4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ottovds

denkfout in prullenmand???

aanstaande wou ik mijn ipod legen

Help!!! ik was niet plettend, en leegde mijn bibliotheek.
    ik heb nog een backup van in februari, maar in tussentijd heb ik nog enkele nieuwe GB’s toegevoegd.
    Ik heb gelukkig nog alles in mijn prullenmand. Ik begin deeltje per deeltje alles terug te kopieren (een knopje van “plaats alles naar oorspronkelijke plaats” mis ik.
    aangezien ik niet te veel HD ruimte heb, wil ik alles uit mijn prullenmand kunnen verwijderen, dat ik al gemarkeerd heb als “geimporteerd naar itunes” (rood gemarkeerd dus) Ik selecteer deze files, en vindt geen knopje “verwijderd” maar “leeg prullenmand”. Raad eens wat ik doe? “ik druk “leeg prullenmand”. Aan het aantal items die worden verwijderd, zie ik dat er iets niet pluis is.

Hierdoor verlies ik maar liefst 500 liedjes.

Puur geluk, dat er maar 20 nieuwe bij waren. De rest vond ik terug op mijn ipod via “iPodRip” en de al eerder genoemde backup. Ik heb mijn lesje geleerd, maar ik vind dat de veiligheid en doorzichtheid van het prullenmanssysteem in Tiger toch wat extra mag.

Ook merkte ik dat het drag +comand truukje om te verplaatsen Niet lukt als je wilt verplaatsen naar iTunes. Enfin, je hebt dan even alles dubbel op je HD staan om dan de ene helft verwijderen. En met een powerbook 60GB HD ligt dat wat krap als het over 17GB muziek gaat

Bijdrager
    Esquare

Ik kan het verhaal nauwelijks volgen, maar de betekenis van de woordencombinatie “leeg prullenmand” lijkt me vrij eenduidig… :?

Plaats alles naar oorspronkelijke plaats is trouwens mogelijk met de toetsencombinatie appeltje-z, maar alleen onmiddellijk nadat de ongewenste handeling heeft plaatsgevonden.

Bijdrager
    iJoost

De meeste mensen bewaren in hun prullenbak geen dingen die ze nog nodig hebben. Of als ze daar wel terechtkomen haalt men er zo snel mogelijk weer uit. Op die manier kunnen er ook geen ongelukken gebeuren.

Het uit de prullenbak halen kost je geen extra schijfruimte. Als je iTunes de bestanden laat kopieren naar de library kost je dat wel extra ruimte maar je kunt de gekopieerde bestanden daarna weer verwijderen. Of je kunt er voor kiezen om iTunes niet te laten kopieren naar de library, dan kost het natuurlijk weer geen extra ruimte.

Ik denk, eerljk gezegd, dat je eerder een beetje te creatief bezig bent geweest dan dat er iets mis zou zijn met de veiligheid van de prullenbak.

Hoe dan ook. Van gekochte muziek heb je een backup. Toch? En de andere muziek kun je weer opnieuw rippen van de CD’s. Geen ramp, dacht ik.;-)

Bijdrager
    ottovds

feit, ik ben dom geweest

maar hoe kan ik de muziek van de oude (manueel gebackupte) muziek gebruiken om de missende tracks aan te vullen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.