Ik gebruik het ook al weer een tijdje icm Butler. Werkt heerlijk, alles via het toetsenboord. Lekker snel. :D

Bijdrager
    Brims

Ik zag op een screen dump van Longhorn dat ze er ook één in hebben zitten.

Bijdrager
    Castor

Is je vraag daarmee beantwoord?;)

Bijdrager
    Brims

Humor!!

Het is best handig het gebruik van meerdere desktops.
    Misschien zijn er mensen die er wel 10 gebruiken.
    Die mogen dan hier vertellen waarom en hoe gemakkelijk dat is.

Bijdrager
    angorawol

Ik heb het ook steeds raar gevonden dat meerdere desktops niet mogelijk zijn bij het nieuwste Mac OS X systeem. Elke linux distro heeft dat en linux is een variant van unix net zoals Mac OS X, toch?

En ingewikkeld en verwarrend is dat niet, de meeste mensen weten zeer snel de meerdere desktops te apprecieren.
    Zelf gebruik in CodeTek VirtualDesktop Pro te vinden op deze link http://www.codetek.com/ctvd/

Bij de bevraging wat er in het nieuwste Mac OS X had ik trouwens aangedrongen op de meerdere desktops. Als je genoeg geheugen hebt, werkt dat helemaal niet traag.

Bijdrager
    Brims

Dus heb ik bij versiontracker desktop manager gedownload.
    En dat werkt leuk.

Bijdrager
    bruno

Waarvoor heb je 4 desktops nodig?

Bijdrager
    Sad

Als je meer dan 1 desktop nodig hebt, dan moet je een cursus nemen “hoe orden ik mijn files?”

Jij bewaart zeker ook al je mailtjes in een inbox van 500 MB voor het geval dat je een bepaalde attachment nog nodig hebt?

Bijdrager
    chm

Ik zie eigenlijk ook niet het voordeel van meerdere desktops.
    Willen de voorstanders hier ook eens een verklaring geven, en de positieve kanten belichten van meerdere desktops? 8)

Bijdrager
    angorawol
    ”bruno”

Waarvoor heb je 4 desktops nodig?

Ja zeg eens, heb je het al eens geprobeert. Ik denk dat het zichzelf uitwijst.

Waarom heb je geen 4 desktops nodig, er zijn wel mensen die met twee schermen werken?

Maar goed, als je bezig bent in Word een tekst na te lezen die in InDesign geplaatst moet worden (desktop 1), terwijl je met Je Finder steeds een overzicht kan houden over alle afbeeldingen en teksten (desktop 2) die je moet gebruiken, in een volgende desktop (desktop 3) Photoshop open kan blijven staan want je bent daarin bezig een aantal aanpassingen te doen. Ik spreek nog niet van het feit dat je een desktop (desktop 4) voor de Mail open kan blijven (want je verwacht natuurlijk nog een aantal documenten) en op een volgende desktop (desktop 5) staat Safari open om deze vraag te beantwoorden in dit forum en dan nog eentje (desktop 6) voor je iTunes helemaal open te zetten, als je geregeld van nummertje wil wisselen.

Zoiets misschien? Als je mac dit kan, waarom zou je er geen gebruik van maken?
    Doe dat eens met één desktop, als je het allemaal beu bent zet je gewoon je virtual desktop uit, want het is een applicatie.

Bijdrager
    angorawol
    ”colpolyp”

Als je meer dan 1 desktop nodig hebt, dan moet je een cursus nemen “hoe orden ik mijn files?”

Jij bewaart zeker ook al je mailtjes in een inbox van 500 MB voor het geval dat je een bepaalde attachment nog nodig hebt?

Daar begrijp ik niets van.

Niemand is verplicht meerdere desktops te gebruiken, hoor. Virtual Desktop is een gewone applicatie die ik moet opstarten en kan uitzetten als ik ze niet nodig heb. Het is echt niet zo dat ik altijd bij mijn opstart meerdere desktops heb.
    Als ik mijn computer opstart heb ik gewoon 1 desktop. Als ik met meerdere programma’s bezig ben, en ik wil die allemaal in hun volle glorie laten werken dan start ik gewoon Virtual Desktop op.

