5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Dell U2713 , USB poorten werken niet .

Ik heb sinds kort de Dell U2713 , hier zitten ook 4 USB 3.0 poorten maar ik weet echt niet hoe ik die poorten nu aan de gang krijg , ik heb div HDD schijven geprobeerd maar de verklikker lampjes gaan niet branden . In het menu of gebruiksaanwijzing zie ik hier niets overstaan , ik heb Dell support een mail gestuurd maar na een week nog steeds geen antwoord .

Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken , of heeft iemand de zelfde monitor en kan me meer vertellen .

Thx

Bijdrager
    GrannySmith

Heb even gekeken in de specs voor de USB poorten op die monitor:

Transfer speed Data Rate Power Consumption
    Super Speed 5 Gbps 4.5 W (Max., each port)
    High Speed 480 Mbps 2.5 W (Max., each port)
    Full speed 12 Mbps 2.5 W (Max., each port)
    Low speed 1.5 Mbps 2.5 W (Max., each port)

En dan is 2.5 W per poort (de maximale spec voor USB 2.0) wellicht niet voldoende voor een HDD; die vragen vaak bij opstarten veel meer.

Werken andere zaken zoals een muis, usb stick e.d. wel?

Zo ja; dan is de monitor wel goed; dan moet je een Y-kabeltje gebruiken voor je HDD’s… die haalt dus energie uit 2 USB poorten. Dat werkt soms wel.

Bijdrager
    ramrod

Een USB stick werkt ook niet , geen lampje die brandt .

Bijdrager
    kogel

heb je wel een draad van je computer (USB) naar de monitor om de poorten ook iets meer te laten zijn dan een dode poort?

Bijdrager
    ramrod

Ik had inderdaad een USB 3.0 kabel van monitor naar MM maar dit werkte ook niet .

Wat wel werkt , er moest een speciale kabel in de monitor en naar de USB op de MM , nu werken alle 30. poorten op de monitor ,ook met div HDD,s er aan , nu 7 USB 3.0 poorten in totaal ,ruim voldoende .

Dank voor het mee denken .

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.