22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    iMartien

Denk jij dat Steve nog terug komt bij Apple?

Zoals iedereen weet is Steve zeker tot juni met ziekte verlof, Apple beweert dat hij daarna weer terug komt en in zijn huidige functie zal blijven, maar…

Kan dit zo maar worden aangenomen denken jullie? Of komt Steve niet meer terug? Of gaat hij zich meer langs de zij-lijn begeven? En wie gaat hem dan opvolgen?

Het blijft natuurlijk gissen, omdat er niets over zijn werkelijke gezondheid duidelijk is, maar ikzelf geloof niet dat Jobs nog volledig gaat acteren als CEO, (alhoewel ik dit natuurlijk wel hoop), en als Jobs dan toch weg gaat komt Johnny Ive denk ik het meest in aanmerking als reserve Jobs. Niet om Ive’s business kwaliteiten maar omdat ik denk dat Ive het meest kwa persoonlijkheid en manier van denken op Jobs lijkt (kijk maar eens naar een interview met Ive oid.)

Wat denken jullie?

Bijdrager
    sven-

Ik hoop van wel, maar ik ben bang van niet:(

Bijdrager
    RowanW

Denk eerder dat Ive in dat geval spokesperson gaat worden naast designer, maar zal zeker niet Jobs’ functie overnemen. Ik denk dat Jobs niet meer terug komt. Doet hij dat wel, dan zeker niet voor langere periode:)

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik hoop het niet (jammer dat deze keuze er niet bij staat)

Bijdrager
    sven-

Waarom hoop je van niet?

Bijdrager
    essiw
    ”Pivni

Ik hoop het niet (jammer dat deze keuze er niet bij staat)

zekerweten dat je geen microsoft fan bent?:P

Bijdrager
    kay-tong

hij hoopt van niet dat hij weg gaat.
    Mr ive vind ik HELEMAAL NIET de juiste persoon om steve te vervangen.

Enerzijds vind ik het concept een beetje achterhaald. Vroeger behoorde je tot een club als je een computer kocht, was het nu amgia, commodore, apple of pc, die laatste is ook als laatst bijgekomen maar heeft welliswaar het breedste publiek.

Mac was nog een hele tijd iets appart, omdat ze andere processors hadden, en dus nog steeds een soort hobbyisten (ik bedoel dus niet amateuristen, maar mensen met meer verstand van computers, pro’s eigenlijk)

Tegenwoordig is de doelgroep zo groot, dat je niet meer kan spreken van een community. Dit beeld instant houden is dan ook een slecht id. Ben je een comuterhobbyist, ga dan met linux aan de slag. Daar is wel nog een community aanwezig, die meer gericht is op verbeten dan op afbreken.

Als apple nieuwe producten voorstelt kan dat ook zonder een uur gezever, als apple devloppers wilt ondersteunen, kan dat door lokale acties, zodanig iedereen een kans krijgt. Zoeken we toch een vervanging voor de steve-show, wat gaan dan doen? Een show met een steve-alike? Niet dat ik ze zo ken, maar er valt me niemand te binnen, buiten mezelf, ik zou die shows wel goed kunnen voeren hehe.

Mensen die roepen voor ive zijn niet helemaal bewust/ op de hoogte wat voor persoon steve is, en hoe ive hiervan verschilt. Laat het me gewoon zeggen: Ive heeft homo-trekjes, niet dat dat niet kan als apple-showman, maar hij kan lang niet op dezelfde dominante wijze een show presenteren als steve. Steve is in sommige opzichten zeker psychopatisch (wat ook moet als je een bedrijf wilt lijden, vroeger meer dan nu) . Hij is zeker perfectionistisch, ergens altijd gefrustreerd, en hij is geil op zijn ego.

Wie is er nog zo gek als steve? Volgens mij kom je apple niet meer binnen als je zo gek bent. (vroeger misschien wel, toen steve nog alles met ijzeren hand besliste.)