Bijdrager
    Sad

Nou ik bedoel: hoeveel troep kan je op je desktop zetten zodat je meer desktops nodig hebt?

Als je je files netjes ordent op een goede plek in logische mappen op je computer dan hoef je niet alles op je desktop neer te plempen.

De desktop is bedoeld voor tijdelijk opslaan van bestanden, het is geen permanent archief. Effe iets naar je desktop slepen/downloaden en dan vervolgens kijken of je het wil bewaren of weggooien. Als je het wil bewaren zet je het ordelijk in het daarvoor bedoelde mapje.

Sommigen doen dit ook met hun Mail programma. Daar staan dan duizenden mails in, vaak met attachments, omdat die soms nog weer moeten worden gebruikt. Zet de attachments liever op een goede plek op je HD, een mail programma is geen bestanden-archief. Vandaar mijn opmerking.

Bijdrager
    Sad

Oh ik zie dat ook de applicaties die je open hebt staan meeverhuizen met de Desktop. Daar zie ik het nut wel van in.

Maar Exposé is daar ideaal voor, om je openstaande applcaties te ordenen.

Bijdrager
    bassbug

Welke is nou de beste? (Codetek, Deskop manager, etc.)

ik denk bijv aan zaken als:

* geen memory leak
    * snelheid
    * betrouwbaarheid

Ben benieuwd!

Bijdrager
    angorawol

Exposé is natuurlijk fantastisch, maar ik heb nog steeds Jaguar :(

Als je Virtual Desktop probeert zal je trouwens zien dat je desktop eigenlijk dezelfde desktop blijft, dus meer troep wegzetten is er niet bij. Ik bedoel je mappen of aliassen en je harde schijven blijven in alle desktops zichtbaar.
    (dat is anders bij Linux)

Je opmerking over Mail is terecht, natuurlijk is een zekere ordening nodig, (en discipline) maar niet iedereen werkt op dezelfde manier, toch?

Ik vind het gewoon een handig ‘tooltje’ bij, en zoals ik eerst al zei, het staat ook niet altijd aan.

Bijdrager
    macpro

Ik heb het geprobeerd, maar toch wat bedenkingen.

Voorbeeld:
    In desktop 1 open ik Safari en ga vrolijk naar MacOSX.nl
    In desktop 2 haal ik mijn mail op en krijg een berichtje dat er een melding is van een reactie op een topic.

Klik ik nu op die link, dan wordt in desktop 2 een Safari venster gestart met de topic. Terwijl ik die dan eigenlijk in desktop 1 verwacht.

Bijdrager
    Macosx

Hoe maak je dat filmpje ?

:finderoud:

Bijdrager
    arneblk

Ooit van de functie “Cmd-tab” gehoord?

Bijdrager
    angorawol
    ”macpro”

Voorbeeld:
    In desktop 2 haal ik mijn mail op en krijg een berichtje dat er een melding is van een reactie op een topic.

Klik ik nu op die link, dan wordt in desktop 2 een Safari venster gestart met de topic. Terwijl ik die dan eigenlijk in desktop 1 verwacht.

Heb je met DesktopManager gewerkt, of met Virtual Desktop. (ik kan alleen maar met Virtual Desktop werken want desktop manager is er alleen voor Panther, en dat heb ik nog steeds niet.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

THE_MISSING_FUNCTION!

Dit is DE Linux functie waar ik op zat te wachten.
    Tijdje Linux geprobeerd, te irritant, maar deze functie was echt heilig.

Thank god for freeware developers:D

Bijdrager
    markclausing
    ”colpolyp”

Sommigen doen dit ook met hun Mail programma. Daar staan dan duizenden mails in, vaak met attachments, omdat die soms nog weer moeten worden gebruikt. Zet de attachments liever op een goede plek op je HD, een mail programma is geen bestanden-archief. Vandaar mijn opmerking.

huh? ik gebruik *juist* mail daarvoor. Alles in verschillende mappen. Mail kan namelijk razendsnel zoeken door al mijn mails omdat hij ze indexeert.
    Ik ben juist extreem geordend dankzij mail.

