6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Demo van CC verknoeit mijn CS6 Creative Suite Application Manager (opgelost)

Ik probeerde een demo van Adobe Premiere te installeren op mijn werkschijf waar ook CS6 Creative Suite Collection opstaat. De installer update mijn Adobe Application Manager en gaf een foutmelding.
    Het resultaat is dat de installatie niet kon uitgevoerd worden en dat mijn Adobe Application Manager naar de vaantjes is.

Ik ben naar de Adobe Forums geweest en ze vertelden me dat ik hier moest zoeken
    https://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/error-a12e5-installing-creative-cloud.html
    1) Uninstall the Creative Cloud Desktop application.
    Using Finder, navigate to /Applications/Utilities/Adobe Installers/ and double-click Adobe Creative Cloud. maar die is er niet
    2) Remove the OOBE folder.
    Using Finder, navigate to /Library/Application Support/Adobe/.
    Important: Perform these steps in the system Library folder. If prompted, enter your Administrator password.
    Rename OOBE to OOBE_old.
    heb ik gedaan, maar het hielp niet.
    3) Reinstall the Creative Cloud Desktop application.
    Using a browser, go to https://creative.adobe.com/products/creative-cloud. Log in, if prompted.
    Click Download Center.
    Click Download for the Adobe Creative Cloud.
    Follow the onscreen instructions.
    Ik wil juist die CC niet meer, ik heb hem op een andere partitie geïnstalleerd.

Kan iemand mij helpen? Moet ik heel dat Adobe pakket en alle updates opnieuw installeren?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    abbenhui

Je laatste vraag (Moet ik heel dat Adobe pakket en alle updates opnieuw installeren?) lijkt wel de veiligste oplossing.

Sleutelbeheerder
    Night

Overigens wel vreemd; normaal gesproken moeten de verschillende versies van CS gewoon naast elkaar kunnen draaien.
    Als aanvulling op wat abbenhui hierboven zegt: Draai eerst de uninstaller (Adobe CC Cleaner Tool) en dat doe je voor zowel de trial de trial als voor de CS6 versie, zodat je zeker weet dat er geen conflicterende programmaonderdelen meer op je Mac staan.

Meer info vind je hier.

Bijdrager
    Blieper

Ik denk dat je die ApplicationManager niet kunt omzeilen om die te laten updaten, je kunt namelijk de CS6 versie ook via de laatste manager installeren en ook verwijderen, dus die update is denk ik sowieso beter om te doen. Je CS6 versie staat ook gewoon bij de ‘Vorige versies’ om te installeren.

Sleutelbeheerder
    Night

Het probleem bij TS is echter dat de AM beschadigd en dus onbruikbaar is geraakt door problemen tijdens de update.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Adobe CC Cleaner Tool gedownload en geopend.
    Geen CC gevonden, hij wil wel CS6 de-installeren.
    Ik heb echter eerst geprobeerd zoveel mogelijk bestanden van een andere partitie terug te zetten. Met EasyFind heb ik vergeleken.
    En bingo! Vraag me echter niet hoe ik het juist gedaan heb.
    Als ik op update bij Photoshop klik wordt nu blijkbaar echter een andere Adobe Manager geopend en is alles in orde.
    Er staat echter nog steeds ergens een twee Manager, maar ik blijf daar af.
    Oef…

Bedankt toch voor jullie moeite om suggesties te geven.
    Op de Adobe Forums werd ik op een totaal verkeerd been gezet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.