5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    me.com

DeployStudio en taal kiezen van nieuw systeem

Hallo,

Vraagje voor de DeployStudio-users hier.

Ik gebruik al een tijdje DeployStudio op een externe harde schijf met daarom images van OS X waarvan ik kan opstarten. Ik heb bijvoorbeeld 10.6.0, 10.6.2, iMac Late 2009 Install e.d. om machines binnen 3 minuten te voorzien van een nieuw en schoon systeem. De images zijn kant-en-klaar en met 1 klik restored hij dus een systeem terug naar een harde schijf.

Nu staat de taal standaard in het Nederlands wanneer ik een systeem terugzet omdat ik bij de eerste keer toen ik een image maakte Nederlands heb gekozen. Is er een manier om het systeem zo te maken dat de gebruiker tijdens het opstarten een popup te zien krijgt waarin hij zelf de taal kan kiezen in plaats van Nederlands en dan door gaat met het filmpje? Het is te vergelijken met een Mac die je nieuw uit de doos haalt en voor het eerst aan zet, dan zie je ook zo’n popup. Het lijkt mij dat je dit heel simpel kan doen door middel van een bestand weg te halen, maar ik kan het echt nergens vinden op het internet.

Weet iemand wat ik hiermee bedoel en hoe ik dit kan doen?

Thanks!

Bijdrager
    Hansi2124

Dat kan je met elk systeem wat al geinstalleerd is:
    Systeemvoorkeuren / Taal.

Zie ook de Help van Systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    me.com

Bedankt, maar ik bedoel dat de gebruiker zelf de taal kan kiezen voordat het filmpje begint in plaats van achteraf…

:)

Bijdrager
    TRML

You may wish to remove the .AppleSetupDone file in /var/db to cause the Setup Assistant to run when next booted.

Bijdrager
    me.com

Thanks, daar had ik zelf ook al aan gedacht maar dat werkt helaas ook niet. Als je dat bestandje verwijderd, begint het intro-filmpje inderdaad opnieuw, maar ik moet eigenlijk daarvoor de taal kunnen selecteren nog…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.