7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sachin

Dell S2409W Flat Panel Display

Hallo,

Dell heeft een goedkoop 24-inch scherm met HD resolutie (S2409W) voor nog geen €300. Voor mij volstaat een budget scherm maar ik wil zeker zijn dat het scherm Mac OS X correct weer geeft. Op Internet heb ik één negatieve review gevonden. Heeft er iemand ervaring met dit scherm of andere review gevonden? Voor de duidelijkheid: ik ben niet opzoek naar de honderden reviews voor Windows PC’s.

Groeten,

Fabian

Bijdrager
    Maced.2

ik heb ooit dat Lcdtje gehad samen met een Power Mac [G5 2.0 GHz.] dat ging erg goed.
    maar dan wel onder Tiger.
    Deed er veel Bewerkingen mee zoals : CS2 en FCP.

Maar ik denk dat je er zeker geen kat in de zak mee heb, met dit LCDtje :D

oeps… nu al weer 1000 berichten :apple: :lol:

Bijdrager
    jha

Lijkt mij geen verkeerde keus. Ik heb zelf een Dell scherm uit een iets hogere categorie en die bevalt prima i.c.m. OSX. De reden om een scherm al of niet te kopen heeft meer te maken met de kwaliteit van het scherm zelf. Mijn ervaring met diverse schermen is dat aansluiting op de Mac in principe geen probleem is.

Bijdrager
    Sachin
    ”jha”

Lijkt mij geen verkeerde keus. Ik heb zelf een Dell scherm uit een iets hogere categorie en die bevalt prima i.c.m. OSX. De reden om een scherm al of niet te kopen heeft meer te maken met de kwaliteit van het scherm zelf. Mijn ervaring met diverse schermen is dat aansluiting op de Mac in principe geen probleem is.

Normaal zou ik hier ook niet aan twijfelen. Maar na het lezen van die negatieve review begin ik hieraan te twijfelen. Volgens de reviewer zijn duurdere Dell schermen wel goed maar het budget model niet …

Bijdrager
    Nick89

Het verschil zit hem in het paneel wat in de monitor verwerkt is.
    De Dell 2007WFP was een model met een S-IPS paneel en presteerde in de buurt / gelijkwaardig aan de Apple Cinema Display van 20 inch.
    De goedkopere dell schermen hebben een TN scherm, dit een techniek die sneller is maar slechtere kleuren geeft. Ook de kijkhoek van dit type paneel is fors kleiner.

Bij TN panelen gaat de kijkhoek tot 160 graden, bij de S-IPS en S-PVA gaat de kijkhoek een stuk verder.

Bijdrager
    lowfi

Als een budget scherm volstaat is dit een prima scherm. *-IPS schermen zijn vaak 2x zo duur.

Bijdrager
    Sachin

Bedankt voor jullie uitleg:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.