Verder wel een intressante vraag komt steve terug? Ik had er nog niet bij stil gestaan. Tenzij je aandelen hebt, of wilt kopen, hoef je niet van wakker te liggen. Apple gaat niet failliet zonder hem. Trouwens het is tijd voor een andere lijder. Een bedrijf uit het slop halen, vereist heel andere kwaliteiten, dan een bedrijf op het rechte spoor houden. Aan steve kun je ook zien dat hij het heel zwaar heeft om die functie te vervullen. Steve was een perfecte crisismanager, maar als je goed zit, moet je ook toegevingen leren doen, anders beland weer snel in het slop. Denk maar eens na hoe weinig toegevingen apple heeft gedaan naar andere bedrijven/organistaties toe. Slechts sinds dit jaar hebben we itunes content DRM free, voor een variabele prijs. Slechts bij Snow Leopard krijgen we full exchange support. WMV-WMA is nog steeds niet ondersteund door apple. Messenger word volledig genegeerd door apple. Er zijn genoeg devlopper-requets die ook volledig genegeerd worden. De prijzen van apple-producten zijn nagenoeg bevroren tov de rest van de industrie.

Steve zal altijd eerst proberen zelf iets beters uit te brengen voor iets dat er al is. En dat proberen er door te duwen, doch met licenties erop. Dat kan hij goed. Hoewel de wereld volledig verbaasd was toen hij in 1998 een mac met USB poorten voorstelde. Dat was een ding van Intel (ook Philips heeft eraan gewerkt). Het ontbreken van een diskette lezer was voor voor de wereld wel schokkender, omdat we toen niet anders kenden (cdees ja..)

Nu moeten we iemand hebben, die heel goed kan kopieren en stelen van andere bedrijven, net als MS dat atlijd al doet.

Bijdrager
    boriskiss

wat maakt mij dat uit?

Bijdrager
    Лукас

Steve is zo iemand die tot z’n honderdste in het board blijft zitten, ook al werkt ‘ie niet meer bij Apple.

Bijdrager
    BigAL

ik denk dat Steve in de board blijft, ook al is hij op een bepaald moment gestorven.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Apple doet het nu prima zonder Steve. Het is onrealistisch om te denken dat hij er voor altijd zal blijven, als de beste man met pensioen wil vind ik dat hij dat meer dan verdiend heeft. Hij heeft in de afgelopen 12 jaar laten zien wat hij met Apple wou, en dat kan nu door anderen worden doorgezet.

Dan loopt de stock maar een deuk op, dat hebben ze binnen no-time weer terug.

Bijdrager
    essiw
    ”kay-tong”

Mac was nog een hele tijd iets appart, omdat ze andere processors hadden, en dus nog steeds een soort hobbyisten (ik bedoel dus niet amateuristen, maar mensen met meer verstand van computers, pro’s eigenlijk)

Tegenwoordig is de doelgroep zo groot, dat je niet meer kan spreken van een community. Dit beeld instant houden is dan ook een slecht id. Ben je een comuterhobbyist, ga dan met linux aan de slag. Daar is wel nog een community aanwezig, die meer gericht is op verbeten dan op afbreken.

sorry hoor maar waar slaat dit op, je bedoelt dat je liever een clubje hebt met personen die iets van computers af weten dan dat iedereen kan beschikken over een goed besturingsysteem? (en nee ik heb al men hele leven een mac [ik ken niet anders in de 18 jaar heb mac os 7 nog meegemaakt] dus ik ben dus ook een van die “pro’s” waar jij het over hebt) maar waarom zouden er geen amateurs/nieuwe mensen bij mogen komen, als het besturingsysteem goed is is het toch logisch dat er meer mensen bij komen? en trouwens ik vind 9,61% van et marktaandeel tegenover 88,41% van windows nog niet erg veel… (alhoewel we groeien:D )

Bijdrager
    roblovemac

ja en dat groeien dat kan een plus punt zijn. maar ook een min punt worden. en daar ben ik een beetje bang voor

Moderator
    unSOUND

Denk ik het ? Nee.
    Hoop ik het ? Ja.

