One More Thing » Community » Forum » Casual » Lounge » Denken jullie dat er nog een nieuwe mac mini komt ?

Denken jullie dat er nog een nieuwe mac mini komt ?

Profielfoto van Nextweb

Nextweb op 09 november 2017 #

Hoi,

Ik heb veel plezier van mijn mac-mini. Hoewel deze drie jaar oud is, wel met 16 GB, i7 end, zou het toch leuk zijn indien er een nieuwe versie komt. Maar denken jullie dat er überhaupt nog een nieuwe mac mini komt ? het duurt al zo lang.

Profielfoto van Dick de Roos

Dick de Roos op 09 november 2017 #

Ik denk het wel.
Maar ja, ik denk zoveel……:roll: 🤔

Profielfoto van Beech

Beech op 09 november 2017 #

Hier kun je lekker wegdromen.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 09 november 2017 #

Ja, er komt zeker een nieuwe Mac mini alleen denk ik niet dat deze in de huidige formaat doorgezet wordt.

De Mac mini is qua specs namelijk altijd gelijk geweest aan een MacBook Air. Processor en Intel graphics lagen altijd in lijn met elkaar. De volgende Mac mini zal waarschijnlijk in lijn gaan liggen met de 12″ Retina MacBook qua specs en het zou mij dus ook niets verbazen als Apple met een nieuwe mini komt op hetzelfde moment dat we de Retina MacBook 2018 gaan zien. ( mid-2018 )

Je zal dan een kleinere mini krijgen, zonder ventilator, zo’n Core M processor en het hele moederbord kunnen ze dan opnieuw inrichten zoals ze dat ook bij de huidige MacBook en MacBook Pro hebben gedaan waardoor deze machines ook een flink stuk kleiner kunnen worden. De Mac mini heeft al hetzelfde design sinds 2011 of zo dus daar kunnen ze nog zoveel aan sleutelen om het kleinere en compacter te maken.
Zou mij ook niets verbazen als de Mac mini hetzelfde formaat krijgt als een Apple TV, zodat je ‘m in je tas kunt stoppen en meenemen.

Profielfoto van Beech

Beech op 09 november 2017 #

Shmoo maakt alle dromen werkelijkheid:angel:

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 09 november 2017 #

Dat zijn idd. de fijne dromen over de nieuwe Mac mini.

…maar je weet hoe dat gaat met fijne dromen.

Ze zijn zo lekker en je kunt er van genieten, warm bedje… totdat je wakker wordt en dat extreme * gevoel hebt dat je eigenlijk terug wilt naar die droom maar je ineens in de werkelijkheid zit, je beseft dat je niet meer terug kunt, je weet nog maar de helft van wat je zojuist gedroomd hebt en veel erger, je moet je warme bedje uit omdat de bank je een hypotheek heeft aangesmeerd.

Dit laatste is te vergelijken met het moment dat je de prijs van de nieuwe Mac mini ziet. 🙃

Profielfoto van Nextweb

Nextweb op 09 november 2017 #

Dank jullie voor je visies, het is een beetje gissen, maar ik vind het jammer dat het zo lang duurt.

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 09 november 2017 #

Wat Apple ook doet met de Mac Mini, als het maar van die dwaling met dat gefixeerde geheugen terug komt. Ik wil reepjes kunnen bijprikken. Daar word ik blij van, of ik het nou uiteindelijk doe of niet.

Profielfoto van EagerB0bNerd

EagerB0bNerd op 10 november 2017 #

https://www.onemorething.nl/2017/10/tim-cook-mac-mini-blijft/

Profielfoto van Joid

Joid op 10 november 2017 #

@brombeer

Ik ben bang dat we de tijd van geheugen bij prikken achter ons hebben liggen.

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 10 november 2017 #

@joid Daarom is het waarschijnlijker dat mijn volgende desktop een Hackintosh is, dan een Mac.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 november 2017 #

Dat is toch nergens voor nodig of ga je binnenkort een carrière als YouTube vlogger overwegen?

Tijden dat je RAM moest bijprikken zijn echt wel voorbij. Ook het als maar meer opslag in de computer is voorbij.

Profielfoto van Nextweb

Nextweb op 13 november 2017 #

Ik kwam vandaag langs Apple Store in Den Haag, ik zag dat daar geen mac mini’s meer ten toon waren gesteld.

Daarop heb ik gevraagd of er – dus – binnenkort een nieuwe komt, immers daarvoor zijn ze juist weggehaald. De medewerker gaf mij aan dat ik maar tot maart moest wachten…

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 13 november 2017 #

Misschien komt er inderdaad wel geen update van de Mac mini meer. (Wat Tim zegt, zegt nog niks. Eerst zien, dan geloven…)

Een Mac mini als mediacenter inzetten is immers niet echt meer nodig, nu we een Apple TV met App Store hebben. En als kleine stand-alone computer, tja…

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 13 november 2017 #

Om de mensen aan een OSX-computer te krijgen heeft de Mini zijn taak wel volbracht. Nu Apple die klanten binnen haar biotoop heeft, wil ze die ook een complete computer verkopen. En als je al niet meer geheugen mag bijprikken, waarom zou Apple je dan nog een eigen monitor laten uitzoeken? Wie dat wil hoest maar een Mac Pro op.

Over dit topic

Gestart op 09 november 2017 door Nextweb

Laatste reactie door Brombeer

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?