7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Hessel89

Dell U2711 of apple cinema display??

welke van de 2 is beter? en waarom?

Bijdrager
    computer space

De eerste omdat ie mat is, AdobeRGB kleurruimte heeft en ergonomisch verstelbaar is, maar toch zou ik nog even doorsparen voor de NEC PA271W als je met een van beide denkt een goed beeldscherm voor grafisch gebruik te kopen.
    De NEC heeft
    – KVM switch voor 2 computers
    – Echte sRGB en AdobeRGB ondersteuning door perfecte gekalibreerde 3D lut. Zoek op wat 3D Lut is en je snapt waarom je met een LCD scherm nooit met softproofing kunt halen wat hier uit de doos al lukt.
    – 5 jaar garantie
    – Helderheidssensor voor altijd optimale helderheid t.o.v. omgevingslicht.

Apple’s schermen die ik ken zien er na een paar jaar nooit meer super uit, de randen worden roze, uniformiteit wordt slechter. IMO een beperking van het dun en strak houden.

De Dell is subjectief een fantastisch scherm, maar een lastige om te kalibreren, en niet erg nauwkeurig af te knijpen naar sRGB, hoewel het al een stuk beter is dan bij de 2408 of een HP 2465 destijds.

Bijdrager
    Hessel89

ik wil hem niet voor grafische toepassingen gebruiken maar puur omdat ik meer screen estate wil. (werk veel met logic pro)

ik wil wel minimaal een resolutie van 2560×1440 of hoger.

Bijdrager
    computer space

Dan de Dell, die is gewoon 300 euro goedkoper en beter
    Kijk ook eens naar de Fujitsu met hetzelfde paneel. Bij Dell miepen ze wel eens over de “glitter” coating.
    Of naar een van de oude 30 inchers, die zijn nu vaak rond de 1000 euro, en er zitten hele goede tussen. De HP 3065 en de LG W3000H bijvoorbeeld

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Sciron

Hessel89 op 31 augustus 2011 #

welke van de 2 is beter? en waarom?

Waar ga je hem op aansluiten?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.