8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Desktop DF en Desktop DB

Weet iemand waar de Desktop DF en Desktop DB voor dienen, ik weet het een beetje maar ik kreeg net een vraag van een collega waar het nou precies voor is…

iemand???

Bijdrager
    thomdebom

Dat vraag ik me nou ook al een tijdje af.
    Ik zal wel even zoeken op internet…

Bijdrager
    thomdebom

Na wat research (klinkt cool, vind je niet:) ) heb ik gevonden:

dit
    dit
    en dit

Kort samengevat staat het in de laatste link.
    Er staat over de files:

These files are created by the Finder to keep track of applications and documents (and their icons), Finder window positions, tabbed folders, folder states, etc. They are why you can mount a disk and have your files’ icons appear immediately and have your Finder windows arranged exactly as you left them. The “Desktop DB” file also contains any Finder comments placed in a file. You can view and edit Finder comments by selecting a file and choosing the Get Info command from the File menu (Command-I shortcut).

Is dit het antwoord wat je zocht?

Bijdrager
    dennis

Als je bijvoorbeeld een CDtje gaat bakken, kan je in Toast ervoor kiezen of je deze bestanden mee wilt branden of niet.
    Ik laat ze er altijd lekker bij staan.

Dennis

Bijdrager
    verbeek.h

Dit is het bestand wat je aanmaakt onder pre-X versies van het besturingssysteem als je je bureaublad opnieuw opbouwt.
    In OS 9 en eerder (t/m 7) was het een onzichtbaar bestand.
    Met ResEdit kon je dit zichtbaar maken, het bestand deleten en als je dan herstartte werd prompt je bureaublad opnieuw opgebouwd.
    Elke schijf heeft zo?n bestand, want elke schijf heeft zijn eigen “bureaublad”.
    In hoeverre je dit wel of niet mee moet nemen als je in Toast brandt weet ik niet.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

thx, thomdebom die laatste had ik zelf ook gevonden…
    maar ik snapte niet echt wat er bedoeld werd, het was me nog niet helemaal duidelijk…

en verbeek.h, dat is inderdaad wat er bedoeld wordt maar dan in het zeer erg kort;)

thx!!

Bijdrager
    dennis

In OS 9 en eerder had je maar 1 database bestand op je desktop staan, in OSX staat er in elke map een DS_store bestandje en en nog 1 ander bestandje die hetzlefde doen.

Dennis

Bijdrager
    Stove Jebs
    ”dennis”

Als je bijvoorbeeld een CDtje gaat bakken, kan je in Toast ervoor kiezen of je deze bestanden mee wilt branden of niet.
    Ik laat ze er altijd lekker bij staan.

Dennis

Da’s niet geheel zonder risico Dennis:

“When burning CDs with previous versions of Toast (or Apple’s own CD burner), Mac OS users have discovered that invisible files, such as the Desktop Database file, are copied at the same time as the files they intend to write. If you use software such as Thomas Tempelmann’s freeware Desktop DB Diver you can see sensitive information, such as e-mail log-in information, and addresses, along with records of visits to Web sites you might prefer the disc’s recipients not know. Toast Platinum 5.1.2 solves this problem by including a check box called “Use empty desktop database,” but you won’t see it if you just drag files onto the interface. You must first double click the new CD’s name to see the dialog box containing this important feature”

:o

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.