En mijn files ook allemaal in aparte mappen uiteraard. En mijn photos in iPhoto.:D

Meerdere desktops kan best handig zijn. Als je veel met terminals werkt bijvoorbeeld. Op mijn iBook iets minder nuttig, aangezien ik niet meer dan 10 programma’s open heb staan en expose dan best nog aankan. Maar ik ken wel een aantal mensen die 8 desktops gebruiken. Of 2 cinema schermen en minder desktops.

Bijdrager
    bruno
    ”angorawol”

Ja zeg eens, heb je het al eens geprobeert. Ik denk dat het zichzelf uitwijst.

Ja heb suse linux 4.6 op mijn (win)comp ghad op een win computer…. JA

”angorawol”

Waarom heb je geen 4 desktops nodig, er zijn wel mensen die met twee schermen werken?.

Om je palets op kwijt te raken zodat je meer werkruimte krijgt in je document, vooral heel erg lekker bij 3d progs en natuurlijk photoshop, i.d. en illustrator enz. Dit is met meerdere desktops niet te vergelijken.

”angorawol”

Maar goed, als je bezig bent in Word een tekst na te lezen die in InDesign geplaatst moet worden (desktop 1), terwijl je met Je Finder steeds een overzicht kan houden over alle afbeeldingen en teksten (desktop 2) die je moet gebruiken, in een volgende desktop (desktop 3) Photoshop open kan blijven staan want je bent daarin bezig een aantal aanpassingen te doen. Ik spreek nog niet van het feit dat je een desktop (desktop 4) voor de Mail open kan blijven (want je verwacht natuurlijk nog een aantal documenten) en op een volgende desktop (desktop 5) staat Safari open om deze vraag te beantwoorden in dit forum en dan nog eentje (desktop 6) voor je iTunes helemaal open te zetten, als je geregeld van nummertje wil wisselen.

Zoiets misschien? Als je mac dit kan, waarom zou je er geen gebruik van maken?
    Doe dat eens met één desktop, als je het allemaal beu bent zet je gewoon je virtual desktop uit, want het is een applicatie.

Met de alt toets op icoon van dock klikken (hide others) mischien een optie;)

Bijdrager
    joepie

een paar dagen geleden heb ik deze zaak ook al eens aan de orde gehad in een vraag over meerdere bureaubladen. Ik heb toen desktop manager gedowloaded en dit werkt voor mij super ***** (vijf sterren, the full banana!)
    klein, snel en stabiel, enne gratis!

Bijdrager
    macpro
    ”angorawol”
    ”macpro”

Voorbeeld:

Heb je met DesktopManager gewerkt, of met Virtual Desktop. (ik kan alleen maar met Virtual Desktop werken want desktop manager is er alleen voor Panther, en dat heb ik nog steeds niet.

Ik heb Desktop Manager gebruikt.

Bijdrager
    LEXY

Ik werk al tijden met CodeTek maar dit is stukken sneller, smoother en leuker!!! En gratis!!!!!!!! Codetek down the drain.

Bijdrager
    sybian
    ”leXy”

Ik werk al tijden met CodeTek maar dit is stukken sneller, smoother en leuker!!! En gratis!!!!!!!! Codetek down the drain.

Hoezo gratis? CodeTek vraagt er maar liefst $40 voor. Of gebruik je misschien de gratis versie? Die heeft maar twee extra desktops.

Bijdrager
    Mezzanine

must beter lese juh. desktopmanager is gratis;)

Bijdrager
    sybian

nah, ik hew wat moeite met die talen sien ik al…

Bijdrager
    andrez

Het kan z’n nut hebben, maar bij veel waar het wat mij betreft van pas kan komen kan ik ook de Youpie Key editor gebruiken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.