Bijdrager
    Petje

Apple kan wel zonder Steve, maar dan is verzand het wel snel in de richting van Microsoft.
    Steve vindt het meeste niet zelf uit, maar hij weet haarfijn aan te voelen wat “new” is en wat een toekomst heeft.
    Als Steve Apple zou verlaten dan denk ik dat Apple in een aantal jaren tijd terugzakt, net als de vorige keer dat hij de firma verliet.
    Voor mij zijn Apple en Steve een onlosmakelijke combie

Moderator
    Poezenbeest

Steve zal Apple niet meer verlaten en heeft gewoon een levenslange binding met Apple… Hoe ze die qua functies gaan vormgeven, doet eigenlijk niet zozeer ter sprake, maar ze zullen bij grote beslissingen gewoon altijd het ‘orakel’ blijven raadplegen.

Goed, dat ‘orakel’ klinkt wel heel erg fanboy, maar wat ik er mee bedoel is dat Steve wel een erg goed gevoel heeft voor wat wel gaat werken en hoe dat zou moeten gaan werken. Ze zullen hem dus altijd nog wel gaan raadplegen, zelfs al krijgen wij dat niet te horen…

Zijn stempel op Apple is in ieder geval al zo sterk, dat Steve zich eigenlijk niet eens meer actief zou hoeven te bemoeien met Apple, al kunnen we op een gegeven moment wel dingen verwachten, die wat minder handig zijn…

Bijdrager
    M.axx

Zeker weten!

Altijd positief denken :P

Bijdrager
    essiw
    ”roblovemac”

ja en dat groeien dat kan een plus punt zijn. maar ook een min punt worden. en daar ben ik een beetje bang voor

nou ik denk dat het groeien heel veel voordelen heeft, meer dan de nadelen. Als dit straks heel erg hard gaat, verliest microsoft meer mensen, misschien denkt google dan ook wel. He ik kan een eige systeem starten (dit zie ik google sirieus nog doen ook) dan hebben we een ander goed systeem erbij (concurentie wellicht maar je kan beter goede concurentie hebben dan slechte concurentie (microsoft) want daar word het voor ons (de gebruiker) alleen maar beter door (kwa prijs en kwa verbeteringen)

Bijdrager
    iMartien
    ”kay-tong”

Mensen die roepen voor ive zijn niet helemaal bewust/ op de hoogte wat voor persoon steve is, en hoe ive hiervan verschilt. Laat het me gewoon zeggen: Ive heeft homo-trekjes, niet dat dat niet kan als apple-showman, maar hij kan lang niet op dezelfde dominante wijze een show presenteren als steve. Steve is in sommige opzichten zeker psychopatisch (wat ook moet als je een bedrijf wilt lijden, vroeger meer dan nu) . Hij is zeker perfectionistisch, ergens altijd gefrustreerd, en hij is geil op zijn ego.

Erm… ik begrijp ff niet wat de eventuele seksuele geaardheid van Ive te maken heeft met of hij het nieuwe gezicht van apple kan zijn. (hij is overigens gewoon hetero)

En ik denk dat Ive als industrial designer zeker ook perfectionistisch is… (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, want ik ken Johnny niet zo goed als jij Steve blijkbaar kent);) Anyhoe, ik vind juist dat hij charismatisch overkomt…

Bijdrager
    Kaki
    ”iMartien”
    ”kay-tong”

Erm… ik begrijp ff niet wat de eventuele seksuele geaardheid van Ive te maken heeft met of hij het nieuwe gezicht van apple kan zijn. (hij is overigens gewoon hetero

Zou ik ook weleens willen weten, kay-tong :roll:

Inactief
    Anoniem

@julesp: ze vertellen niks over in welke hoedanigheid… dus eigenlijk zeggen ze niks.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.