21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    Firefly

Design collectie gewonnen. En dan?

Tja luxeprobleem:
    Ik heb hier nu een complete Adobe Design collectie liggen (Photoshop 7, Illu 10, ID2 en acrobat 5). Nu heb ik thuis een discussie; mijn lief zegt verkopen die hap, maar ik weet het nog niet.

Wat zouden jullie doen?

Ik heb het niet proffessioneel nodig….
    :?

Moderator
    Adriaan Mol

Het is voor ons natuurlijk moeilijk om voor jouw te beslissen. Kan je de collectie beter gebruiken dan het geld wat je er voor kan krijgen? Of denk met deze collectie misschien wel meer geld te kunnen verdienen, dan voor wat je het kan verkopen?

Bijdrager
    Urbin Design

Tja, kopietje draaien, serialkiller erover :sealed: & met orginele nummers verkopen. :innocent:
    Prijs? :cry:

Al sla je me dood. :innocent:

Bijdrager
    Firefly

Voor mij beslissen hoeft natuurlijk niet.:wink:

Was alleen benieuwd wat anderen zouden doen. Heb het geld op zich niet ECHT nodig, maar gebruik het pakket ook nauwelijks. En mijn lief blijft maar aan mijn kop zeuren… “3000 gulden kostie! Mik ‘m op 2ehandsmac.nl! Hij is NU nog nagelnieuw!”Een iMac kost ook ± 3000 piek” etc etc
    What would you do?

Bijdrager
    Firefly

ja, kopietje draaien, serialkiller erover & met orginele nummers verkopen. Prijs? Al sla je me dood.

Tja dat kan. Maar op zich gebruik ik mijn macje niet voor ontwerpwerk. dat doe ik op mijn werk wel. Het imacje is nu vooral internet ed.

Bijdrager
    Urbin Design

Verkopen! Als je al in bezit bent van zo’n pakket.
    3000 vangen? Zou natuurlijk prachtig zijn.
    Kan je een mooie Mac voor kopen.
    Flatscreen 22 inch, nieuwe iMac.
    Of lekker op vakantie naar Amerika & daar een Powerbook kopen.
    Mazzelaar…:P

Bijdrager
    Firefly

:D :) :D
    IK GA NAAR AMERIKA!!!
    Deze zomer!!!
    Is het daar echt veel goedkoper? (Die 3000 was in guldens. 1469,00 euri kosttie bij macwarehouse… En dan moet je er nog maar net en goede prijs voor krijgen :wink: )

Bijdrager
    Urbin Design

8) plan!
    Veel succes.
    Marktplaats:?

Bijdrager
    Firefly

Mijn lief dacht meer aan http://www.tweedehandsmac.nl (die werkt samen met macosx.nl).

hee, off topic, maar is het niet
    A quitter never wins and a winner never quits. ?

(niet om miereneukerig te doen ofzo, viel me gewoon op)

Bijdrager
    Urbin Design

Zou best kunnen heb jij verstand van Engels? Ik heb alleen een certificaat 6-. Het gaat mij erom dat het lekker bekt. Maar als er foutjes instaan en jij weet dat zeker. Pas ik dit graag aan.
    Zeker weten?:o

Bijdrager
    Firefly

Yes, I am sure, honey…
    :P :D

Bijdrager
    Urbin Design

Up to me.
    Thanks…:wink:

Bijdrager
    Firefly

Jep. Moet gaan. Ik denk nog even na over wel/niet verkopen van Design colletie. Doei!

Bijdrager
    JeePee

Ik zou het ook verkopen en een mooie nieuwe iMac kopen, is echt gaaf!!

Maar niet in de VS, als er wat kapot is……

Bijdrager
    Whymme

Ga eens bedenken wat je in de toekomst met het pakket gaat doen.

Ga dan eens bedenken wat je ervoor krijgt als je hem verkoopt, en wat je kunt gaan doen met het extra geld dat je daarvoor krijgt.

Als je meer plezier gaat beleven aan alternatief 2 dan aan alternatief 1, dan moet je verkopen. Anders niet. Puur economisch geredeneerd, dan.

Vergeet niet om allerlei niet-financiële kosten mee te nemen in de beslissing, zoals het gedoe dat je krijgt als je gaat verkopen, of het commentaar van je vriendin als je dat niet doet.

Alternatief kun je natuurlijk gewoon besluiten om het pakket gewoon weg te geven aan een willekeurig MacOSX forumlid wiens naam begint met een W…

Whymme

Bijdrager
    Firefly

Goed advies. Maar, zoals je zelf zegt: “Why you?”
    Ben best filantropisch, maar dit is net wat te duur…. Sorry:wink:

Oh, en het was mijn ‘lief’ die liep te pushen dat ik moest verkopen. Ik ben een ‘ze’. :D

Bijdrager
    michelvdb

Ik zou het pakket houden al was het maar om latere upgrades aan lagere prijs te kunnen aanschaffen. Da’s mijn mening en daar doe je mee wat je wilt.
    Wees assertief genoeg en neem geen beslissing die je door anderen – hoe goed bedoeld ook – ‘opgedrongen of aanbevolen’ worden en waarvan je later wel eens spijt zou kunnen krijgen.

Bijdrager
    Whymme

Och, ik zou toch niet weten wat ik met zo’n pakket moet doen. Ik ben net een beetje bezig Photoshop Elements te leren, en als ik al eens een webpage maak is het netjes met de hand en zonder veel toeters en bellen. Als je al zo gek was geweest om het pakket aan mij te geven, zou het vijf minuten later op Tweedehandsmac.nl staan:)
    (als ik het al aangenomen had, dan)

Sorry, wist niet dat je een ‘ze’ bent. Maar dat hoeft op zich geen belemmering zijn om een vriendin te hebben? We zijn best wel modern hier op dit forum:)

Oh, de “me” van Whymme wordt niet uitgesproken.

Whymme
    (Wim, dus)

Bijdrager
    Firefly

Allemaal bedankt voor de adviezen.
    Ik heb er lang en hard over nagedacht, en besloten dat ik de
    Collection toch ga verkopen.

Mocht iemand belangstelling hebben dan is de advertentie te bekijken
    in de Softwarehoek van http://www.tweedehandsmac.nl. Veel goedkoper dan
    in de winkel natuurlijk! :innocent:

Oja, ik denk dat ik een i-pod ga kopen!:D

Bijdrager
    Ruben
    ”Firefly”

En mijn lief blijft maar aan mijn kop zeuren…

Mac houden, “lief” verkopen.:-P

Bijdrager
    Firefly

Ben ook zeker van plan mijn Mac te houden, tis de Design Collection die
    de deur uit gaat… (en lief mag ook blijven. Kan ook moeilijk anders
    zeggen, hij is ook lid van dit forum.):wink:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.